از نیکول کیدمن تا اما استون: ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی + عکس
در این مطلب، بازیگرانی را به شما معرفی کنیم که پس از موفقیت در سینما، وارد عرصه سریال‎های تلویزیونی شدند. با ما همراه باشید

سلبریتی های محبوب در سریال های معروف و پرطرفدار

این روزها، شبکه‌های تلویزیونی مثل HBO، نتفلیکس و آمازون با تولید سریال‌هایشان، جوایز امی را درو کرده‌اند؛ سریال‌هایی که از حضور بازیگران بزرگ سینما در آن بهره گرفته می‌شود و گاهی نیز تبدیل به بازی ویدئویی می‌شوند. در این مطلب، بازیگرانی را به شما معرفی کنیم که پس از موفقیت در سینما، وارد عرصه سریال‎های تلویزیونی شدند. با ما همراه باشید.

نیکول کیدمن

کیدمن در روز‌های آغاز کارش به‌عنوان بازیگر، در مینی‌سریال‌های تلویزیونی استرالیایی، ازجمله «ویتنام» (Vietnam) در سال ۱۹۸۷ و «بانکوک هیلتون» (Bankok Hilton) در سال ۱۹۸۹، ایفای نقش کرد، اما در آمریکا او را بیشتر به‌عنوان یک ستاره سینمایی می‌شناسند.

بیشتر بدانید : برترین نقش آفرینی بازیگران در سریال های خارجی ( قسمت 2 ) + عکس

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
نیکول کیدمن در سریال «دروغ‌های کوچک بزرگ» Big Little Lies


او در سال ۲۰۱۳ با بازی در نقش جولیا در سریال شبکه HBO با نام «بالای دریاچه» (Top of the Lake) وارد تلویزیون شد و سپس در بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ در سریال معروف و پرطرفدار «دروغ‌های کوچک بزرگ» (Big Little Lies) بازی کرد.

داکوتا فانینگ

داکوتا حرفه بازیگری را از هفت سالگی و بازی در نقش لوسی داوسون در فیلم سینمایی «من سام هستم» (I Am Sam) در سال ۲۰۰۱ آغاز کرد. او در این فیلم در کنار بازیگران بزرگی همچون شان پن و میشل فایفر بازی کرد. او اکنون در سریال «روانشناس» (The Alienist) در نقش سارا هاوارد بازی می‌کند؛ یک منشی که قصد دارد اولین کارآگاه پلیس شهر شود.

جود لاو

جود لاو پس از سال‌ها ایفای نقش در فیلم‌های سینمایی بلاک‌باستر (عامه‌پسند و پرفروش در گیشه) مانند «نزدیکتر» (Closer) در سال ۲۰۰۴ و «تمامی مردان پادشاه» (All the King’s Men) در سال ۲۰۰۶، اکنون برروی بازی در سریال‌های تلویزیونی تمرکز کرده است. او در سریال معروف HBO با نام «پاپ جوان» (The Young Pope) در سال ۲۰۱۶ وارد تلویزیون شد.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
جود لاو Jude Law در سریال
پاپ جوان The Young Pope

لاو در این سریال، نقش مهمی برعهده دارد و در «پاپ جدید» (The New Pope) که محصول سال ۲۰۲۰ است نیز دوباره در همین نقش ظاهر شده است. او نقش سام در دیگر سریال HBO با نام «روز سوم» (The Third Day) را نیز که محصول سال ۲۰۱۹ است، ایفا کرده است.

اما استون

استون با بازی در فیلم Superbad محصول سال ۲۰۰۷، معروف شد و در دهه گذشته نیز در فیلم‌های خوب زیادی بازی کرد.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
اما استون Emma Stone در سریال روانی Maniac


او در سال ۲۰۱۸ و یک سال پس از کسب اولین اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم سینمایی La La Land، در سریال «روانی» (Maniac)، محصول شبکه نتفلیکس، نقش آنی لندزبرگ را در کنار جونا هیل ایفا کرد.

ایمی آدامز

ایمی آدامز قبلا در سریال‌هایی مانند «اداره» (The Office) ایفای نقش کرده، اما بیشتر وقتش را در سینما گذرانده است. او در فیلم‌های سینمایی معروفی ازجمله «شیادی آمریکایی» (American Hustle) در سال ۲۰۱۲ و «مرشد» (The Master) بازی کرده است. او در سال ۲۰۱۸ بار دیگر به تلویزیون روی آورد و در نقش کامیله پریکر اسرارآمیز در سریال «اشیای تیز» (Sharp Objects)، محصول شبکه HBO ایفای نقش کرد.

