راز زندگی پایدار تهمینه میلانی و همسرش علیرغم دوری ۳ ساله از فرزند
تهمینه میلانی جزو نسل اول فیلمسازان زن بعد از انقلاب است و جزو معدود فیلمسازان آن نسل که همچنان می‌کوشد دغدغه های زنانه خود را به سینمایی ترین شکل ممکن با مخاطبان در میان بگذارد.

گفت و گو با تهمینه میلانی

تهمینه میلانی که سالهاست همسر خود محمد نیک‌بین را به عنوان تهیه‌کننده آثارش کنار خود دارد درباره رمز و راز زندگی زناشویی پایدار با نیک‌بین به ماهنامه «دنیای زنان» گفت:

شاید برایتان جالب باشد روزی که به خانه رفتم و از تصمیم به ازدواج با محمد گفتم، اشک در چشم مادرم حلقه زد و پرسید: حالا چه عجله‌ای داری؟؟ از این حرفها گذشته، رمزی وجود ندارد جز تربیت درست. هم من و هم همسرم خود را روشنفکر می دانیم و لابد روشن فکر می کنیم!!! به حقوق فردی یکدیگر احترام می گذاریم، در مسائل متنوع همفکری می کنیم و مهمتر اینکه، یکدیگر را انتخاب کرده ایم و مسئولیت انتخابمان را از همان شروع زندگی پذیرفته ایم.

میلانی که دختری جوان به نام «ژینا» هم دارد درباره رابطه با فرزند بیان داشت:

طبعا مادر فرزندم هستم و سعی کردم و می کنم که مادر خوبی برای دخترم باشم. در خانه ما هیچ نشانی از تهمینه میلانی کارگردان نیست و من در خانه همسر و مادر هستم. خوشبختانه همیشه رابطه سالمی بین ما سه نفر حاکم بوده است. به همدیگر احترام می گذاریم و سعی می کنیم به دموکراسی حاکم در خانه ،  خللی وارد نشود.

میلانی درباره شباهت دخترش با کاراکتر اصلی فیلم آخرش «ملی…» گفت:

  دختر من سه سال است که  دور از ما زندگی می‌کند و در کشور دیگری به تحصیل مشغول است  و خیلی شبیه دختران ایران نیست بنابراین اطلاعات کافی از مسائل دخترانی شبیه «ملی» ندارد ، اما در مورد فیلم و سینما صاحب نظر است؛  فیلمنامه «ملی و راههای نرفته» را خواند و پیشنهاد و انتقادات خوبی کرد و مرا تشویق کرد که حتما فیلم را بسازم.

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir