ثروتمندترین زنان زیبا و هنرمند هالیوود را بیشتر بشناسید: از آنجلینا جولی تا مایلی سایرس
گر چه بیشتر ثروتمندان هالیوود را مردان تشکیل می دهند اما زنانی نیز هستند که در میان ثروتمندترین شخصیت های هالیوود جایی برای خود دست و پا کرده و از اعتبار قابل توجهی برخوردارند.

پولدار ترین زنان هالیوود

جای تعجب نیست که هالیوود پر از زنان و مردان ثروتمند بوده و حضور در این دنیای سرگرمی پرهیاهو و پرزرق و برق به معنای داشتن درآمد قابل توجه و مناسبی است. اگر چه بیشتر ثروتمندان هالیوود را مردان تشکیل می دهند اما زنانی نیز هستند که در میان ثروتمندترین شخصیت های هالیوود جایی برای خود دست و پا کرده و از اعتبار قابل توجهی برخوردارند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 20 تن از ثروتمندترین زنان بازیگر تاریخ هالیوود آشنا کنیم.


20- جنیفر لارنس

ثروت خالص: 120 میلیون دلار

جنیفر لارنس با بازی در مجموعه فیلم های «عطش مبارزه» (The Hunger Games) به شهرتی بزرگ دست پیدا کرد اما بازی در فیلم «استخوان زمستان» (Winter's Bone) بود که اولین حضور بزرگ او در دنیای سینما بود. او برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار و گلدن گلوب شد و به جوان ترین زنی تبدیل شد که در بخش بهترین بازیگر زن نامزد دریافت جایزه اسکار شده و زمانی که برنده این جایزه برای فیلم «دفترچه امیدبخش» (Silver Linings Playbook) برنده جایزه اسکار شده و به دومین زن جوانی که این جایزه را بدست آورده تبدیل شد. وی به مدت دو سال متوالی پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود بود که بیشترین دستمزد را برای بازی در فیلم ها دریافت می کرد.


19- ایمی ایروینگ

ثروت خالص: 120 میلیون دلار
ایمی ایروینگ که در تئاتر هنرهای زیبای آمریکا و آکادمی هنرهای دراماتیک و موسیقی لندن آموزش دیده کار خود را در دنیای تئاتر آغاز کرد و در سن 17 سالگی اولین حضور خود را در برادووی جشن گرفت و در ادامه در چندین تئاتر به ایفای نقش پرداخت. اولین حضور بزرگ او در دنیای سینما در سال 1976 و در فیلم «کری» (Carrie) بود که بر اساس رمانی از استفن کینگ ساخته می شد و بدین ترتیب به حضور در فیلم های شناخته شده ادامه داد.


18- درو بریمور

ثروت خالص: 125 میلیون دلار
درو بریمور از اولین حضور خود در دنیای سینما در سن 7 سالگی و در فیلم «ای. تی.» (E.T.) راه درازی را در دنیای هالیوود طی کرده است. وی توانست پس از حضور در چندین پروژه موفق، چهره نسبتاً منفی که از او ساخته شده بود را کنار بزند و در دهه 90 و اوایل دهه 2000 به معروف ترین بازیگر زن دنیای هالیوود تبدیل شود. علاوه بر بازیگری، کمپانی تهیه کنندگی فیلم او با نام «فلاور فیلمز» ساخت چندین فیلم را بر عهده داشته که از آن میان می توان به اولین تجربه کارگردانی بریمور با عنوان «Whip It » در سال 2009 اشاره کرد.


17- نیکول کیدمن

ثروت خالص: 130میلیون دلار
نیکول کیدمن بیش از همه به رقص باله علاقه داشت اما در کودکی در زمینه هنرهای پانتومیم و تئاتر نیز آموزش دیده بود. او دبیرستان را رها کرده و به دنبال علاقه خود یعنی بازیگری رفت و اولین نقش سینمایی خود را در سال 1983 در یک فیلم استرالیایی به نام «کریسمس بوش» (Bush Christmas) بازی کرد. بعد از همبازی شدن با تام کروز در فیلم «روزهای تندر» (Days of Thunder) با وی ازدواج کرد و ازدواج پر سروصدای این دو بعد از همبازی شدن در فیلم «چشمان کاملاً بسته» ( Eyes Wide Shut) شایعات بسیار بدی در مورد رابطه آنان و خیانت تام کروز به گوش رسید. در نهایت این دو در اوایل سال 2001 از هم جدا شدند.


16- شارلیز ثرون

ثروت خالص: 130 میلیون دلار

این بازیگر زیبای اهل آفریقای جنوبی در ابتدا در حوزه رقص باله فعالیت می کرد و سرانجام برای پیوستن به یک گروه رقص باله در نیویورک به این شهر نقل مکان کرد اما آسیب زانو به حرفه او پایان داد. اولین حضور بزرگ او در عالم سینما فیلم «آن کاری که می کنی!» (That Thing You Do!) بود. از آن زمان وی در فیلم های شناخته شده ای بازی کرده که از آن میان می توان به فیلم «هیولا» (Monster) اشاره کرد که برای او اولین جایزه اسکارش را به ارمغان آورد.


15- سوفیا ورگارا

ثروت خالص: 140 میلیون دلار
سوفیا ورگارا که توسط یک عکاس در کشورش کلمبیا کشف شد، دست از فعالیت در حرفه دندانپزشکی برداشته و در سن 23 سالگی به دنیای مد روی آورد. بعدها وارد دنیای بازیگری و حضور در سریال های تلویزیونی شد و بازی در سریال «خانواده امروزی» (Modern family) بود که وی را به شهرتی جهانی رساند. وی برای بازی در این مجموعه تلویزیونی 4 بار نامزد دریافت جایزه امی شد. وی یکی از پردرآمدترین بازیگران تاریخ هالیوود است که برای حضور در این سریال دستمزد بسیار بالایی دریافت می کند.


14- کامرون دیاز

ثروت خالص: 140 میلیون دلار

بعد از سفر به سراسر جهان و کار در حوزه مدلینگ و علیرغم این که هیچ تجربه ای در بازیگری نداشت اما کامرون دیاز برای بازی در فیلم «ماسک» (The Mask) در سال 1994 انتخاب شد. به عنوان یک بازیگر زن نقش اول، وی اولین حضور بزرگ خود را در فیلم «عروسی بهترین دوست من» My Best Friend's Wedding)) تجربه کرد. دیاز از سال 2015 با بنجی مدسن که یک خواننده مشهور است زندگی می کند.


13- دمی مور

ثروت خالص: 150 میلیون دلار
بعد از یک دوران کودکی سخت و زندگی با پدر خوانده ای که بعدها خودکشی کرد، دمی در سن 16 سالگی مدرسه را رها کرده و به عنوان یک مامور جمع آوری بدهی مشغول بکار شد و بعدها به دنیای مدلینگ روی آورد. بعدها دمی مور در سن 18 سالگی با یک خواننده موسیقی راک به نام فردی مور ازدواج کرد. این ازدواج او دیری نپایید و دمی بعد از مدتی وارد دنیای بازیگری شد. بعد از اینکه در هنگام فیلمبرداری فیلم «آتش سنت آلامو» (St. Elmo's Fire) به او اخطار داده شد که در صورت ادامه مصرف مواد مخدر از این پروژه کنار گذاشته خواهد شد، دمی مور اعتیادش را کنار گذاشت و از عیاشی دست کشید.


12- آنجلینا جولی

ثروت خالص: 160 میلیون دلار
دختر جان وویت و مارشلین برتراند که بازیگران مشهوری بودند، آنجلینا جولی از همان دوران کودکی با دنیای هالیوود آشنا شد. در دوران نوجوانی، جولی مدتی را در حوزه مدلینگ گذراند و در موزیک ویدیوها حضور یافت. در دهه 1990، او وارد دنیای بازیگری شد و در فیلم هایی مانند «جیا» (Gia) . «دختر از هم گیسخته» (Girl, Interrupted) و فیلم کالت کلاسیک «هکرها» (Hackers) حضور یافت که برای فیلم «جیا» برنده جایزه گلدن گلوب و برای «دختر از هم گسیخته» برنده جایزه اسکار شد. از آن زمان به بعد وی به بازیگری شناخته شده تبدیل گشته و در فیلم های مشهوری به ایفای نقش پرداخت.


11- مایلی سایرس

ثروت خالص: 160 میلیون دلار
مایلی سایرس، شخصیت جنجالی دنیای بازیگری و موسیقی و دختر بیلی ری سایروس که خواننده مشهور موسیقی کانتری بود یکی از سرشناس ترین چهره های موسیقی کنونی است و در دنیای بازیگری نیز عملکرد نسبتاً موفقی داشته است. وی بازیگری را در سنین کودکی آغاز کرد و در سریال پرطرفدار «هانا مونتانا» (Hannah Montana) از شبکه دیزنی حضور یافت. سپس او چندین آلبوم در موسیقی پاپ منتشر کرده و در درام رمانتیک «آخرین آواز» (The Last Song) حضور یافت. وی همواره به دلیل رفتارهای دیوانه وار و گاه احمقانه اش در رسانه ها جنجال به پا می کند و اخیراً نیز به خاطر برقراری رابطه دوباره با نامزد سابقش، لیام همسوورث بار دیگر بر سر زبان ها افتاد.

ادامه دارد ....

مترجم: حسین علی پناهی


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir