بیشترین نامزدی اسکار از آن کدام بازیگران است ؟
مریل استریپ بیش از هر بازیگر دیگری در تاریخ هشتاد و هفت ساله جوایز اسکار نامزد دریافت جایزه بازیگری بوده است.

10 بازیگری که رکورد دار نامزدی در اسکار هستند

کسب نامزدی اسکار می تواند نهایت آرزوی یک بازیگر باشد. در حالی که بیشتر بازیگران ستاره هالیوودی فقط یک یا دو نامزدی اسکار را در کارنامه خود دارند بعضی از بازیگران در این زمینه توانسته اند تعداد زیادی از این عنوان را به خود اختصاص دهند. در لیست زیر آن ها را خواهید شناخت.

مریل استریپ 19 نامزدی (3 جایزه اسکار)

بازیگر نامدار سینما , تئاتر و تلویزیون اهل کشور امریکا می باشد. وی با 19 نامزدی اسکار و 28 نامزدی جایزه گلدن گلوب از نظر تعداد نامزدی این جایزه ها در میان تام بازیگران دارای رکورد است. او ملکه نامزدی اسکار لقب دارد. اولین بار در سال 1978 این اتفاق افتاد و آخرین آن مربوط به سال 2015 می باشد.

کترین هپبورن 12 نامزدی (4 جایزه اسکار)

این بازیگر تا کنون رکوردار کسب بیشترین جایزه اسکار می باشد. از فیلم های مشهور او می توان به برنده: "Morning Glory" (33/1932 - بهترین بازیگر زن) / "حدس بزن چه کسی برای شام می‌آید" (1967 - بهترین بازیگر زن) / "شیر در زمستان" (1968 - بهترین بازیگر زن) / "کنار برکه طلایی" (1981 - بهترین بازیگر زن)

جک نیکلسون 12 نامزدی (3 جایزه اسکار)

عموما به آفریدن شخصیت های عصبی مزاج و بعضا شریر شهرت دارد. نیکلسون, در کنار اینگرید برگمن, مریل استریپ, والتر برنان و دانیل دی لوئیس (هر کدام با سه جایزه اسکار) پس از کاترین هپبورن, جزء رکورد داران بردن جایزه اسکار بازیگری ست.

بت دیویس: 10 نامزدی (2 جایزه اسکار)

بت دیویس در طول 6 دهه فعالیت هنری, در بیش از 80 فیلم سینمایی و 30 فیلم تلویزیونی بازی کرد. اولین اسکار رسمی خود را در سال 1936 برای فیلم "DANGEROUS" کسب کرد . او دومین اسکار خود را فقط پس از چند سال برای ایزابل گرفت.

لارنس اولیویر: 10 نامزدی (1 جایزه اسکار)

هنرپیشه, تهیه کننده, کارگردان و فیلم نامه نویس اهل انگلستان بود. بسیاری از منتقدان او را بزرگترین هنرپیشه قرن بیستم می دانند. الیویه بیش از 120 نقش تئاتری بازی کرد و یکی از بزرگترین بازیگران شکسپیری به شمار می رود. اولین اسکار خود را در سال 1949 به خاطر هملت کسب کرد.

اسپنسر تریسی: 9 نامزدی (2 جایزه اسکار)

تریسی یکی از ستارگان اصلی سینمای کلاسیک هالیوود بود و طی سال های 1922 تا 1967 در 75 فیلم ایفای نقش کرد. این بازیگر 9 نامزدی اسکار را از سال 1937 تا 1968 از آن خود کرد. از فیلم های معروف او می توان به ناخداهای دلیر و شهرک پسرها یاد کرد.

پل نیومن: 9 نامزدی (1 جایزه اسکار)

به پل نیومن لقب معروف ترین بازیگر چشم آبی سینما را داده اند. او در مجموع 9 نامزدی اسکار را در کارنامه داشت که اولین آن مربوط به سال 1959 می باشد. اولین اسکار خود را به خاطر فیلم رنگ پول کسب کرد.

مارلون براندو: 8 نامزدی (2 جایزه اسکار)

هنرپیشه امریکایی, برنده جایزه اسکار و ستوده شده ترین بازیگر تاریخ سینمای قرن بیستم جهان است. او یکی از تاثیرگذارترین بازیگران تاریخ سینما است. بسیاری بهترین نقش او را ویتو کورلئونه در پدر خوانده می دانند. اولین اسکار خود را در سال 1952 گرفت و آخرینش را در سال 1990 کسب کرد.

جک لمون: 8 نامزدی (2 جایزه اسکار)

هنرپیشه نامداری امریکایی هالیوود است که در زمان خود از کامیاب ترین بازیگران سینما در کسب جایزه اسکار بود. اولین اسکارش را در سال 1956 به خاطر فیلم "آقای رابرت" گرفت. از سال های 1960 تا 1983, هفت بار نامزدی اسکار را به دست آورد تا اینکه دوباره در سال 1974 برای فیلم نجات سرباز رایان برنده اسکار شد.

آل پاچینو: 8 نامزدی: (1 جایزه اسکار)

بازیگر و کارگردان امریکایی است. وی بیشتر برای شیوه بازیگری سبک متد, پرشور و برون گرا خود و با بازی در سه گانه پدر خوانده و فیلم های بعد از ظهر سگی, بوی خوش زن و صورت زخمی شناخته می شود. او اولین اسکار خود را در سال 1973 برای بازی در فیلم "what else" _پدر خوانده, دریافت کرد
در ادامه توانست 7 نامزدی دیگر در اسکار را به دست آورد.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: honaronline.ir/jidi.ir