موفق‌ترین بازیگران زن آفریقایی در هالیوود + عکس
در این مقاله قصد داریم موفق‌ترین بازیگران آفریقایی را که در هالیوود به خوبی درخشیده اند و شهرت جهانی برای خود کسب کرده اند، به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید

شهرت جهانی بازیگران زن در هالیوود

 بازیگران آفریقایی تا چندین سال قبل، شانس دیده شدن در سینمای جهانی را نداشتند، اما امروزه ما ستاره‌های آفریقایی زیادی را می‌بینیم که در صنعت سینمای هالیوود، درخشیده اند. در این مطلب ما موفق‌ترین بازیگران آفریقایی را که در هالیوود به خوبی درخشیده اند و شهرت جهانی برای خود کسب کرده اند، به شما معرفی کرده ایم.

شارلیز ترون

شارلیز ترون، هنرپیشه و تهیه‌کننده آفریقای جنوبی-آمریکایی است که سابقاً در زمینه مد نیز فعالیت داشت. او شهرت خود را با بازی در فیلم «وکیل مدافع شیطان» در سال ۱۹۹۰ به دست آورد.

موفق ترین بازیگران زن افریقا
شارلیز ترون


از دیگر فیلم‌هایی که او در آن به خوبی درخشیده می‌توان به «۲ روز در دره»، «جو یانگ نیرومند»، «قوانین خانه سایدر» و... اشاره کرد. ترون برای بازی در نقش قاتل سریالی زن در هیولا توانست علاوه بر کسب نقد‌های مثبت منتقدین، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را ببرد و اولین آفریقایی باشد که در رده بازیگران، موفق به کسب اسکار می‌شود. او همچنین برای بازی در فیلم «سرزمین شمالی» نامزد جایزه اسکار شد. این ستاره آفریقایی آنقدر در حرفه اش موفق بود که در نهایت در سال ۲۰۰۵، ستاره‌ای را در بلوار مشاهیر هالیوود از آن خود کرد.

لوپیتا نیونگو

لوپیتا نیونگو بازیگر و کارگردان کنیایی-مکزیکی است که بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشکده همپشایر در رشته مطالعات فیلم و سینما، حرفه خود را به عنوان دستیار تهیه‌کننده شروع کرد. اولین حضور او به عنوان بازیگر در فیلم «رودخانه غربی» ساخته سال ۲۰۰۸، باز می‌گردد. او بعد از آن در سریالی کنیایی به نام «شوگا» بازی کرد و در سال ۲۰۰۹ فیلم مستندی به نام «در ژن‌های» را تهیه و کارگردانی کرد. بعد از مدتی لوپیتا نیونگو موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود از مدرسه نمایش دانشگاه ییل شد و در ادامه در اولین فیلم مشهورش که به کارگردانی استیو مک‌کوئین بود، یعنی فیلم «۱۲ سال بردگی» شروع به ایفای نقش کرد. نقش‌آفرینی زیبای او در این فیلم مورد تحسین منتقدین و مخاطبین قرار گرفت و علاوه بر جوایز و نامزدی‌های بسیار، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز به وی اعطا شد.

موفق ترین بازیگران زن افریقا
لوپیتا نیونگو


فعالیت و موفقیت‌های لوپیتا نیونگو تنها به سینما باز نمی‌گردد؛ او در سال ۲۰۱۴ به عنوان یکی از چهره‌های میو میو انتخاب و در چندین مجله مختلف مد و لباس نیز ظاهر شد.

کندیسه مک‌کلور

کندیسه مک‌کلور بازیگر اهل آفریقای جنوبی است که در هالیوود موفقیت‌های زیادی را کسب کرد. یکی از فیلم‌های معروفی که او در آن ایفای نقش کرد و به شهرت رسید، فیلم «روز مادر» بود. البته بازیگری آرزوی کودکی او نبود.

موفق ترین بازیگران زن افریقا
کندیسه مک‌کلور


او خودش در مصاحبه‌ای گفت که در دوران کودکی حتی در خوابش هم نمی‌دید که یک روز بازیگر هالیوود شود و در سطح جهانی بدرخشد. در واقع او دوست داشت که یک پزشک شود و ذره‌ای به بازیگری هم فکر نمی‌کرد، اما گویا تقدیر برایش این سرنوشت را رقم زد. از دیگر فیلم‌های او می‌توان به «رومئو باید بمیرد»، «کری»، «داوینچی» و «پسر هفتم» نیز اشاره کرد.

الا توماس

الا توماس بازیگر آفریقایی-آمریکایی ست که دوران کودکی اش را در آلمان گذرانده است. علاقه او به هنر به همان دوران کودکی اش باز می‌گردد، به طوری که او از همان سال‌های فعالیت اش هنر‌های نمایشی را آغاز کرد. پس از اتمام تحصیل، او به بازیگری پرداخت و خیلی زود توانست جایگاهش را در صنعت سینما و تلویزیون پیدا کند. یکی از تاثیرگذارتری نقش‌های او در مجموعه تلویزیونی کمدی-درام آمریکایی «دارودسته» که از شبکه اچ‌بی‌او پخش می‌شد، بود. از دیگر فیلم‌هایی که او در آن ایفای نقش کرد می‌توان به «فوتبالیست‌ها»، «ده روز در دره»، «تمام فرزندان من» و ... اشاره کرد.

موفق ترین بازیگران زن افریقا
الا توماس


علاوه بر بازیگری، الا توماس در زمینه مد و فشن نیز فعالیت دارد. تصویر او را روی جلد مجلات مد زیادی، چون ELLE، Vogue و Glamour می‌توان دید. او مادلینگ برند‌های لوکسی، چون تیفانی اند کو، لیوایز، گپ و چند برند خودرو را نیز به عهده گرفته است.

الیز دو تویت

الیز دو تویت «Elize du Toit» در جنوب آفریقا به دنیا آمد و در همان جا هم بزرگ شد، اما او برای ادامه تحصیل تصمیم گرفت که به خارج از آفریقا سفر کند. در سال ۱۹۹۴، او دانشجوی دانشگاه ولینگتون واقع در نیوزلند شد و آموزش در رشته هنر را آغاز کرد. پس از آن، او در دانشگاه ادینبرگ در رشته تاریخ تحصیلات خود را آغاز کرد و در همان جا وارد تئاتر و هنر‌های نمایشی شد. او تاکنون در فیلم هایی، چون «اسکار فای»، «در رویا‌های تو» و «معاشقه با فلامنکو»، «دختر مادی»، «دکتر هو» و... ایفای نقش کرده است.

موفق ترین بازیگران زن افریقا
الیز دو تویت


الیز دو تویت شهرت اش را بیشتر به خاطر بازی در مجموعه تلویزیونی احساسی «هالیوکس» به دست آورد. اگر چه او تاکنون جایزه مهمی را از آن خود نکرده، اما هر چه بیشتر پیش می‌رود، بر موفقیت و شهرت خود می‌افزاید. او در حال حاضر به همراه همسر و فرزندانش در لندن زندگی می‌کند.

گوگو امبتا-را

گوگو امبتا-را هنرپیشه سینما و تئاتر آفریقایی است که از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از تئاتر آغاز کرد. «رومئو ژولیت» تئاتری بود که او در آن نقش ژولیت را بازی و توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد.

موفق ترین بازیگران زن افریقاگوگو امبتا-را

پس از تئاتر، او به تدریج وارد عرصه سینما شد و در فیلم‌های زیادی مانند «دکتر هو»، «آینه سیاه»، «تماس»، «دیو و دلبر»، «حقیقت مطلق»، «دولت آزاد جونز» و... بازی کرد. پدر او اهل آفریقایی جنوبی و مادرش پرستاری اهل انگلستان بود. گوگو نیز سال‌های زیادی را در انگلستان زندگی کرد. او تاکنون نامزد جوایز بسیاری شد که خود گویای موفقیت او طی سال‌های فعالیت اش می‌باشد.

تندی نیوتون

تندی نیوتون بازیگر سینما و تلویزیون اهل آفریقا است که در سال ۱۳۵۱ چشم به جهان گشود. او در فیلم‌های مشهور زیادی ایفای نقش کرده است، اما از مهم‌ترین آثار او می‌توان به بازیگری در سریال «دنیای غرب»، «۲۰۱۲» و «در جستجوی خوشبختی» اشاره کرد. البته می‌توان گفت که تندی نیوتون بیشتر به خاطر حضورش در فیلم «تصادف و مأموریت غیرممکن ۲» به شهرت و محبوبیت رسید.

موفق ترین بازیگران زن افریقا
تندی نیوتون

تندی نیوتون را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که ۹۶% آثار وی سینمایی و ۴% آثارش تلویزیونی است. با این اوصاف، او در هر فیلم و سریالی که ظاهر شده، تمام چشم‌ها را به سمت خود جلب کرده است، به طوری که در حال حاضر جزو یکی از مشهورترین بازیگران آفریقایی هالیوود به شما می‌رود.

لیا کبده

لیا کبده بازیگر انگلیسی است که در اتیوپی به دنیا آمد و بزرگ شد. البته او کارش را با مادلینگ آغاز کرد. او ابتدا به عنوان مدل در تبلیغات برند‌های مشهور حضور داشت و رفته رفته به عنوان طرا لباس نیز فعالیت خود را آغاز کرد. طبق آمار فوربز، در سال ۲۰۰۷، نام او به عنوان یازدهمین مدل پردرآمد جهان ثبت شد.

موفق ترین بازیگران زن افریقا
لیا کبده

پس از آن، او پا به عرصه بازیگری نیز گذاشت و فیلم‌های مشهوری، چون «ارباب جنگ»، «چوپان خوب»، «بهترین پیشنهاد»، و «سامبا» را بازی کرد. او پس از تمام اینها، پایش را از سینما و دنیای مد فراتر گذاشت و یک خیریه برای مادران باردار و نوزادان افتتاح کرد. او در سال ۲۰۱۳ در مجله Glamor عنوان زن سال را در زمینه بشر دوستی، از آن خود کرد.

 

بیشتر بدانید : زیباترین و مشهورترین زنان سیاهپوست دنیا + عکس

بیشتر بدانید : جوان ترین بازیگر کودک سیاهپوست برنده اسکار

بیشتر بدانید : 10 مادر مشهور‌ هالیوود (+عکس)

بیشتر بدانید : از شکیرا تا ادل، خوش صداترین ستاره های زن دنیا + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: زندگی ایده آل