جانی دپ چگونه ثروت خود را به باد داد؟! + عکس
جانی دپ هنرمند بی‌نظیری است و استاد بازی در نقش‌های متفاوت و عجیب. قصد داریم ببینیم جانی دپ چگونه ثروت افسانه‌ای خودش را به باد داده است

جانی دپ این روزها تا خرخره قرض بالا آورده!!

جانی دپ در دهه ۹۰ و سال‌های بعد از آن اسم و رسم خود را حسابی بر سر زبان‌ها انداخت، در آن زمان جانی دپ در هر فیلم و سریالی که ظاهر میشد، فروش چشمگیری را برای این فیلم ‌به‌دنبال داشت. داستان موفقیت‌های جانی دپ ادامه پیدا کرد و با حضور او در نقش کاپیتان جک اسپارو در مجموعه‌ فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب شاهد افزایش محبوبیت او در سطح جهانی بودیم.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
جانی دپ Johnny Depp


انصافاً هم باید گفت جانی دپ هنرمند بی‌نظیری است و استاد بازی در نقش‌های متفاوت و عجیب. برای اثبات این گفته کافی است نگاهی به کارنامه جانی دپ داشته باشید و بازی او در نقش ادوارد دست‌قیچی را با چارلی و کارخانه شکلات‌سازی مقایسه کنید. این هنرنمایی‌ها باعث شد فیلم‌های جانی دپ در مجموع فروشی حدود ۳.۶ میلیارد دلار را در گیشه‌ تجربه کنند. از این مقدار چیزی حدود ۶۵۰ میلیون دلار عاید جانی دپ‌ شده است اما جانی دپ این روزها تا خرخره قرض بالا آورده و اوضاع مالی خوبی ندارد. به این ترتیب با هم قصد داریم ببینیم جانی دپ چگونه ثروت افسانه‌ای خودش را به باد داده است.

بیشتر بدانید : سلبریتی های پولدار که ثروت خود را به باد دادند!!

جانی دپ مدیران سابق مالی‌اش را به کلا‌ه‌برداری متهم کرده است

در اینکه جانی دپ، سلبریتی بسیار ولخرجی است هیچ شکی نداریم اما از قرار معلوم میان جانی دپ و مدیر مالی او نیز اختلاف‌های زیادی وجود دارد و جانی دپ مدعی مدیران مالی سابق‌اش کلاه‌برداری کرده است. در همین راستا در ژانویه سال ۲۰۱۷، دقیقاً در همان روزی که جانی دپ، اَمبر هِرد (Amber Heard) را طلاق داد، شرکتی که مسائل مالی او را مدیریت می‌کرد را متهم کرد که ۲۵ میلیون دلار از او کلا‌برداری کرده‌ است. جانی دپ اسنادی به دادگاه معرفی کرد و بر اساس همین اسناد مدعی شد اشتباه‌‌های مالی شرکت تی‌.‌ام‌.‌جی (The management Group)، به‌عنوان شرکتی که امور مالی جانی دپ را انجام می‌داد باعث شده است تا او ده‌ها میلیون دلار ضرر کند. جانی دپ در ادامه شکایت خود ادعا کرد این شرکت با پول جانی دپ، وام‌های مشکوکی داده است و زمانی جانی دپ از این ماجرا باخبر شده بود که دیگر آب از سر گذشته بود و پول‌های او به باد فنا رفته بود.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
Johnny Depp جانی دپ هنرپیشه هالیوود

از طرف دیگر شرکت تی.‌ام‌.‌جی تمامی ادعاهای جانی دپ را بی‌پایه و اساس خواند و مدعی شد اعضای این شرکت تمامی تلاش خود را انجام داده‌اند تا جانی دپ کمتر ولخرجی کند. شرکت تی‌.‌ام‌.‌جی برای اینکه ظاهر خود را در دنیای تجارت حفظ کند از اتهام‌هایی ک جانی دپ به این شرکت وارد کرده بود علیه این سلبریتی شکایت کرد.

در این بین از قرار معلوم جانی دپ دل خوشی از یکی از وکلایش نیز ندارد و در اکتبر سال ۲۰۱۷ جک بلوم (Jack Bloom)، وکیل سابق‌اش را متهم کرد که وی با شرکت تی‌.‌ام‌.‌جی تبانی کرده و ۳۰ میلیون دلار از پول‌های او را به باد داه‌اند. این ماجرا ادامه پیدا کرد تا در جولای سال ۲۰۱۸، گفته شد که جانی دپ و شرکت تی‌.‌ام‌.‌جی سنگ‌هایش را با هم وا کنده‌اند و این مشکل به پایان رسیده است. البته جزئیات این مصالحه برملا نشد، اما پرونده‌هایی که شرکت تی‌.‌ام‌.‌جی به دادگاه ارائه داده بود از ولخرجی‌های بسیار زیاد جانی دپ حکایت داشت.

