تفاوت های عجیب چهره بازیگران بازی تاج و تخت در کتاب و فیلم
آیا همیشه ظاهر بازیگران سریال هایی با فیلمنامه اقتباسی درست انتخاب می شود؟ آیا چهره و گریم هایی که از بازیگران بازی تاج و تخت در ذهن دارید، شبیه به شخصیت های کتاب آن است؟

وقتی گریمورها و کارگردان پا روی نظر نویسنده بازی تاج و تخت می گذارند


انتخاب بازیگر برای فیلم یا سریال هایی که بر اساس کتاب های معروف هستند می تواند منجر به سرفرازی یا سرافکندگی آن اثر شود. چون اگر کارگردان انتخاب اشتباهی انجام دهد با خشم طرفداران مواجه خواهد شد و آنها افکار و نظراتشان در مورد درستی یا نادرستی گریم بازیگران را در اینترنت پخش خواهند کرد. البته گاهی در روند تولید یک اثر کارگردان مجبور است ظاهر بازیگر را متفاوت انتخاب کند. در سریال محبوب «بازی تاج و تخت» ظاهر بسیاری از شخصیت ها با توصیف های نویسنده داستان یعنی جورج مارتین متفاوت است. در این جا نگاهی می اندازیم به تفاوت های ظاهری شخصیت های بازی تاج در کتاب جورج مارتین و در سریالی که پخش شد.


تفاوت چهره بازیگران «بازی تاج و تخت» در سریال و کتاب-قسمت اول

 شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت, تیریون لنیستر
تیریون لنیستر

بازیگر این نقش برای تیریون بودن زیادی جذاب است. در نبرد بلک واتر او آسیب زیادی می بیند و بینی اش را از دست می دهد. مارتین می گوید تیریون کوچکترین و البته زشت ترین عضو خانواده است. انگار همه زیبایی ها به سرسی و جیمی و همه زشتی ها به او رسیده است. قدش نصف برادرش است و سرش برای بدنش زیادی بزرگ است. یک چشمش سبز و چشم دیگرش سیاه است. موهایش به قدری روشن است که تقریبا سفید دیده می شود.


راب استارک

راب استارک, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
راب استارک

در داستان راب، سانسا، برن و ریکون همه شبیه مادرشان هستند. مارتین می گوید موهای راب قهوه ای مایل به قرمز و چشم هایش آبی است. او دیگر یک پسر بچه نیست و ۱۶ ساله شده. بدنی عضلانی و تنومند دارد و ریش هایش را از ته تراشیده است.


جیمی لنیستر

 جیمی لنیستر, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
جیمی لنیستر

مشکل اصلی خوانندگان کتاب با شخصیت جیمی در سریال کوتاهی موهایش است.  مارتین در کتاب می گوید: جیمی موهایی به رنگ طلا و چشمان سبز گربه ای و ریش های بلند طلایی دارد.


ایگریت

ایگریت, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
ایگریت

مشخصا «رز لزلی» برای بازی در این نقش زیادی خوش قیافه است چون طبق توصیف مارتین ایگریت اصلا زیبا نیست. صورتی کشیده، بینی خوکی، موهای هویجی و دندان هایی کج و نامرتب دارد و چشم هایش زیادی از هم دور هستند.


میساندی

میساندی, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
میساندی

شخصیتی که سریال برای میساندی انتخاب کرده بزرگتر از سن و سال میساندی کتاب مارتین است و در کتاب او شبیه مردمان شرق آسیا است. مارتین در کتابش می گوید: دخترک بیشتر از ۱۰ سال سن ندارد ولی به زبان های مختلف صحبت می کند. پوستی تیره و چشمانی عسلی دارد که نشان می دهد از نژاد ناث است.


جان اسنو

جان اسنو, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
جان اسنو

کیت هرینگتون کاملا برای این نقش مناسب است و فقط چند تفاوت جزئی دارد. جان چشمان خاکستری تیره و موهای قهوه ای دارد. و طبق کتاب با اینکه هم سن راب است نسبت به او لاغر و ریز نقش است.


گیلی

گیلی, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
گیلی

انتخاب یک بازیگر ۲۷ ساله برای این نقش شاید انتخاب درستی نبود. در داستان کتاب گیلی دختری ۱۵ ساله است که حتی کوچکتر از سنش دیده می شود. صورتی بسیار لاغر و موهایی تیره دارد.


ملیساندرا

 ملیساندرا, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
ملیساندرا

این بازیگر انگار برای بازی در این نقش زاده شده است. فقط چند تفاوت جزئی دارد. مارتین در توصیف او می گوید: ملیساندرا صورتی کشیده، چشمانی قرمز و موهای بلند و قرمز دارد و وقتی راه می رود موهای بلند و ابریشمی اش مثل شعله های آتش در باد حرکت می کنند.


لایسا

لایسا, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
لایسا

بسیاری از خوانندگان کتاب با دیدن چهره لایسا در سریال متعجب شدند. مارتین در توصیف او می گوید: لایسا با اینکه از خواهرش کیتلین ۲سال کوچکتر است، بزرگتر به نظر می رسد همچنین از او کوتاه تر است و صورتش چاق و رنگ پریده است. چشمانی آبی دارد و معمولا لبخند نمی زند.


سم

سم, شکل ظاهری اصلی بازیگران بازی تاج و تخت, گیم آو ترونز, بازی تاج و تخت
سم

با اینکه شباهت خوبی به شخصیت کتاب دارد مثلا موهای کوتاه و تیره دارد و چاق است اما چند تفاوت بارز دارد. طبق کتاب سم چشمانی روشن و صورتی گرد و سفید و بدون ریش دارد.

بیشتر بدانید : بازیگران بدشانسی که بازی در سریال بازی تاج و تخت را رد کردند! + عکس

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: looper.ir