اسکار 2018 : سادگی تاثیرگذار فرانسیس مک‌دورمند در مراسم اسکار
در حالی که اغلب زنان هالیوودی تحت تاثیر زرق و برق جوایز اسکار قرار می‌گیرند،‌ «فرانسیس مک‌دورمند» در عین سادگی، مهم‌ترین سخنرانی شب اسکار ۲۰۱۸ را نیز ایراد کرد.

سادگی یک ستاره روی صحنه اسکار

«مک‌دورمند» که برای فیلم  «سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری» برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن در نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار شد با لباسی ساده، بدون آرایش و بدون حضور در مراسم فرش قرمز تنها در مراسم اعطای جوایز اسکار حضور یافت و یکی از تاثیرگذارترین سخنرانی‌های امسال اسکار را به نام خود ثبت کرد.

فرانسیس مک‌دورمند در مراسم اسکار 2018

فرانسیس مک‌دورمند در مراسم اسکار 2018

فرانسیس مک‌دورمند پس از دریافت جایزه اسکار از همه زنان نامزد اسکار در سالن از جمله «مریل استریپ»، «سیرشا رونان»، «گرتا گرویگ»، «لسلی منویل» و «اوکتاویا اسپنسر» خواست که از جای خودبلند شوند و گفت به اطراف‌تان نگاه کنید، چون همه ما داستان‌هایی برای تعریف کردن و پروژه‌هایی نیازمند سرمایه‌گذاری داریم.

هدف این بازیگر ۶۰ ساله آمریکایی از صحبت‌هابش توجه بیشتر به نقش زنان در هالیوود بویژه پس از ماجراهای رسوایی اخلاقی در سینمای آمریکا بود. «فرانسیس مک‌دورماند» که از ۱۹۸۴ با «جوئل کوئن» فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح آمریکایی ازدواج کرده پیش‌تر برای  بازی در فیلم «فارگو» (۱۹۹۶) نیز شناخته می‌شد که در جوایز اسکار سال ۱۹۹۶ اولین جایزه اسکار بازیگری را برایش به ارمغان آورد. «جوئل کوئن» نیز به همراه برادرش «اتان» نامزد شاخه کارگردانی، بهترین فیلمنامه و تدوین شدند.

«مک‌دورمند» در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۵ نیز برای بازی در فیلم‌های «تقریبا مشهور» و «سرزمین شمالی» نامزد اسکار شده بود.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isns.ir