خواهر جانی دپ به مقدار زیادی از پول‌های او دسترسی داشته است

علاقه‌مندان جانی دپ در جریان هستند که خواهرش کریستی دمبروسکی (Christi Dembrowski)، رابطه نزدیکی با او دارد، این رابطه در زمینه کاری نیز وجود داشت اما پس از ازدواج جانی دپ با امبر هرد، رابطه این خواهر و برادر شکر آب شد. با این حال باز هم کریستی و جانی دپ در امور کاری با یکدیگر همکاری داشتند و به‌نوعی‌ می‌توان گفت کریستی برای جانی دپ کار می‌کرد. بیشتر همکاری این دو خواهر و برادر برای گرداندن شرکت اینفینیتم نیهیل (Infinity Nihil)، بود که اداره امور این شرکت را کریستی بر عهده داشت. در این بین گفته می‌شود کریستی به حدود ۷ میلیون دلار از پول جانی دپ دسترسی پیدا کرده بود. از قرار معلوم کریستی فرصت را مغتنم شمرده بود و این پول باد آورده را برای خرج مراسم عروسی دخترش و همچنین پرداخت اجاره رهن خانه دختر خود از حساب جانی دپ خرج کرد.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
جانی دپ ستاره سینما


البته این تمام ماجرا نیست و کریستی مدعی شده که از حساب برادرش سوء‌استفاده نکرده و جانی دپ را در جریان گذاشته که قرار است از پول او برای خرج عروسی دخترش استفاده کند. این ماجرا بیشتر جنبه خانوادگی پیدا کرد و جانی دپ تاکنون از خواهرش شکایت نکرده است و با این حساب بعید به‌نظر می‌رسد در آینده نیز جانی دپ به پولی که از این طریق از جیب‌اش خرج شده دست پیدا کند.

سایر اعضای خانواده جانی دپ نیز ولخرجی‌های زیادی با پول او انجام داده‌اند

مدتی پیش جانی دپ به مجله رولینگ استون (Rolling Stone)، گفت مزرعه‌ای برای مادرش، بتی سو (Betty Sue)، خریده است. این پول ظاهراً دستمزد حضور جانی دپ در یکی پرفروش‌ترین فیلم‌هایش بود. پس از گذشت مدتی دیگر، دوباره جانی دپ از خریدن مستغلاتی دیگر برای خواهرانش و خانواده آنها خبر داد. جانی دپ شوهرخواهر‌هایش را برای گردادن این مستغلات به کار گرفت. این‌گونه که پیداست اعضای خانواده جانی دپ در این مستغلات ولخرجی‌های زیادی انجام دادند، بر اساس گزارشی از جانب شرکت تی‌.‌‌ام‌.‌جی در خصوص ولخرجی‌های خوانده جانی دپ در اختیار جانی دپ گذاشته شد، این گزارش چیزی حدود ۲۰۰ صفحه بود!

ولخرجی‌های خانواده جانی دپ به اندازه‌ای ادامه پیدا کرد که نتوانست در این خصوص سکوت کند و چندی پیش گفت یکی از خواهرهایش کیف‌های جواهرنشان برای مادرشان از جیب جانی دپ خریده است. ولخرجی‌های خانواده جانی دپ ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۳ خبر ابتلای مادرش به سرطان را در رسانه‌ها داشتیم. جانی دپ یک خانه بسیار بزرگ و مجهز برای مادرش در لس‌آنجلس با اجاره ماهی ۳۰ هزار دلار گرفت و پس از اینکه مادرش بهبود پیدا کرد از شرکت تی‌.‌جی‌.‌ام درخواست کرد تا اجازه این خانه را تمام کند و مادرش را به مزرعه‌ای که در کنتاکی برای او خریداری کرده بود باز گردانند.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
هنرپیشه مطرح هالیوود جانی دپ

در این بین به گفته جانی دپ، شرکت تی‌.‌جی‌.‌ام در اجرای دستور کوتاهی کرده بود و مدت زیادی اجاره گزاف این خانه از جیب جانی دپ پرداخت شد. اما شرکت تی‌.‌جی‌.‌ام باز هم این ادعا را قبول نکرد و مدعی شد بنا به درخواست جانی دپ، اجاره این خانه در لس‌آنجلس را تمدید کرده‌اند. خانواده جانی دپ کماکان در مزرعه‌ای که برای مادرش گرفته بود زندگی می‌کردند و جانی دپ پول زندگی آنها را می‌پرداخت، اوضاع به گونه‌ای شده بود که اعضای خانواده فکر می‌کردند جانی دپ همیشه خرج آنها را خواهد داد. جانی دپ هرگز اعضای خانواده‌اش را از املاکی که به آنها داده بود بیرون نکرد و هنوز هم خرج زندگی آنها را می‌دهد. با این حساب کاملاً مشخص است که از این طریق متحمل خرج زیادی می‌شود.

طلاق جانی دپ و امبر هرد، ۷ میلیون دلار روی دست جانی خرج گذاشت

جانی دپ سال‌های زیادی با ونسا پارای، هنرپیشه معروف فرانسوی در ارتباط بود تا اینکه در فیلم خاطرات روزانه رام، (the Rum diary)، با امبر هرد زیبارو همبازی شد و از آن لحظه به‌بعد دیگر نتوانست از امبر چشم بپوشد تا اینکه درنهایت در سال ۲۰۱۵ امبر را به‌ همسری گرفت و مراسم ازدواج یک میلیون دلاری ترتیب داد. اما این ازدواج مانند سایر رابطه‌های جانی دپ، عاقبت خوشی نداشت و امبر و جانی درگیر طلاقی شدند که مراحل قانونی آن‌ چیزی حدود یک سال به طول انجامید.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
جانی دپ و امبر هرد (همسر سابق جانی دپ)

سلبریتی‌های مشهور قبل از ازدواج در خصوص میزان مبلغی از دارایی خود که در صورت طلاق باید تقسیم کنند، با یکدیگر توافق می‌کنند، اما زیبایی امبر هرد، به‌اندازه‌ای عقل و هوش از سر جانی دپ برده بود که این زوج سلبریتی هالیوودی شرایط احتمالی طلاق را مشخص نکردند و در نتیجه جانی مجبور شد ۷ میلیون دلار به امبر هرد برای طلاق بدهد. جالب‌ اینجاست که امبر هرد، این پول را از جانی گرفت، اما خرج نکرد و تمامی آن را به امورخیریه اختصاص داد.

البته با نگاهی به درآمد جانی دپ می‌توان گفت ۷ میلیون دلار برای او پول خُرد است، ولی خرج طلاق این زوج به همین مقدار ختم نشد و امبر هرد ماهی ۵۰ هزار دلار بابت گذران زندگی خود پس از طلاق،‌ شبیه به چیزی که ما اینجا با نام نفقه از آن یاد می‌‌کنیم، از جانی دپ درخواست کرد. گزارشی که از خرج‌های امبر هرد منتشر شد از اجاره ۱۰ هزار دلاری خانه او و خرج ماهانه ۴۳،۳۰۰ دلاری وی برای خرید مایحتاج منزل حکایت داشت. از طرف دیگر از آنجایی که درآمد امبر هرد قابل مقایسه با جانی دپ نبود، می‌توان احتمال داد دورانی که این زوج با یکدیگر زندگی می‌کردند نیز تمامی خرج‌های زندگی برگردن جانی دپ بوده است.

بیشتر بدانید : جنجال مجدد جانی دپ و همسر سابقش امبر هرد

جانی دپ هنوز هم برای ونسا پارادی و فرزندانش پول می‌فرستد

امبر هرد، تنها دختری نبود که روی دست جانی دپ، خرج گذاشت، جانی دپ و ونسا پارادی، چیزی حدود ۱۴ سال با یکدیگر رابطه داشتند و ماحصل این رابطه دو فرزند بود که جانی دپ خرج زندگی آنها را کاملاً بر عهده گرفته است. در همین زمینه در سال ۲۰۱۲ گزاریشی از جانب مجله سان (Sun)، منتشر شد. این گزارش مشخص کرد که جانی دپ چیزی حدود ۱۲۷ میلیون دلار به ونسا پارادی و فرزندانش پول داده بود.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
جانی دپ و ونسا پارادی

جانی دپ برای اینکه کار او و ونسا پارادی به دادگاه نکشد و هزینه‌های گزاف پرونده‌های حقوقی را متحمل نشود با ونسا پاردی مصالحه کرد و مبلغ گزافی را به او داد. در حال حاضر عدد دقیقی از خرج‌هایی که جانی دپ پس از جدا شدن از ونسا پاردی به او داده، مشخص نیست اما خانه‌ای ۴.۵ میلیون دلاری را می‌توان تنها یکی از خرج‌های پس از جدایی دپ و پارادی نام برد. خوشبختانه ونسا دارادی در ژوئن سال ۲۰۱۸ با یک کارگردان مطرح فرانسوی ازدواج کرد و دیگر نیازی نیست جانی دپ برای گذران زندگی به او پول بدهد، اما در این بین همچنان خرج‌های گزاف زندگی دو فرزند جانی دپ که پیش ونسا پاردی زندگی می‌کنند،‌ باقی می‌ماند.

ولخرجی‌های شخصی جانی دپ حسابی ندارد

جانی دپ علاقه زیادی به خرید دارد و وقتی میل‌اش به چیزی میکشد، هیچ‌کس جلودارش نیست. این امر باعث شده تا چیزی حدود ۷۰ گیتار، ۴۵ خودروی لوکس و اشرافی، ۲۰۰ اثرهنری بسیار گران‌قیمت را در میان خریدهای جانی دپ شاهد باشیم. جانی دپ املاک و مستغلات زیادی دارد و یک مدتی پیش کشتی تفریحی لاکچری و گران‌ را با قیمت ۱۰ میلیون دلار خریداری کرد. وی به‌اندازه‌ای این کشتی را دوست داشت که حاضر شد ۸ میلیون دلار دیگر هم برای بازسازی این کشتی خرج کند. نگه‌داری چنین کشتی نیز برای جانی دپ ارزان تمام نمی‌شود و ماهی ۳۵۰ هزار دلار برای نگه‌داری این کشتی هزینه می‌کند.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
ولخرجی های جانی دپ

جانی دپ به همان اندازه که دوست دارد برای خودش چیزهای گران‌بها خریداری کند، به همان اندازه نیز اهل هدیه‌های گران‌قیمت است. گفته می‌شود وقتی جانی دپ و امبر هرد با یکدیگر بودند، جانی برای همسرش دستبندی الماس‌نشان به قیمت ۴۰۰ هزار دلار هدیه داد.

عادت‌های ناپسند جانی دپ، خرج‌های گزافی روی دستش گذاشته است

جانی دپ از آن دسته سلبریتی‌هایی است که گاه و بیگاه دخانیات مصرف می‌کند، از طرف دیگر علاقه بسیار زیادی به نوشیدن مشروبات الکلی بسیار گران‌قیمت دارد. جالب است بدانید بنا به ادعای شرکت تی‌.‌ام‌.‌جی، که حساب‌های جانی دپ را مدیریت می‌کرد، چیزی حدود ۳۰ هزار دلار از سرمایه جانی دپ در هر ماه صرف خرید نوشیدنی‌های الکلی می‌شود، البته جانی دپ چنین ادعایی را تکذیب کرده است اما باز هم با توجه به شناختی از جانی داریم، چنین ولخرجی‌هایی بعید به‌نظر نمی‌رسد.

عیاشی‌های جانی دپ به‌جایی رسیده بود که مشاوران و مدیران برنامه‌‌هایش وقتی برای صحبت کردن با او پیدا نمی‌کردند چرا که در بیشتر مواقع حسابی شیطنت کرده بود و حال خوشی نداشت.

جانی دپ عاشق خرید املاک و مستغلات است

در بالا اشاره کردیم که جانی دپ یک مزرعه ۳۰ هزار دلاری برای مادرش خرید، اما جالب است بدانید در کنار این مزرعه، جانی دپ ۱۳ ملک بسیار بزرگ و مجلل دیگر نیز دارد. بنا به گزارشی که در همین زمینه هالیوود ریپورتر (Hollywood reporter)، منتشر کرده است، جانی دپ ۵ امارت بزرگ در هالیوود هیلز دارد که قیمت آنها چیزی حدود ۱۹ میلیون دلار برآورد شده است. از قرار معلوم جانی دپ می‌خواهد برای حمل و نقل راحت‌تر میان این خانه‌ها، در زیر زمین تونل حفر کند و ۵ خانه‌اش در هالیوود هیلز را به هم متصل کند.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
ثروت جانی دپ


۵پنت‌هاوس بزرگ در لس‌آنجلس که دوتای آنها را مدتی پیش با قیمت گزاف ۵.۶ میلیون دلار فروخت را می‌توان از دیگر املاک و مستغلات جانی دپ نام برد، از تعداد این ۵ پنت‌هاوس، ۳ تای آنها حدود ۶.۴ میلیون دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. یک جزیره اختصاصی در باهاما با قیمت ۵.۳۵ میلیون دلار و امارتی بسیار بزرگ در فرانسه که ابعاد آن در حد یک روستای کوچک است را می‌توان از دیگر املاک جانی دپ نام برد. جانی دپ برای بازسازی این امارت بزرگ چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار خرج کرد.

از قرار معلوم وضع‌ نه‌چندان مناسب جانی دپ باعث شد تا به فکر فروش امارت بزرگ خود در فرانسه بیافتد، اما از آنجایی که دخترش در این امارت بزرگ شده بود، جانی را از این تصمیم منصرف کرد. به این ترتیب می‌توان گفت در مجموع جانی دپ چیزی حدود ۷۵ میلیون دلار ملک و املاک در گوشه و کنار دنیا دارد.

سر جانی دپ در حساب و کتاب نیست

بنا به گزارش رولینگ استون، جانی دپ استعداد زیادی در بازیگری دارد اما حوصله حساب و کتاب را ندارد و مدیریت امور مالی را همیشه به دیگران واگذار کرده است. جانی دپ در مصاحبه‌های گذشته‌اش تأکید دارد که حوصله انجام امور مالی را ندارد و به همین دلیل هرچیزی که وکلا و مدیران مالی‌اش جلوی او قرار دهند با چشم‌ بسته امضا می‌کند، چرا که به آنها اعتماد کامل دارد.

البته ظاهراً جانی دپ چوب همین اعتمادش را خورده و همان‌گونه که در ابتدا اشاره کردیم پرونده‌های مختلف حقوقی را علیه مشاورین و مدیران مالی‌اش ترتیب داده است. افرادی که رابطه نزدیکی با جانی دپ دارند، مدعی هستند، این هنرپیشه بااستعداد دنیای سینما سال‌های زیادی تلاش کرده و پول خوبی هم از این راه بدست آورده است، اما این پول به دلیل اعتماد‌های او و همچنین قلب صافی که دارد در حال از بین رفتن است و همین امر باعث شده تا جانی دپ به لحاظ روحی نیز افسوس اعتمادهایی که به دیگران داشته را بخورد.

اوضاع مالی جانی دپ به‌هم ریخته اما هنوز هم جای امید وجود دارد

حتماً شما هم شنیده‌اید که می‌گویند چو دخلت نیست، خرج آهسته‌تر کن. از قرار معلوم چنین ضرب‌المثلی به گوش جانی دپ نخورده است چرا که با نگاهی به وضعیت مالی جانی می‌توان تشخیص داد زمانی که فیلم‌هایش فروش چشمگیری داشتند حسابی به ولخرجی عادت کرد اما این سکه روی دیگری نیز داشت و در سال اخیر فیلم‌های جانی دپ فروش خوبی را در گیشه تجربه نمی‌کنند. فیلم رنجر تنها (Lone Ranger) و فیلم موردکای (Mortdecai)، به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ روی پرده رفتند و فروش خوبی نداشتند.

جانی دپ,هنرپیشه هالیوود,Johnny Depp,Johnny Depp's wealth,ثروت جانی دپ,ولخرجی جانی دپ
جانی دپ

سپتامبر سال ۲۰۱۸ نیز قرار بود فیلم شهر دروغ‌ها با بازی جانی دپ اکران شود که چنین اتفاقی نیافتاد. حتی نسخه دوم فیلم جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها، نیز که نام نویسنده هری پاتر را یدک می‌کشید با بازی جانی دپ به موفقیت نرسید.این ناکامی‌ها باعث شد تا جانی دپ وضعیت مالی بدتری را تجربه کند، از طرفی خرج املاک و مستغلات و همچنین دعواهای حقوقی و مالیات را نیز باید پرداخت می‌کرد. این موارد باعث شد تا جانی دپ در نهایت ثروت افسانه‌ایش را به باد دهد اما باز هم جای امید وجود دارد چرا که تجربه نشان داده هالیوود بالا و پایین زیادی دارد و کافی است جانی دپ در چند فیلم پرفروش دیگر شرکت کند تا ثروت از دست‌رفته‌اش در یک چشم به‌هم زدن باز گردد.


بیشتر بدانید : درآمد فوق العاده بالای ستاره های جهان!! + عکس

بیشتر بدانید : 10 واقعیتی که درباره جانی دپ نمی دانید

 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل