باهوش ترین بازیگران هالیوود: از ناتالی پورتمن تا جودی فاستر + عکس
مطمئناً برای بازی در فیلم‌های سینمایی نیاز به بهره هوشی بالایی نیست، اما بعضی از بازیگران جهان بسیار باهوش هستند

برابری هوش ستاره سینما با انیشتین!

وقتی شما قهرمان یک فیلم سینمایی اکشن و یا کمدی هستید، ممکن است مخاطب در مورد شما و بهره هوشیتان فرض‌های غیر منصفانه‌ای داشته باشد.

بازیگرانی در هالیوود هستند که بهره هوشی بالایی دارند و یا تحصیلات بالایی در دانشگاه‌های مهم داشته اند. برای مثال بازیگری که در یکی از سریال‌های کمدی بازی می‌کند، هشت سال روی یک پروژه پزشکی کار کرده و یک بازیگر مرد کهنه کار فیلم‌های اکشن هم بهره هوشی ۱۶۰ دارد که خیره کننده است. در ادامه با تعدادی از این بازیگران آشنا می‌شوید:

سیلوستر استالونه

کارنامه بازی او در فیلم‌های اکشن شاید نشان بدهد که این بازیگر بیشتر یک بازیگر فیزیکی است تا یک بازیگر متفکر، اما حقیقت کاملاً بر خلاف این است. گفته شده که بهره هوشی این بازیگر ۱۶۰ است.

باهوش ترین بازیگران,باهوش ترین سلبریتی,بازیگران نابغه
سیلوستر استالونه sylvester stallone


رقمی که با بهره هوشی آلبرت انیشتین برابر است. او در سال ۱۹۷۷ برای فیلم راکی که خودش بازی کرده بود و نویسندگی آن را بر عهده داشت، جایزه بهترین بازیگر مرد و فیلمنامه را دریافت کرد. او یک نقاش با استعداد نیز هست و یکی از نقاشی‌های او به مبلغ ۹۰ هزار دلار فروخته شد.

جودی فاستر

این بازیگر هالیوودی نه تنها از سنین خیلی پایین این حرفه را آغاز کرده بلکه گفته می‌شود از سن ۳ سالگی یاد گرفت که چگونه بنویسد! او همچنین کاملاً روان می‌تواند به زبان فرانسوی صحبت کند و به زبان‌های دیگری مثل آلمانی و ایتالیایی نیز می تواند صحبت کند.

باهوش ترین بازیگران,باهوش ترین سلبریتی,بازیگران نابغه
جودی فاستر Jodie Foster


در سال‌هایی که حرفه بازیگری وی کمرنگ بود او در دانشگاه ییل آمریکا که از قدیمی‌ترین و معتبر‌ترین دانشگاه‌های جهان است، در رشته ادبیات تحصیل کرد و سال ۱۹۸۵ فارغ التحصیل شد.

جینا دیویس

او تنها یک بازیگر نیست. او یک بازیگر فعال در زمینه‌های مختلف است. دیویس که یک جایزه اسکار دارد. موسسه‌ها و کمپین‌های متعددی را تاسیس کرده. بهره هوشی ۱۴۰ او نیز باعث شد یکی از موسیقیدان‌های با استعداد باشد که به نواختن پیانو، فلوت و ارگ بادی تسلط دارد.

باهوش ترین بازیگران,باهوش ترین سلبریتی,بازیگران نابغه
جینا دیویس Geena Davis


او در اواخر دهه نود میلادی ورزش تیر و کمان را آغاز کرد و تنها دو سال بعد از آن به یکی از امید‌های حضور در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تبدیل شد.

جیمز فرانکو

او مدرک استادی هنر‌های زیبا را از دانشگاه کلمبیا و همچنین استادی در فیلمسازی را از دانشگاه نیویورک دارد. او همچنین در دانشگاه ییل قبول شد تا مدرک دکترای خود را در انگلیسی بگیرد.

ناتالی پورتمن

ناتالی پورتمن از دانشگاه هاروارد مدرک روانشناسی دارد، اما تنها این نیست. او می‌تواند به شش زبان صحبت کند. زبان‌هایی که شامل انگلیسی، عبری، آلمانی، ژاپنی، فرانسوی و اسپانیایی می‌شود.

باهوش ترین بازیگران,باهوش ترین سلبریتی,بازیگران نابغه
ناتالی پورتمن Natalie Portman


البته یک بازیگر مرد روی دست او آمده. ویگور مورتنسن می‌تواند به انگلیسی، فرانسوی، دانمارکی، نروژی، عربی و زبان کاتالان صحبت کند.

دولف لاندگرن

او نیز همانند سیلوستر استالونه بازیگر فیلم‌های اکشن است، اما تحصیلات عالی در دانشگاه‌های معتبر را تجربه کرده است. او در سال ۱۹۷۶ در رشته شیمی از دانشگاه ایالتی واشینگتن فارغ التحصیل شد و کمی بعد، از مؤسسه سلطنتی فناوری در استکهلم نیز موفق به دریافت مهندسی شیمی شد.

 

بیشتر بدانید : هالیوودی های باهوشی که در اوج شهرت درس می خواندند!

بیشتر بدانید : کدام یک از ستاره‌ها باهوش‌تر هستند؟ + تصاویر

بیشتر بدانید : شخصیت های نابغه در سریال های تلویزیونی + عکس

بیشتر بدانید : متن پیش فرض برای لینک پیش فرض

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir