سلبریتی‌های بالای ۵۰ سال که همچنان می درخشند + عکس
در این مقاله به سلبریتی‌هایی اشاره می‌کنیم که ۵۰ سالگی را پشت‌سر گذاشته‌اند اما همچنان پرکار هستند و انتظار می‌رود در آینده‌ نیز فیلم‌ها و اثرهای هنری جذابی را از آن‌ها شاهد باشیم

از نیکول کیدمن تا برد پیت : ستاره های هالیوود بالای 50 سال 

سلبریتی‌های زیادی را شاهد هستیم که چندین دهه است در هالیوود فعالیت می‌کنند و روز به روز به محبوبیتشان افزوده می‌شود این سلبریتی‌ها که هر کدام از طرفداران بسته به سن و سال خود خاطره‌های از دوران جوانی یا میان‌سالی آن‌ها دارند این روزها نیمه زندگی را پشت‌سر گذاشته‌اند اما به قول قدیمی‌ها همانند قالی کرمان هستند و هرچه بیشتر عمر می‌کنند پخته‌تر می‌شوند و با تکیه بر تجربه‌‌های درخشان گذشته، آینده‌ای درخشان‌تر را پیش‌رو دارند. از آنجایی که بیشتر ما خاطره‌های خوشی با این سلبریتی‌ها داریم گاهی اوقات باورمان نمی‌شود، هنرپیشه‌ها و سلبریتی‌های مورد علاقه‌مان پا به سن گذاشته باشند. به همین منظور در ادامه با هم به سلبریتی‌هایی اشاره می‌کنیم که ۵۰ سالگی را پشت‌سر گذاشته‌اند اما همچنان پرکار هستند و انتظار می‌رود در آینده‌ نیز فیلم‌ها و اثرهای هنری جذابی را از آن‌ها شاهد باشیم.

نیکول کیدمن

اولین فرد از فهرست سلبریتی‌های بالای ۵۰ سال را به کسی اختصاص دادیم که زیبایی او در دوران اوج دل هر پیر و جوانی را می‌برد، نیکول کیدمن که اکنون دقیقاً ۵۰ ساله شده و نیمه عمرش را سپری می‌کند همانند دوران گذشته هنوز هم جذاب و دلرباست. نیکول دوست‌داشتنی کارنامه‌ای بسیار درخشان دارد و با سه دهه فعالیت به‌عنوان یکی از سرشناس‌ترین هنرپیشه‌های هالیوود و البته زیباترین آن‌ها شناخته می‌شود. این بازیگر که جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد سال ۲۰۱۷ به‌رغم اینکه پا به سن گذاشته باز هم درخشش چشمگیری داشت با ایفای نقش در سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ»، جایزه گلدن گلوب را به خانه برد.

نیکول کیدمن
نیکول کیدمن


اگر از طرفداران پروپاقرص نیکول کیدمن باشید حتماً به خوبی می‌دانید که او در دهه ۹۰ و تنها زمانی که در اوایل بیست‌ سالگی بود توانست محبوبیت زیادی کسب کند. نیکول در مصاحبه‌ای با مجله استِلار (Stellar)، در زمینه دستاوردهای اخیر خود گفت وقتی به گذشته نگاه می‌کنم از زندگی خود بسیار راضی هستم و خوشحالم که به ۵۰ سالگی رسیده‌ام. به این ترتیب می‌توان امیدواریم در دهه‌های پیش‌رو نیز همچنان شاهد درخشش نیکول کیدمن بر پرده نقره‌ای باشیم.

کتی گریفین

این هنرپیشه کهنه‌کار هالیوود که بیش‌تر از ۴۰ فیلم بلند سینمایی را در کارنامه خود دارد با ۵۸ سال سن هنوز هم جذاب و پرکار است و در کنار حضور موفق در دنیای هنر و سینما، به عنوان فعال سیاسی و اجتماعی نیز شناخته می‌شود.کتی گریفین از سیاست‌های ترامپ انتقادهای زیادی داشت و به همین منظور نیز چهره‌ شناخته‌شده‌ای در میان هنرمندان مخالف ترامپ است. گریفین که دو جایزه امی و نامزدی جایزه گرمی را در کارنامه خود دارد در سال ۲۰۱۷ تصویری از یک ماسک خون آلود را که شباهت زیادی با دونالد ترامپ داشت در شبکه‌های مجازی منتشر کرد. این تصویر حاشیه‌های زیادی به دنبال داشت و باعث شد تا از حضور در برنامه اجرای زنده شب سال نو که توسط سی.‌ان.‌ان‌ برگزار شده بود اخراج شود.