دان چیدل

دان چیدل در دهه گذشته، به چهره آشنایی برای طرفداران سینما تبدیل شده است. او در فیلم‌های معروفی مثل مجموعه «مرد آهنی» (Ironman) نقش بازی کرده است. چیدل در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ با بازی در نقش مشاور مدیر، مارتی کان، در سریال «خانه دروغ‌ها» (House of Lies) وارد تلویزیون شد.

مریل استریپ

گویا مریل استریپ که تاکنون سه بار برنده جایزه اسکار شده و ده‌ها بار نامزدی آن را به‌دست آورده است، باز هم به کسب موفقیت در عرصه‌های دیگر فکر کرده که با بازی در نقش مری لوییز بدذات، مادرشوهر نیکول کیدمن، (همبازی سابقش در فیلم سینمایی «ساعت‌ها» (The Hours) در سال ۲۰۰۲)، در فصل دوم سریال دروغ‌های کوچک بزرگ وارد تلویزیون شده است.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
مریل استریپ


او در سال ۲۰۰۳ در مینی سریال شبکه HBO با نام «فرشته‌ها در آمریکا» (Angels in America) نیز ایفای نقش کرد.

بیشتر بدانید : بیوگرافی مریل استریپ + عکس های وی در جوانی

جونا هیل

جونا هیل نیز مانند، اما استون با بازی در فیلم کمدی Superbad در سال ۲۰۰۷، شهرت زیادی کسب کرد و بعد از آن در فیلم‌های مهمی همچون «گرگ وال استریت» (The Wolf of Wall Street) در سال ۲۰۱۳ ایفای نقش کرد. هیل اخیرا اولین نقش تلویزیونی‌اش را در سال ۲۰۱۸ در سریال Maniac در نقش اوون میلگریم، یک جوان اهل نیویورک که از آسیب شدید روحی رنج می‌برد، ایفا کرد.

جولیا رابرتز

جولیا رابرتز با بازی در فیلم‌هایی همچون «مگنولیای فولادی» (Steel Magnolias) در سال ۱۹۸۹ و «زن زیبا» (Pretty Woman) در سال ۱۹۹۰ تبدیل به بازیگری محبوب شد که اصطلاحا به او لقب «معشوق آمریکایی» را داده بودند.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
جولیا رابرتز julia Roberts در سریال «بازگشت به خانه» Homecoming


او می‌گوید که دیگر دوران آن لقب تمام شده و در سال ۲۰۱۸ در سریال دلهره‌آور «بازگشت به خانه» (Homecoming) محصول آمازون در نقش یک مددکار اجتماعی، به‌نام هایدی برگمن، ایفای نقش کرد که به سربازان جنگی در بازگشت به حالت عادی و احیای روحیشان کمک می‌کند.

متیو مک‌کاناهی

متیو مک‌کاناهی بالاخره در سال ۲۰۱۴ با بازی در فیلم سینمایی «باشگاه خریداران دالاس» (Dallas Buyers Club) برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد و در همان سال، در سریال «کارآگاه حقیقی» (True Detective) محصول شبکه HBO در نقش راست کوهلِ کارآگاه، ایفای نقش کرد.

نائومی واتس

بازیگر فیلم‌های سینمایی «جاده مالهالند» (Mullholland) در سال ۲۰۰۱ و «کینگ‌کونگ» (King Kong) در سال ۲۰۰۵، اخیرا وارد دنیای تلویزیون شده است. او در سال ۲۰۱۸، در سریال «جیپسی» (Gypsy) محصول شبکه نتفلیکس در نقش تراپیستی بازی کرده که دچار دردسر شده و در سال ۲۰۱۹ نیز در مینی‌سریال «بلندترین صدا» (The Loudest Voice) در شبکه Fox در نقش گرچن کارلسون ظاهر شد.

پنه‌ لوپه کروز

پنه‌لوپه کروز که بخاطر ایفای نقش در فیلم سینمایی «ویکی، کریستینا، بارسلونا» (Vicky Cristina Barcelona) در سال ۲۰۰۵، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد، مدتی است که وارد عرصه تلویزیون نیز شده است.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
پنه‌ لوپه کروز در سریال «داستان‌های جنایی آمریکایی: قتل جیانی ورساچه»


او در سال ۲۰۱۸ برای بازی در نقش دونتلا ورساچه، طراح مد معروف در سریال درام «داستان‌های جنایی آمریکایی: قتل جیانی ورساچه» (American Crime Story: The Assassination Gianni Versace) موهایش را بلوند کرد و برای ایفای این نقش نیز کاندید جایزه امی شد.

وینونا رایدر

وینونا رایدر با بازی در فیلم‌های سینمایی کالت معروفی همچون Heathers در سال ۱۹۸۸ و Beetlejuice در سال ۱۹۸۸ به شهرت رسید. او از سال ۲۰۱۶ تاکنون در سریال پرطرفدار «چیز‌های عجیب» (Stranger Things) محصول شبکه نتفلیکس، نقش مادری ازخودگذشته به‌نام جویس بایرس را ایفا می‌کند که با هیولا‌ها مبارزه می‌کند.

وودی هارلسون

وودی هارلسون که او را بازی در فیلم‌های سینمایی همچون «سه بیلبورد بیرون از شهر میسوری» (Three billboard Outside Ebbing Missouri) می‌شناسیم، در سریال‌های معروفی همچون کارآگاه حقیقی درکنار متیو مک‌کاناهی ایفای نقش کرده است. او پیش از این در فیلم‌های سینمایی معروفی همچون «غریزه قاتل» (Killer Instinct) محصول سال ۱۹۸۸ نیز بازی کرده است.

هلن میرن

هلن میرن که در سال ۲۰۰۶ و بخاطر بازی در نقش ملکه الیزابت در فیلم سینمایی به‌نام «ملکه» (The Queen)، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شده، تجربه بازی در تئاتر برادوی را نیز دارد، اما او را به‌دلیل بازی در نقش کارآگاه جین تنیسون در سریال «مظنون اولیه» (Prime Suspect) که در بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶ پخش می‌شد نیز می‌شناسند.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
هلن میرن در سریال «کاترین کبیر» (Catherine the Great)


او به‌تازگی و در سال ۲۰۱۹ در سریال «کاترین کبیر» (Catherine the Great) محصول شبکه HBO نیز در نقش زارینای روسی ظاهر شده است.

بیشتر بدانید : هلن میرن یک بار دیگر در نقش ملکه الیزابت ظاهر می‌شود

بیشتر بدانید : جاه طلبی خانم بازیگر در 74 سالگی!

ریس ویترسپون

ریس ویترسپون در فیلم‌های سینمایی زیادی به‌عنوان نقش اول و نقش مکمل بازی کرده است؛ ازجمله «مردی در ماه» (The Man in the Moon) که اولین فیلمش بوده و در آن نقش اول زن را بازی می‌کرد. او سپس در سریال‌های بزرگ و معروفی مانند «دوستان» (Friends) نیز (در نقش خواهر ریچل گرین) به‌عنوان مهمان بازی کرد، اما به‌محض اینکه کمپانی فیلمسازی خودش به‌نام Hello Sunshine را تاسیس کرد، در سریال‌های زیادی بازی کرد که محصول همین کمپانی بودند؛ ازجمله دروغ‌های کوچک بزرگ در سال ۲۰۱۷ و «شوی صبح» (The Morning Show)، محصول سال ۲۰۱۹. او در سریال «بدرخش» (Shine On) محصول شبکه نتفلیکس نیز نقش زنی را ایفا می‌کند که تاثیرات مهمی در صنعت کاری خود ایجاد می‌کند.

جان تراولتا

جان تراولتا با ایفای نقش در فیلم سینمایی Grease، محصول سال ۱۹۷۸، به شهرت دست پیدا کرد و از آن زمان تاکنون در فیلم‌های سینمایی بزرگی بازی کرده است.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
جان تراولتا

او در سال ۲۰۱۶ با بازی در نقش وکیل مدافع رابرت شاپیرو، در سریال «داستان‌های جنایی آمریکایی»، وارد عرصه تلویزیون شد. او بخاطر ایفای این نقش، برای اولین بار کاندید جایزه امی شد.

وایولا دیویس

وایولا دیویس با بازی در فیلم سینمایی معروف «شک» (Doubt) درکنار مریل استریپ به شهرت زیادی رسید و دوستی او با مریل استریپ نیز آغاز شد. او در سال ۲۰۱۴، نقش اصلی سریال «چگونه از مجازات قتل فرار کنیم؟» (How to Get Away With Murder) را بازی کرد که پروفسوری به‌نام آنالیس کیتینگ بود.

کارا دلوین

کارا دلوین، مدل و بازیگر ۲۹ ساله، در فیلم‌های معروفی همچون «جوخه خودکشی» (Suicide Squad)، محصول سال ۲۰۱۶، بازی کرد. او در این فیلم، نقش جون مون جادوگر را برعهده داشت. کارا در سال ۲۰۱۹ با بازی در سریال «گذر کارناوال» (Carnival Row)، محصول آمازون، وارد دنیای تلویزیون شد.

بیشتر بدانید : بخش های حذف شده "جوخه انتحار" Suicide Squad منتشر شد! + تصاویر

جین فوندا

جین فوندا در خانواده‌ای هالیوودی متولد شد. هنری فوندا، پدرش، بازیگر بسیار بزرگ عصر طلایی هالیوود بود. جین نیز پا جای پای پدرش گذاشت و در فیلم‌های سینمایی مهمی همچون «پابرهنه در پارک» (Barefoot in the Park) در سال ۱۹۶۷ و باربارلا (Barbarella) در سال، ۱۹۶۸ بازی کرد. جین اولین نقشش در تلویزیون را در سال ۲۰۱۵ در سریال «گریس و فرانکی» (Grace and Frankie) ایفا کرد؛ نقش یک تاجر دائم‌الخمر. او بخاطر ایفای این نقش، کاندید جوایز بسیاری شد، ازجمله جایزه امی.

لارا درن

لارا درن از کودکی و از دهه ۷۰ میلادی وارد دنیای سینما شد و بخاطر بازی در فیلم سینمایی «پارک ژوراسیک» (Jurassic Park) در سال ۱۹۹۳، به شهرت رسید، اما در سال‌های اخیر، درن وارد عرصه تلویزیون نیز شد و در سال ۲۰۱۷ در سریال دروغ‌های کوچک بزرگ در نقش رناتا بازی کرد. او در سال ۲۰۱۷ نیز در سریال «قله‌های دوقلو» (Twin Peaks) و در نقش دایان ایوانز ظاهر شد و در بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ نیز نقش سو مورفی را در سریال انیمیشنی «خ مثل خانواده» (F is for Family)، محصول شبکه نتفلیکس، بازی کرده است.

بیشتر بدانید : تصاویری دیدنی از برندگان گلدن گلوب 2018 : از نیکل کیدمن تا الیزابت ماس

درو بریمور

درو بریمور، اولین نقش‌هایش را در کودکی در فیلم‌های سینمایی مثل E.T بازی کرد و درکل عمرش در فیلم‌های سینمایی زیادی ایفای نقش کرد، اما در سال ۲۰۰۰ در سریال «جاده مالیبو» (Malibu Road) و در نقش لیندسی رول بازی کرد و از این طریق وارد عرصه تلویزیون شد و در سریال انیمیشنی «مرد خانواده» (Family Guy) نیز به‌عنوان صدای دو کاراکتر حضور داشت.

اورلاندو بلوم

اورلاندو بلوم با بازی در سه‌گانه معروف «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings) و نیز مجموعه «دزدان دریایی کاراییب» (Pirates of the Caribbean) به شهرت بسیار زیادی رسید.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
اورلاندو بلوم در دزدان دریایی کاراییب


او در سال ۲۰۱۹ با بازی در سریال نئونوآر گذر کارناوال در کنار کارا دلوین و در نقش رایکرافت فیلوستریتِ کارآگاه، وارد دنیای تلویزیون شد.

جینا دیویس

جینا دیویس پیش از اینکه وارد دنیای تلویزیون شود و در آن شهرت عمده‌ای کسب کند، در فیلم‌های سینمایی معروفی همچون The Betlejuice در سال ۱۹۸۸ و «تلما و لوییز» (Thelma & Louise) در سال ۱۹۹۱ بازی کرد. او از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در سیتکام «شوی جینا دیویس» (The Geena Davis Show) ایفای نقش کرد، سپس از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶، نقش رییس‌جمهور مکنزی آلن را در سریال «فرمانده ارشد» (Commander in Chief) بازی کرد، سپس آنجلا رنس در سریال «جنگیر» (The Exorcist) و دکتر نیکول هرمن در سریال «آناتومی گری» (Grey’s Anatomy) که بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ پخش می‌شد. او اکنون نقش سندی دورو، مدیر اجرایی هتل و کازینوی فن تن را در سریال «بدرخش» (Glow) ایفا می‌کند.

آنتونی هاپکینز

آنتونی هاپکینز، ستاره بی‌چون‌چرای هفت دهه گذشته در عرصه فیلم سینمایی و تئاتر است. او برای بازی در فیلم سینمایی «سکوت بره‌ها» (Silence of the Lambs) در سال ۱۹۹۲، برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

ستارگان سینما در سریال های تلویزیونی,سریال های خارجی
آنتونی هاپکینز در سریال «دنیای غرب» Westworld

او در سال‌های اخیر در مینی‌سریال‌هایی ایفای نقش کرده، اما بزرگترین و مهمترین نقش او در دنیای تلویزیون، نقش دکتر رابرت فورد در سریال معروف و پرطرفدار «دنیای غرب» (Westworld)، بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بود.

 

بیشتر بدانید : سریال های جدید و دیدنی ۲۰۱۸ + عکس

بیشتر بدانید : جدیدترین سریال های فانتزی و درام 2020 + عکس

بیشتر بدانید : سریال های جذاب 2020 که مشتاقانه منتظرشان هستیم + عکس

بیشتر بدانید : 26 سریال برتر سال 2019 بر اساس آرای IMDB

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir