مگان مارکل کیست؟/ از خانواده و رابطه با پرنس هری تا فعالیت های اجتماعی
مگان مارکل عروس خاندان سلطنتی بریتانیا, با حضور و ورودش به این خانواده سلطنتی, مسبب سنت شکنی های بسیاری شد.

نکاتی جالب درباره مگان مارکل عروس خانواده سلطنتی

دوران کودکی و نوجوانی مگان مارکل

مگان مارکل، بازیگر نقش ریچل زین در سریال آمریکایی سوتس یا دادخواست‌ها (Suits) روز ۴ اوت ۱۹۸۱ به دنیا آمد. او در لس آنجلس بزرگ شد ما این اواخر به تورنتو نقل مکان کرده بود. وقتی مگان ۶ ساله بود، پدر و مادرش از هم جدا شدند.

به محله‌ای که مگان در آن بزرگ شده لقب "بورلی هیلز سیاه‌" را داده‌اند. منطقه‌ای که متوسط قیمت یک خانه در آن ۷۷۱ هزار دلار است.

عکس مگان مارکل در کودکی

عکس مگان مارکل در کودکی

مگان مارکل دوره آموزش ابتدایی‌اش را در مدرسه‌ای خصوصی گذراند و بعد از آن در یک کالج کاتولیک دخترانه درس خواند. او سال ۲۰۰۳ از دانشکده ارتباطات دانشگاه نورت وسترن فارغ‌التحصیل شد. از آن زمان بود که به عرصه بازیگری پا گذاشت.

به گفته خود مگان، او در فاصله بین آزمون‌های بازیگری‌اش، از خطاطی روی کارت‌های دعوت عروسی پول درمی‌آورده، مهارتی که در کلاس‌های خوشنویسی دوران مدرسه به دست آورد.

نمونه دست خط مگان مارکل

نمونه دست خط مگان مارکل

ورود مگان مارکل به عرصه بازیگری: فیلم ها و سریال هایی که مگان مارکل بازیگر آن ها بوده است

او برای اولین بار سال ۲۰۰۲ در یکی از قسمت‌های سریال "بیمارستان عمومی" (General Hospital) در تلویزیون آمریکا دیده شد. بعد از آن نقش‌هایی هم در سریال‌های تحقیق در صحنه جرم (CSI)، بدون رد پا (Without a Trace) و قلعه (Castle) بازی کرد.

مارکل بعد از آن در فیلم‌های بزرگ هالیوودی از جمله "بیارش گریک" (Get Him to the Greek)، مرا به یاد داشته باش (Remember Me) و رئیس‌های وحشتناک (Horrible Bosses) نقش‌آفرینی کرد. او از شروع سریال سوتس در سال ۲۰۱۱ تا زمان اعلام نامزدی با شاهزاده هری در این پروژه حضور داشت.

مگان مارکل، بازیگر نقش ریچل زین در سریال آمریکایی سوتس یا دادخواست‌ها Suits

مگان مارکل، بازیگر نقش ریچل زین در سریال آمریکایی سوتس یا دادخواست‌ها Suits

ازدواج و همسر اول مگان مارکل

این اولین باری نیست که مگان ازدواج می‌کند. او سپتامبر ۲۰۱۱ با ترور انگلسون، تهیه کننده فیلم ازدواج کرد اما دو سال بعد کارشان به جدایی کشید. انگلسون هم اکنون در حال ساخت یک مجموعه تلویزیونی است که داستان درگیری یک مرد با همسر سابقش بر سر سرپرستی فرزندان‌شان را روایت می‌کند. جالب این که همسر سابق این مرد با یکی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا ازدواج کرده.

مگان مارکل و همسر اولش

مگان مارکل و همسر اولش

وب سایت سبک زندگی مگان مارکل

مگان بنیان‌گذار و سردبیر وب‌سایتی به عنوان "د تیگ" (The Tig) بود که به مسائل مربوط به سبک زندگی می‌پرداخت. او در آوریل ۲۰۱۷ بعد از سه سال این وب‌سایت را بست. خیلی‌ها دلیل این تصیم او را آماده شدن برای نامزدی سلطنتی ‌دانستند. غذا، زیبایی، مد و سفر از جمله موضوعاتی بود که این وبسایت پوشش می‌داد. مگان در وب‌سایتش از زنان قدرتمند هم حرف می‌زد. او گفت دلیل راه‌اندازی این وبسایت تلاش برای دادن شکلی تازه به معنا و مفهوم زیبایی از طریق انتشار مقالاتی در مورد توانمندسازی فردی است؛ جایی که به زنان پرانرژی، خلاق و الهام بخش فرصت خودنمایی می‌دهد.

 وب‌سایت "د تیگ" (The Tig) به بنیان‌گذاری و سردبیری مگان مارکل

 وب‌سایت "د تیگ" (The Tig) به بنیان‌گذاری و سردبیری مگان مارکل

توئیتر و اینستاگرام مگان مارکل

او با یک میلیون و ۹۰۰ هزاز نفر دنبال‌کننده در اینستاگرام و بیش از ۳۵۰ هزار فالوئر در توئیتر، در شبکه‌های اجتماعی هم محبوبیت زیادی دارد. مارکل سفیر جهانی سازمان "ورد ویژن کانادا" ( World Vision Canada) است. هدف این سازمان فراهم کردن تحصیل، غذا و خدمات بهداشتی بهتر برای کودکان دنیاست.

او به عنوان سفیر این سازمان خیریه برای کمک به کمپین آب سالم به رواندا سفر کرد. جدای از فعالیت‌های بشردوستانه، مگان به خاطر مبارزاتش برای تساوی جنسیتی شهرت زیادی پیدا کرده.

مگان به عنوان سفیر سازمان خیریه برای کمک به کمپین آب سالم به رواندا سفر کرد

مگان به عنوان سفیر سازمان خیریه برای کمک به کمپین آب سالم به رواندا سفر کرد

وقتی ۱۱ ساله بود با نوشتن نامه‌‌ای به هیلاری کلینتون، بانوی اول آن زمان آمریکا و چند شخصت مهم دیگر یک کارخانه تولید صابون را مجبور به تغییر آگهی تبلیغاتی‌اش کرد. به نظر مگان این آگهی تبلیغاتی به طور تلویحی این ایده را منتقل می‌کرد که زنان فقط متعلق به آشپزخانه هستند.

تلاش های مبارزاتی سیرشا رونان برای تساوی جنسیتی و نژادی

تعهد مگان به مبارزه برای تساوی جنسیتی راه را برای همکاری‌اش با سازمان ملل باز گرد. سخنرانی سال ۲۰۱۵ او در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زن همه حاضرین از جمله بان کی‌مون، رئیس پیشین این سازمان را واداشت تا بایستند و برایش دست بزنند.

مگان از پدری سفید پوست و مادری آفریقایی- آمریکایی متولد شده و همین باعث شد یک روزنامه در مورد او تیتری نژادپرستانه بزند. خانواده سلطنتی اما ساکت ننشست و در اقدامی نادر با انتشار بیانیه‌ای این روزنامه را به نژادپرستی و جنسیت‌زدگی متهم کرد.

مگان در مقاله‌ای برای مجله "ال" در مورد ریشه نژادی‌اش نوشت:
"دورگه بودن من شاید هویت من را در هاله‌ای از ابهام قرار داده باشد، اما من آن را با تمام وجود پذیرفته‌ام تا بتوانم بگویم چه کسی هستم و از کجا آمده‌ام. تا بتوانم بگویم چقدر به این که یک زن دو رگه قوی و با اعتماد به نفس هستم افتخار می‌کنم."


اختلاف سنی مگان مارکل و پرنس هری

مگان ۳ سال از همسر آینده‌اش بزرگ‌تر است، اختلاف سنی که در ازدواج‌های سلطنتی چندان معمول نیست. او ۳۶ سال سن دارد و این در حالیست که هری ۳۳ ساله است. دایانا، مادر هری ۱۳ سال از پرنس چارلز کوچک‌تر بود. کیت میدلتون، همسر ویلیام هم ۳۶ ساله است اما چند ماه از مگان کوچک‌تر است. شاهزاده ویلیام هم ۳۵ سال سن دارد.

رکوردشکنی مگان مارکل

مگان مارکل با ۳۶ سال مسن‌ترین عروس خانواده سلطنتی خواهد بود. قبل از او کیت این رکورد را داشت؛ او در ۲۹ سالگی با ویلیام ازدواج کرد.

آغاز رابطه مگان مارکل با پرنس هری

 تابستان سال 2016، قرار ملاقات های شاهزاده هری، پسر کوچک چارلز، شاهزاده ولز و دایانا، با دختری به نام مگان مارکل، تیتر داغ بسیاری از مجلات شد. از آن زمان تا به حال خبرنگاران در تلاش اند تا در مورد مگان مارکل و رابطه آنها بیشتر بدانند.

مگان مارکل و پرنس هری

مگان مارکل و پرنس هری

رابطه رمانتیک شاهزاده هری و دختر مورد علاقه اش از سال 2016 آغاز شد. آنها در طول این سال زمان زیادی را با هم گذراندند، به عنوان مثال شاهزاده تا کانادا برای دیدار مگان می رفت یا مگان در برخی از مراسم خانواده سلطنتی شرکت می کرد، درخت کریسمس شان را تزیین می کرد، برای تولد کیت میدلتون هدیه می خرید و... در هر صورت رابطه آنها به خوبی پیش رفت به طوری که اوایل نوامبر 2017 خبر نامزدی شان به طور رسمی از طریق دربار پادشاهی بریتانیا اعلام و در سرانجام چند روز پیش در 19 مه با یک مهمانی فوق العاده ازدولج کردند.

اوج شهرت مگان مارکل در بازیگری

نام مگان مارکل به عنوان یک بازیگر زن، بیشترین سرچ گوگل را در سال 2016 داشته است.

علایق شخصی مگان مارکل

مگان از بچگی علاقه خاصی به کانادا داشته است، طوری که روی لباس هایش هم این علاقه دیده می شد. او در سال 2011 نیز در فیلمی که در تورنتو فیلم برداری می شد، بازی کرد.

 او عاشق مسافرت است. او حتی یک سایت در مورد سبک زندگی به راه انداخته که در آن از تجربه های سفر خود می گوید و پینشهادهای جذابی را به خوانندگانش می دهد. او دوست دارد که کل جهان را کشف کند.

 از ورزش های مورد علاقه او یوگا، دویدن و مدیتیشن است. او در این مورد می گوید: «دویدن برای من مثل مدیتیشن متحرک است که تمام استرس و تنش ها را از من دور می کند.» مادر 51 ساله مگان می گوید: «او همیشه دوست داشت که یک پرنسس شود. او شیفته خودش است و اعتماد به نفس بالایی دارد.»

تهیه و ترجمه : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