کتی گریفین
کتی گریفین


کتی گریفین به‌رغم سن‌ و سالی که دارد هنوز هم سخت مشغول کار است و آخرین برنامه او با نام Laugh Your Head Off طرفداران زیادی جذب کرد و نشان داد که دل هواداران هنوز هم برای کتی گریفین می‌تپد.

الن د‌ی‌جنرس

الن از سال ۱۹۹۴ در مجموعه‌های تلویزیونی پرطرفداری مانند تاک‌شوی الن‌دی‌جنرس حضور داشته و در این مدت توانسته است طرفداران زیادی کسب کند. الن دی‌جنرس که به‌تازگی ۶۰ ساله شده در گفتگویی با برنامه «شوی امروز» گفت پا به سن گذاشتن واقعاً افتضاح است و همیشه از اینکه روزی رنگ پیری را ببیند ترس داشته است.

الن د‌ی‌جنرس
الن د‌ی‌جنرس


الن که به‌مناسبت تولد ۶۰ سالگی‌اش در یک برنامه زنده حضور داشت آرزوی سال‌روز تولد خود را مخاطبان در میان گذاشت و گفت آرزو می‌کنم تمامی مردم دنیا با هم مهربان باشند. وی متذکر شد که این آرزویی است که او هر روز با خود تکرار می‌کند و خوشبختانه تا رسیدن به ۶۰ سالگی همیشه آدم‌های مهربان و سخاوتمندی سر راه او قرار گرفته‌اند.اگر از طرفداران الن‌ باشید حتماً فعالیت‌های انسان‌دوستانه او را دنبال می‌کنید و جالب‌ است بدانید الن دی‌جنرس به‌ دلیل همین فعالیت‌ها مدال نشان افتخار آزادی را از دست رئیس‌جمهور آمریکا گرفته است.

جولیان مور

جولیان مور از آن دسته هنرپیشه‌‌های سن هالیوودی است که اگر سن او را ندانید باورتان نمی‌شود که ۵۸ سال از خدا عمر گرفته است. جولیان مور سن و سال را عدد و رقمی بیش نمی‌داند و معتقد است شاد زیستن را در لحظه‌ مرگ ناگهانی مادرش فرا گرفته است.مادر جولیان در سن ۶۸ سالگی چهره در نقاب خاک کشید و در همین زمینه گفت مادرش در بیست سالگی جولیان را به دنیا آورده و از آنجایی که او و مادرش به لحاظ سن و سال اختلاف زیادی با هم نداشته‌‌اند همیشه فکر می‌کرده که مادرش در کنار او جوان و سرزنده باقی خواهد ماند. اما وقتی مادرش از دنیا رفت متوجه شد که باید قدر هر لحظه را بداند و تا می‌تواند شاد و سرزنده باشد.

جولیان مور
جولیان مور


جولیان مور تفکر جالبی در خصوص بالا رفتن سن و سال دارد و مدعی است اگر شما ۵۰ سالتان است، چند سال دیگر هرگز ۵۰ ساله نخواهید شد، در نتیجه تا می‌توانید از همان سن و سالی که در آن حضور دارید لذت ببرید و هرگز حسرت گذشته را نخورید.

مری لوئیز پارکر

این هنرپیشه خوش‌سیمای هالیوود به لطف پوست ابریشمی و روشن و طره گیسوان سیاهی که دارد توانسته به‌راحتی سن و سالش را پشت این زیبایی‌ها مخفی نگه‌ دارد اما جالب است بدانید مری لوئیز پارکر اکنون ۵۴ سال سن دارد و از قرار معلوم حسابی از این سن و سال راضی است.مری لوئیز در گزارشی مدعی شد به نظر خودش چهره‌اش در ۵۰ سالگی بسیار زیبا‌تر و جذاب‌تر از ۴۰ سالگی وی هست و هرگز اجازه نمی‌دهد تفکرات منفی در خصوص افزایش سن و سال باعث افسردگی و پژمردگی او شوند. لوئیز پارکر سعی می‌کند تاجایی که امکان دارد در نظر دخترش شاد و باطراوت حاضر شود تا اعتماد دخترش در اثر افسردگی ناشی از سن و سال مادرش کاهش پیدا نکند.

مری لوئیز پارکر
مری لوئیز پارکر


به همین منظور مری لوئیز برای پنجاهمین سالگرد تولدش مهمانی بزرگی ترتیب داد و با چند تن از دوستان نزدیکش به کوهنوردی رفت و در کلاس‌های یوگا ثبت‌نام کرد. وی با انجام خالکوبی در ۵۰ سالگی نشان داد که دود از کنده بلند می‌شود و انسان در هر سن و سالی باید به دنبال زیبایی و جذابیت باشد. مری لوئیز پارکر حسابی اهل مهمانی است و در دورهمی‌های شبانه به اندازه‌ای سر و صدا می‌کنند که گاهی اوقات پلیس به آن‌‌ها تذکر می‌دهد. لوئیز پارکر مدعی است ترجیح می‌دهد به جای اینکه افسوس سال‌های از دست رفته را بخورد، ترجیح می‌دهد در حال زندگی کند و شاد باشد.

برد پیت

در این قسمت از فهرست سلبریتیی‌های بالای ۵۰ سال به یکی از معروف‌ترین سلبریتی‌های حال حاضر دنیای هالیوود رسیدیم. برد پیت که سال‌هاست مخاطبان در فیلم‌هایش با او خندیده‌اند و گریه‌کرده‌اند ۵۰ سالگی را یکی از بهترین سال‌های زندگی‌اش می‌داند چرا که در در سال ۲۰۱۳ و زمانی که به سن ۵۰ سالگی رسید توانست برای تهیه کنندگی فیلم 12 سال بردگی اولین جایزه اسکار خود را دریافت کند.

برد پیت
برد پیت


در همان سال فیلم World War Z ران نیز به روی پرده برد و نشان داد که به‌رغم ۵۰ سالگی هنوز هم جوان است و آمادگی خوبی برای بازی در فیلم‌های اکشن دارد. برد پیت اکنون ۵۵ سال از خدا عمر گرفته اما ۵ سال پیش به مناسبت ۵۰ سالگی خود با برنامه «شو امروز» مصاحبه‌ جالبی را ترتیب داد و متذکر شد اصلاً نگران افزایش سن خودش نیست و از اینکه روزگار گرد پیری را روی صورت و موهای رو ریخته است هیچ شکایتی ندارد.برد پیت که اصلاً به او نمی‌‌خورد ۵۵ سال داشته باشد در مصاحبه‌ای دیگر از راز جوانی‌اش گفت و مدعی شد میانه‌روی در زندگی و عشق دو راز مهم جوانی این سوپراستار هالیوود به‌حساب می‌آیند.

تام کروز

اگر از طرفداران تام کروز باشید به احتمال زیاد آخرین فیلم او، ماموریت غیرممکن: فال‌اوت را دیده‌اید، جالب است بدانید بیشتر صحنه‌های بدل‌کاری این فیلم را تام کروز شخصاً انجام داد در حالی که این هنرپیشه برجسته ۵۶ سال از خدا عمر گرفته است و هنرنمایی او در جدیدترین نسخه از مجموعه‌ فیلم‌های ماموریت غیرممکن ثابت کرد که به این زودی‌ها قرار نیست اجرای نقش‌های اکشن و پر زد و خورد را کنار بگذارد.تام کروز زمانی که تازه به ۵۰ سالگی رسیده بود نیز کارنامه درخشانی را در همان سال با خود از فیلم‌های پرفروشی مانند ماموریت غیر ممکن: گوست پروتکل و نسخه اول جک ریچر به نمایش گذاشت. زمانی که تام کروز ۵۰ ساله شده بود یک خبرنگار آلمانی از مجله پیپل در همین زمینه مصاحبه‌ای با او ترتیب داد و تام کروز به خبرنگار گفت از اینکه ۵۰ ساله شده لذت می‌برد.

تام کروز
تام کروز


وی برای تولد ۵۰ سالگی‌اش مهمانی بزرگی ترتیب داد و هدیه‌های جالبی گرفت که در بین آن‌ها می‌توان به موتورسیکلتی که در فیلم Oblivion استفاده شده بود اشاره کرد. تام کروز در جایی دیگر گفت به‌رغم سن و سال و تجربه‌ای که در حوزه سینما دارد باز هم خودش را شاگردی بیش نمی‌داند و عشق به یادگیری و هنراندوزی است که وی را وادار به اجرای کارهای جدیدتر و یادگرفتن چیزهای بهتر می‌کند.

رابرت داونی جونیور

از قرار معلوم رسیدن به نیمه فصل زندگی برای بیشتر سلبریتی‌ها، شکوفایی آن‌ها را به دنبال دارد چرا که رابرت داونی جونیور نیز همانند دیگر همقطارانش در نیمه راه زندگی موفقیت‌های بیشتری را شاهد بود. جالب است بدانید رابرت داونی جونیور زمانی که ۴۳ ساله شده بود پیشنهاد حضور در نقش ابرقهرمان آیرون‌من را دریافت کرد. حضور او در این فیلم باعث شد یک بار دیگر نگاه‌های منتقدان به رابرت داونی جونیور جلب شود.

رابرت داونی جونیور
رابرت داونی جونیور


قطار موفقیت‌های رابرت داونی جونیور به راه خود ادامه داد و این هنرپیشه خوش‌تیپ و کاربلد وقتی به ۵۰ سالگی رسید مهمانی تولدی برای خودش برپا کرد و شخص استن‌لی فقید یکی از مهم‌ترین افراد حاضر در این مهمانی بود. رابرت داونی جونیور از سال ۱۹۷۰ تاکنون در صحنه‌ سینما و تلویزیون حضور دارد و چیزی بیشتر از ۴۰ اثر بلند‌سینمایی در کارنامه‌اش به‌چشم می‌خورد. وی در خصوص اینکه مرز ۵۰ سالگی را پشت‌سر گذاشته است به گزارشگران گفت این واقعیت را به فال نیک می‌گیرد و سعی می‌کند حضور بیشتری در کنار خانواده و افرادی که دوست‌ دارد سپری کند.

ویل اسمیت

این هنرپیشه موفق هالیوود که همیشه لبخند بر لب دارد را نیز چندین دهه است که در سینما و تلویزیون شاهد هستیم. ویل اسمیت سپتامبر ۲۰۱۸ به سن ۵۰ سالگی رسید و برنامه‌های ویژه‌ای برای تولد خودش ترتیب داد.اسمیت که سن و سال را تنها عدد و رقم می‌داند و از دل و جان خودش را جوان می‌شمرد برای تولد ۵۰ سالگی‌اش جهت اینکه ثابت کند هنوز جوان و قبراق است، از هلیکوپتر با بانجی به بیرون پرید، این هلیکوپتر بر فراز گراند کانیون پرواز می‌کرد و نمایش پرش جسورانه ویل اسمیت به‌صورت مستقیم در یوتیوب پخش شد و میلیون‌ها تماشاگر را جذب خود کرد.

ویل اسمیت
ویل اسمیت


ویل اسمیت این پرش خطرناک را به مناسبت تولد خودش انجام داده بود اما سود و منفعت آن را به نهادهای خیریه واگذار کرد تا ثابت کند که یکی از خوش‌قلب‌ترین سلبریتی‌های هالیوود است. ویل اسمیت که دنیا را گشته و چیزی نیست که ندیده باشد مدعی بود زاویه‌ای که در حین پرش از هلیکوپتر با بانجی پیش رویش قرار داشته یکی از بهترین صحنه‌‌های زندگی او بوده است.

هلی بری

هلی بری در سال ۲۰۱۶ به سن ۵۰ سالگی رسید اما به‌ رغم سن و سالی که دارد هنوز هم یکی از زیباترین چهره‌های هالیوود به‌حساب می‌آید و هیچ ابایی برای پنهان کردن آثار پیری در صورت خود ندارد چرا که می‌داند به‌رغم این آثار باز هم زیبا و جذاب است.

هلی بری
هلی بری


هلی بری نیز همانند سایر سلبریتی‌ها مهمانی مجللی را برای تولد ۵۰ سالگی خودش ترتیب داد و از دوستان و آشنایان خود در این مهمانی با آغوش باز استقبال کرد. هلی بری در خصوص ۵۰ سالگی خودش به رسانه‌ها گفت دوست دارد هوادارانش ببینند که او به استقبال نیمه دوم زندگی‌اش می‌رود و هرگز به عدد و رقم در سن و سالش اعتقاد نداشته و ندارد.

لوسی لیو

این بازیگر سرشناس هالیوود که از قرار معلوم دست روزگار به او نمی‌رسد و هرگز پیر نمی‌شود،‌ در سال ۲۰۱۸ تولد ۵۰ سالگی خودش را جشن گرفت. جالب است بدانید لوسی لیو در سن ۴۸ سالگی فرزند پسری با نام راک‌ول به دنیا آورد و به لحاظ خانوادگی می‌توان گفت تازه اول راه است و حسابی مشغول بچه‌داری است. جالب‌تر اینکه لوسی لیو این پسر را بدون شوهر بدنیا آورده و از رحم جایگزین صاحب فرزندی شده است،‌ در نتیجه پسر لوسی لیو پدری ندارد که دائم به او امر و نهی کند و مسئولیت بزرگ‌کردن راک‌ول تنها بر عهده لوسی لیو است.

لوسی لیو
لوسی لیو


لوسی لیو مدتی قبل از برگزاری جشن تولد ۵۰ سالگی‌اش به رسانه‌‌ها گفت کاملاً احساس می‌کنم که پا به سن گذاشته‌ام اما به عدد و رقم‌ها برای سن و سال اعتقادی ندارم و به‌رغم ۵۰ سالگی، از همیشه بیشتر احساس جوانی می‌کنم. لوسی لیو مدعی شد خوردن غذای خوب و سبک‌زندگی سالم رمز جوانی و شادابی اوست. لوسی لیو اوقات فراغت خود را با نقاشی و یوگا سر می‌کند و اهمیت زیادی به سلامت جسم و ذهن خود می‌‌دهد. با این حساب انتظار داریم در سال‌های آینده نیز لوسی لیو خوش‌خنده و جذاب را جوان‌تر از امروز ببینیم.

هیو جکمن

هیو جکمن را سال‌های سال است که می‌شناسیم و هر نقشی که بگویید در آن بازی کرده است، جکمن در بیشتر از ۳۶ فیلم بلند ایفای نقش کرده که بیشتر آن‌ها فیلم‌های مهم و موثری بوده‌اند و شناخته‌ترین آن‌ها را می‌توان فیلم‌های مردان ایکس و دانست که پس از حضور در این فیلم با‌شخصیت ولورین، در ۹ فیلم دیگر نیز شخصیت این قهرمان دنیای مردان ایکس را با عضلاتی ستبر و در هم تنیده ایفا کرد.

هیو جکمن
هیو جکمن


هیو جکمن که سال ۲۰۱۸ قطار زندگی او به نیمه رسید و ۵۰ ساله شد، جشن و مراسم خاصی برای تولد ۵۰ سالگی‌اش ترتیب نداد و تنها با انتشار یک عکس در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی اکتفا کرد. جالب اینجا بود که در این عکس اثری از عضله‌های در هم تنیده و ورزیده هیو جکمن که در فیلم‌ها شاهد آن بودیم به چشم نمی‌خورد و به همین منظور هیو جکمن من در پایین عکس نوشت وقتی مردم می‌گویند اصلاً ۵۰ سال به شما نمی‌خورد، قسمتی از درونتان این گفته را باور می‌کند تا اینکه جلوی آینه بایستید و با واقعیت زندگی خود روبرو شوید که روزگار گرد پیری را روی چهره شما ریخته و قطار زندگی از نیمه مسیر گذشته است.

کیانا ریوز

با کیانا ریوز در فیلم‌های سرعت و سه‌گانه‌های ماتریکس آشنا شدیم و از آن زمان تاکنون سالی نیست که چهره این هنرپیشه خوش‌تیپ را روی پرده سینماها نبینیم. کیانا ریوز ۵۴ سال سن دارد و انصافاً باید گفت با کیانا ریوزی که بیست سال پیش می‌شناختیم تغییر زیاده نکرده و حتی خوش‌تیپ‌تر و جذاب‌تر هم شده است. این هنرپیشه موفق که اخیراً فیلم‌های بسیار اکشن و مهیج جان‌ ویک را در کارنامه خود دارد در سال ۲۰۱۴ دقیقاً دو هفته پس از تولد ۵۰ سالگی‌اش طی مصاحبه‌ای در برنامه «جیمی کمل زنده»، اعتراف کرد از اینکه به ۵۰ سالگی رسیده شوکه شده است.

کیانا ریوز
کیانا ریوز


کیانا ریوز در این مصاحبه متذکر شد که اصلاً باورش نمی‌شود نیم‌قرن عمر کرده و روزگار همانند باد از جلوی چشمانش گذشته است.

 

بیشتر بدانید : آیا می دانستید این سلبریتی ها هم سن هستند؟

بیشتر بدانید : بازیگران و خواننده های هالیوود که حتی دیپلم هم ندارند!! + عکس

بیشتر بدانید : سلبریتی هایی که از کودکی وارد هالیوود شدند/ از اسکارلت جوهانسون تا سیرشا رونان +تصاویر

بیشتر بدانید : ستاره های هالیوود که از کودکی بازیگر شدند و درخشیدند!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل