حرف های جسیکا آلبا درباره کسانی که از وی زیباترند
جسیکا آلبا از چهره های محبوب مد و تبلیغات هالیوود است که البته در سال های اخیر کمتر در فیلم ها نقش آفرینی می کند و بیشتر سراغ تبلیغات رفته است.

گفتگو با جسیکا آلبا: کسانی که دوستم ندارند به من انگیزه می دهند

جسیکا آلبا چهره بسیار محبوبی است و وی به خوبی به این موضوع واقف است. ولی سرمایه گذاری او روی محبوبیتش از حرفه بازیگری نشأت می گیرد که در دوران نوجوانی وی آغاز شد. با آنکه آلبای 37 سالگی همیشه می دانست که زیبایی و کاریزمای زیادی روی پرده سینما دارد، ولی خود را برای موفقیتی دائمی و جهانی آماده می کرد.
در این لحظه که با جسیکا آلبا گفتگو می کنیم، وی 10 سال است که با همسرش کش وارن ازدواج کرده و صاحب سه فرزند به نام های آنر (10 ساله)، هیون (6 ساله) و هیز (7 ماهه) شده و بنیانگذار و چهره تبلیغاتی یکی از موفق ترین کسب و کارهای دنیا به نام کمپانی آنست است. وی دوباره به تلویزیون برگشته و در قسمت اول سریال «بهترین های ال. ای» که اسپین آفی از «پسران بد» است در کنار گابریل یونیون نقش آفرینی کرده است.


در دنیای مطبوعات تو چهره تبلیغاتی محبوب بازاریابی برای مصرف کننده هستی. کی فهمیدی که نه تنها جذابی، بلکه می توانی از لحاظ تجاری نیز موفق باشی؟

من برای موفقیت در دنیای تجارت خیلی تلاش کردم. آدم های خوش قیافه تر و بااستعدادتری از من در این شهر هستند که تلاش می کنند وارد این کسب و کار شوند. بنابراین همیشه حس می کردم که باید دو قدم جلوتر باشم و برای هر فرصتی که به سمتم می آید خودم را آماده کنم. می خواستم خودم را برای موفقیت بسازم. پس سعی کردم در هر بازاری که برای استودیوهای فیلمسازی مهم بود، حضور داشته باشم.

منظورت چیست؟

مثلاً سریال «فرشته تاریکی» که بین سال های 2000 و 2002 پخش می شد و فروش بین المللی عظیمی داشت را در نظر بگیرید. آسیا قلمرو بزرگی بود، آلمان قلمرو بزرگی بود، بنابراین تلاش کردم در آن بازارها بمانم، حتی پس از آنکه دیگر در سریال نبودم. هر وقت از من می خواستند که محصولی را تبلیغ کنم، می رفتم و تورهای مطبوعاتی در آن کشورها انجام می دادم.

والدینت اهل کجا هستند؟

آنها آمریکایی هستند، ولی سمت مادرم دانمارکی و فرانسوی است و پدرم مکزیکی است. در شروع کارم به من برچسب "غیربومی" زده بودند. انگار باید اسرارآمیز و جذاب می بودم. آن زمان ها، اگر فردی اسپانیایی-آمریکایی بود، همیشه برداشتی کلیشه ای از او وجود داشت و در مورد او مانند یک انسان نرمال در دنیا حرف نمی زدند. رابرت رودریگز (کارگردان) اولین کسی بود که در فیلم هایش، مثلاً در مجموعه فیلم های «بچه های جاسوس»، اسپانیایی-آمریکایی ها را بزرگ کرد و بعد از آن جنیفر لوپز و سلما هایک به هموار کردن این راه کمک کردند. ولی در ابتدا خیلی سخت بود.

حالا بزرگترین منبع الهام و انگیزه تو چیست؟

من خیلی سطحی هستم. شاید بزرگترین چیزی که به من انگیزه می دهد، انسان هایی هستند که مرا باور ندارند و واقعاً دلیلش را نمی دانم.

واقعاً فکر می کنی کسی هست که هنوز اینطور فکر کند؟

بله. نمی دانم چرا. همیشه عده ای هستند که از تو متنفرند و اهداف من اهداف کوچکی نیستند. من فقط دلم می خواهم زندگی پرباری داشته باشم و کنجکاو بمانم و خودم را به چالش بکشم. می خواهم بچه هایم شاهد باشند که من خود را از دایره آرامشم به بیرون می رانم و این یعنی ممکن است گاهی اشتباه کنم و به اشتباهاتم اعتراف کنم که البته انجام آن مقابل بچه هایت کار سختی است.

جسیکا آلبا

جسیکا آلبا

هدف بعدی ات چیست؟

در کمپانی آنست، در حال کار روی بخش نوزادان هستیم. تا زمانی که مدیرعامل جدید یعنی نیک ولاهوس، در سال گذشته روی کار نیامده بود، واقعاً در حد استارت آپ بودیم. او واقعاً کارش را خوب بلد است و پتانسیل زیادی در این زمینه وجود دارد. و در زمینه بازیگری من هنوز اول راهم.

بعد از وقفه ای ده ساله، با اپیزود اول سریال «بهترین های ال. ای.» به تلویزیون برگشتی. چه حسی داشتی؟

معرکه بود. دلم برای بازیگری تنگ شده بود. حس می کنم هدفم در زندگی خلق کمپانی آنست بود و همه چیز در زندگی مرا به سمت آن سوق داد. ولی قبلم همیشه پیش دنیای سرگرمی، بازیگری و ... است. می دانستم که زمان می برد تا دوباره به آن دنیا بازگردم، ولی نمی دانستم که قرار است دو ماه بعد از به دنیا آمدن سومین فرزندم باشد.

تو نماینده و سخنگوی خوبی برای کمپانی آنست در شبکه های اجتماعی هستی. نسبت به انجام این کار چه حسی داشتی؟

آنست بچه من است. به آن افتخار می کنم و می خواهم موفق باشد. معتقدم که ما در این صنعت تغییراتی ایجاد کرده ایم. قبلاً چیزی در مورد وجود مواد شیمیایی در محصولات نمی شنیدیم. شش سال پیش که کارمان را شروع کردیم، این کسب و کار آنقدرها هم تجاری نبود. ولی حالا دیگر رشد کرده ایم و کاملاً حرفه ای شده ایم و این عالی است. در این حوزه پیشگام هستیم و امیدواریم که بتوانیم کاری کنیم مردم زندگی سالم تر و بهتری داشته باشند چون حداقل دیگر می دانند که از مصرف چه چیزهایی پرهیز کنند.

صحبت از سلامت شد، پس از به دنیا آوردن هیز، تو در شبکه های اجتماعی در مورد روی فرم آمدن بسیار رک صحبت کردی.

این خیلی سخته. برای من بیشتر مهم است که چیزهایی که برایم اتفاق افتاده را منتشر کنم. ورزش کردن آسان نیست، ولی من این کار را می کنم. می خواهم نام یک نفر را در اینجا بیاورم، یک روز با کیت هادسون بودیم و او بسیار روی فرم است و از او پرسیدم: "تو هر روز ورزش می کنی؟" و جواب داد: "البته که می کنم." پیش خودم گفتم: "لعنتی اصلاً تردیدی درباره اش ندارد، پس من هم نباید داشته باشم." من در تمام عمرم به دنبال رسیدن به اهدافم بودم و لحظه ای درنگ نکردم. برای به دنیا آوردن و بزرگ کردن آنر و هیون مدتی وقفه ایجاد کردم. ولی دوباره تلاش هایم را از سر گرفتم. هنگام بارداری بر سر هیز، سعی کردم لحظات آرامتری را تجربه کنم و حالا ما یک سنت خانوادگی برای خودمان درست کرده ایم که اسمش را "جمعه خانوادگی" گذاشته ایم و از آن لذت می بریم.


ترجمه: سولماز محمودی


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir