آنچه نیکی کریمی درباره اصغر فرهادی و همه می دانند گفت + عکس
نیکی کریمی در یادداشتی در صفحه شخصی اش به نکاتی پیرامون قدرت فیلمسازی اصغر فرهادی اشاره نمود.

دیدگاه نیکی کریمی درباره همه می دانند و اصغر فرهادی

نیکی کریمی نوشت:

فیلم سازی كار سختی است . خیلی هم سخت
به خصوص وقتی ابعاد  فیلم ات بین المللی میشود و همه به اصطلاح میخواهند ببینند که چه كرده ای!
همه میدانندِ فرهادی ، کَنِ امسال را افتتاح کرد واین یعنی کلی احساس خوب و خوب تَر آنکه می بینی و می شنوی که فیلم به شدت در گیشهِ سختِ فرانسه موفق بوده است . سینمای ما ، اقتصاد ، حیات و استقلالش به این توجهِ در گیشه آنهم در ابعادِ بین المللی احتیاج دارد . انگار بالاخره زمانِ آن رسیده که بجز نشانه های معرفتی و شاعرانگی که شاخصِ قابلِ اتکا و افتخارِ سینمای ماست ، جا برایِ ورود به سالن های سینما و بازارِ فیلم های ایرانی باز شود.

همه میدانند را چند روز پیش در كن دیدم.

یک پنه لوپه‌کروز و‌ باردمِ عالی دارد و فرهادی با هوشمندی ، قلبِ اثرِ پلیسی _جنایی اش را به تیمِ پر انرژی و درخشانِ تیمِ بازیگری اش سپرده است و یك خانم هایده صفی یاری عالی ، با مونتاژی درخشان...

در چنین ژانری نیاز به یک مهندسی دقیق در اجزای قصه و شخصیت ها دارد و این تخصصِ فرهادی است . او باهوش تَر از آن است که بتوان در شاکله و ساختارِ چیده شده قصه فیلم اش بنیانی سُست پیدا کرد .

همیشه طرفدارِ جِسارت بوده ام و خوشحالم كه فرهادی بدون محافظه كاری و با شجاعت به نوع سینمای خودش ادامه میدهد . در پایان باید به این مهم اشاره کنم که تقصیر ما ، طرفداران و حتی مخالفانِ احتمالی فیلم اش نیست اگر فیلم به فیلم انتظارمان از آثار او بالاتر می رود.

دیدگاه نیکی کریمی درباره همه می دانند و اصغر فرهادی

دیدگاه نیکی کریمی درباره همه می دانند و اصغر فرهادی

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: صفحه شخصی نیکی کریمی