بیوگرافی بازیگری که قرار بود در تایتانیک بازی کند + عکس
متیو مک کانهی از بازیگران برنده اسکار آمریکایی است که فیلم‌های خوبی را بازی کرده است

بیوگرافی متیو دیوید مک کانهی Matthew McConaughey

متیو دیوید مک کانهی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون آمریکاست که در ۴ نوامبر سال ۱۹۶۹ در ایالت تگزاس چشم به جهان گشود.

او فرزند کوچک خانواده خود بود و دو برادر بزرگتر از خودش نیز دارد. متیو در سن و سال نوجوانی خود به پیشه پدرش که مرتبط با نفت و سوخت خودرو‌ها بود تمایل نشان داد، اما چندی بعد نسبت به سینما علاقه‌مند و وارد سینما شد. پدر او در سال ۱۹۹۲ بر اثر حمله‌ قلبی درگذشت.

Matthew McConaughey متیو دیوید مک کانهی
Matthew McConaughey متیو دیوید مک کانهی

او از سال ۱۹۹۱ توانست با حضور در تبلیغاتی که متعلق به روزنامه‌ شهر آستین بود، در معرض دید قرار گرفت و چند خط دیالوگ گفت. در ادامه او با ویدئو‌های تبلیغاتی و نمایش و تئاتر وارد دنیای هنر شد. پس از مدتی مک کانهی به طور تصادفی با یک استعدادیاب آشنا و همین آشنایی سبب شد به ریچارد لینکلتر که در آن زمان به دنبال پیدا کردن بازیگر‌های مناسب برای فیلم «مات و مبهوت» بود، معرفی شود. فیلمی که متیو در آن خوش درخشید و مورد توجه قرار گرفت. در ابتدا قرار نبود این نقش به وی برسد؛ چرا که لینکلتر معتقد بود او برای نقش منفی خیلی خوش پوش است.

Matthew McConaughey,متیو دیوید مک کانهی
متیو دیوید مک کانهی در مات و مبهوت Dazed and Confused

او چند سال بعد و با پروژه‌های موفق دیگر خود مثل «ستاره تنها» و «زمانی برای کشتن» توانست ثابت کند که از بازیگران مدعی سینما است. با ورود به دهه ۲۰۰۰ متیو بیشتر در فیلم‌هایی در ژانر کمدی-عاشقانه ظاهر شد. فیلم‌هایی چون «طراح مراسم ازدواج» و «چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم» از فیلم‌های عاشقانه‌ای هستند که توانستند موفقیت خوبی در باکس‌آفیس پیدا کنند.

Matthew McConaughey,متیو دیوید مک کانهی
متیو دیوید مک کانهی در وکیل لینکلن The Lincoln Lawyer

او از سال ۲۰۱۲ به بعد فیلم‌های کمدی و عاشقانه را رها کرد و در سال ۲۰۱۳ در فیلمی با نام «باشگاه خریداران دالاس» به سینما آمد. این فیلم شاید یکی از موفق‌ترین فیلم‌های متیو مک‌کانهی باشد که تا به این روز بازی کرده بود و بسیار مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. او برای این نقش جایزه اسکار و گلدن گلوب گرفته است. او پس از آن در سریال محبوب «کاراگاه حقیقی» نقش آفرینی کرد و شهرت خود را دو چندان کرد. او در سال ۲۰۱۴ در فیلم موفق «میان ستاره ای» بازی کرد تا موفقیت او را در حد فاصل این چند سال تکمیل شده بدانیم.

Matthew McConaughey,متیو دیوید مک کانهی
متیو دیوید مک کانهی در باشگاه خریداران دالاس Dallas Buyers Club

متیو مک کانهی در سال ۲۰۰۶ با مدل و بازیگر برزیلی کامیلا آلوز ملاقات کرد، این دو در سال ۲۰۱۱ نامزد شدند و در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۱۲ در آستین، تگزاس ازدواج کردند. حاصل این ازدواج سه فرزند به نام‌های لوی آلوز مک کانهی متولد ۲۰۰۸، ویدا آلوز مک کانهی متولد ۲۰۱۰ و لیوینگستون آلوز مک کانهی متولد ۲۰۱۲ هستند.

از نکات جالبی که در مورد او می‌تواند اشاره کرد این است که متیو از گزینه‌های اصلی برای بازی در فیلم «تایتانیک» بوده است، اما در نهایت این نقش به لئوناردو دی کاپریو رسید.

گفتنی است مک کانهی مدتی در استرالیا بوده و در این دوران برای گذراندن زندگی در یک رستوران ظرف می‌شسته است!

 

بیشتر بدانید : بازیگرانی که به خاطر بردن جایزه خودشان را زشت کردند!! +عکس

بیشتر بدانید : از دی کاپریو تا رامی مالک: بازیگران مرد برنده اسکار در دهه اخیر

بیشتر بدانید : ستاره های محبوبتان را قبلا با این تیپ و ظاهر ندیده بودید!!

بیشتر بدانید : ستاره هایی که در زمینه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: yjc.ir