گلشیفته فراهانی شیفته مهربانی و جذابیت کریس همسورث، بلندقد هالیوود! + عکس
گلشیفته فراهانی در گفت و گویی از شباهتش به شخصیت نیک در فیلم Extraction، دوستی و صمیمیتش با کریس همسورث و توانایی‌اش برای کار با اسحله گفت 

 گلشیفته فراهانی: از فساد دوری می‌کنم/ کریس همسورث جنتلمن و جذاب است

در ابتدا به نظر می‌رسید خداحافظی گلشیفته فراهانی با سینمای ایران به معنای پایان دوران بازیگری‌اش باشد. اگرچه او در سال‌های اخیر حضور پررنگ‌تری در سینمای جهان داشته و در کنار فیلم‌های مستقلی مانند Paterson (به کارگردانی جیم جارموش) و The Upside هنرنمایی کرده اما اهالی سینمای هالیوود او را با قسمت جدید دزدان دریایی کاراییب یعنی Dead Men Tell No Tales به یاد می‌آوردند.

با این حال نام گلشیفته فراهانی با هنرنمایی در فیلم Extraction‌ دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. فیلمی که توسط نتفلیکس منتشر شد و به سرعت رکورد بزرگ‌ترین افتتاحیه تاریخ این سرویس استریم را تصاحب کرد. موفقیت این فیلم باعث شد گلشیفته به صدر لیست محبوب‌ترین بازیگران IMDB برسد. در جدیدترین مصاحبه گلشیفته فراهانی، او درباره همکاری‌اش با کریس همسورث و سختی‌های بازیگری در یکی از اکشن‌های جذاب سال ۲۰۲۰ صحبت کرده است. در ادامه می‌توانید متن کامل این گفتگو را بخوانید.

بیشتر بدانید : جدیدترین عکس های گلشیفته فراهانی و کریس همسورث در فیلم Extraction 2020

گلشیفته، شخصیت نیک که تو در فیلم بازی می‌کنی، بیش از حد مرموز به نظر می‌رسد. ما حتی وقتی فیلم به پایان می‌رسد هم اطلاعات زیادی درباره او نداریم. چرا نیک چنین وضعیتی در فیلم‌نامه دارد؟

خب در ابتدای فیلم سکانسی وجود داشت که او را به تماشاگر معرفی می‌کند اما در تدوین نهایی این سکانس حذف شد چون به خوبی شکل نگرفته بود. در حقیقت نیک یک دلال اسلحه است. او با اسلحه‌ها سر و کار دارد و با وسواس به معامله‌های بزرگ وارد می‌شود. او عاشقانه اسلحه‌ها را دوست دارد و واقعا یک دلال قدرتمند و بی‌رحم در بازار اسلحه‌ها است. او و تایلر (کریس همسورث) یک رابطه دوستانه جدی و مستحکم دارند.

گلشیفته فراهانی در فیلم Extraction‌
گلشیفته فراهانی در فیلم Extraction‌ 

دلیل اصلی این دوستی هم آن است که در ابتدا قرار بوده شخصیت نیک مرد باشد. اما عوامل فیلم او را به یک شخصیت زن تبدیل کردند و بعد با من تماس گرفتند. بنابراین واقعا از این پیشنهاد کاری آن‌ها تشکر می‌کنم. البته باید تاکید کنم رابطه میان تایلر و نیک یک رابطه عاشقانه نیست. نیک و تایلر با یکدیگر دوست هستند و هر کجا که لازم باشد وفاداری خود را نشان می‌دهند. هیچ احساساتی وجود ندارد و همه چیز براساس یک رابطه دوستانه پیش می‌رود.

شخصیت نیک خیلی سرد و بی‌احساس به نظر می‌رسد. آیا شخصیت گلشیفته فراهانی شباهت‌هایی با نیک دارد؟

او بسیار مصمم است و من هم احساس می‌کنیم در زندگی‌ام یک انسان مصمم بوده‌ام. به نظرم نیک بسیار وفادار بود و نمی‌توانست درگیر فساد باشد. من هم خودم را وفادار می‌دانم و همیشه تلاش می‌کنم از فساد دور باشم. در فیلم Extraction تماشا می‌کنید که وقتی پول‌ها نابود می‌شوند و جان انسان‌ها در خطر قرار می‌گیرد، نیک‌ هم‌چنان برای رسیدن به اهدافش تلاش می‌کند. همانطور که گفتم، نیک یک رابطه دوستانه ارزشمند با تایلر دارد. به نظرم شخصیت نیک بسیار ارزشمند بود و به همین دلیل هم واقعا او را دوست دارم.

ظاهرا در جریان تولید فیلم Extraction رابطه دوستانه خوبی هم میان تو و کریس همسورث شکل گرفت. کارکردن با او چه شکلی بود؟

باورکردنی نبود. باید بگویم کریس همسورث یکی از جنتلمن‌ترین بازیگران مردی است که با آن‌ها کار کرده‌ام. معمولا وقتی فیلم‌برداری در طول روز متوقف می‌شد، من مانند بسیاری از بازیگران و عوامل دیگر فیلم سعی می‌کردیم با تلفن‌هایمان سرگرم باشیم و یا اطراف محل پروژه قدم بزنیم. ما دوست داریم در چنین شرایطی کمی از فشار کار و استرس محیط را کاهش دهیم اما کریس این شکلی نبود. او با تلفن کار نمی‌کرد و تصمیم می‌گرفت با عوامل فیلم در ارتباط بماند. با آن‌ها درباره مشکلاتی که در طول مدیریت پروژه ایجاد شده بود، حرف می‌زد. او این گفتگوها را با همه عوامل فیلم انجام می‌داد و حتی با من هم گفتگو می‌کرد تا بتوانیم نقاط ضعف پروژه را پیدا کنیم.

گلشیفته فراهانی و کریس همسورث
گلشیفته فراهانی و کریس همسورث

اولین شبی که به پروژه اضافه شدم، از شدت گرمازدگی حالم بد شد و بیهوش شدم. من از سرمای اروپا به گرمای طاقت‌فرسایی آمده بودم که تصورش را هم نمی‌کردم. با این حال مجبور بودم در برابر دوربین قرار بگیرم. من رژیم غذایی خاصی داشتم و همین هم باعث می‌شد نتوانم برخی از غذاهایی که در تایلند وجود داشت را بخورم. کریس متوجه این رژیم شد و ناهار خودش را به من داد؛ یک اسموتی واقعا بی‌نظیر بود. من هرگز طعم آن اسموتی را فراموش نمی‌کنم. باید بگویم کریس واقعا جذاب و البته بسیار قد بلند است! 

چه چیزی باعث شد گلیشفته فراهانی پیشنهاد بازی در فیلم Extraction را قبول کند؟

خب وقتی فیلم‌نامه را خواندم، از شخصیت نیک خوشم آمد. من واقعا دوستش داشتم. وای خدایا به نظرم نیک واقعا شگفت‌انگیز بود! او واقعا شخصیت جذابی به نظر می‌رسید. البته تجربه همکاری با کریس همسورث هم خیلی خیلی فوق‌العاده بود. من خوشحالم که با او در این فیلم کار کردم. حقیقت بسیار مهمی وجود دارد که باید آن را به شما بگویم. فیلم Extraction نخستین تجربه کارگردانی سم هارگریو بود و من همیشه دوست دارم در پروژه‌های اول کارگردان‌ها حضور داشته باشم.

حتی در سینمای مستقل هم این تصمیم که به نظرم احساسی است را گرفته‌ام. این تصمیم دشوار در سینمای مستقل واقعا کار ساده‌ای نیست چون در آن پروژه‌ها پول زیادی وجود ندارد اما تماشای این فیلم‌‌ها برای من سرگرم‌کننده است؛ به ویژه وقتی از تصوری که دارم هم موفق‌تر می‌شوند. واقعا حس خوبی برای من دارد. احساس می‌کنم بخشی از خانواده‌ای هستم که حالا به خاطر موفقیت‌هایش خوشحال است.

گفتی با اسلحه‌ها مشکلی نداری؟ آموزش ویژه‌ای دیده‌ای؟

نه. وقتی اولین بار به عنوان یک شخصیت سینمایی اسلحه را به دست گرفتم، احساس کردم همیشه با اسلحه‌ها کار کرده‌ام اما تا حالا آن‌ها را لمس نکرده‌ بودم. به نظرم شبیه به تیراندازی با کمان است. من می‌توانم اسلحه‌ها را دستکاری کنم، اجزایشان را باز کنم و از آن‌ها استفاده کنم. این کارها واقعا برای من آسان هستند چون تفنگ‌ها بخشی از وجود من می‌شوند. آن هم بدون این که آموزش استفاده از آن‌ها را دیده باشم. واقعا دیوانه‌کننده به نظر می‌رسد! اما برای خودم هم شبیه یک راز شده که دلیلش را نمی‌دانم. 

 

بیشتر بدانید : فیلم گلشیفته فراهانی در مسیر شکستن رکورد! + عکس

بیشتر بدانید : گلشیفته فراهانی با خبری که همه را شوکه کرد! + عکس

بیشتر بدانید : گلشیفته فراهانی، از ازدواج در استرالیا تا همبازی شدن با کریس همسورث

بیشتر بدانید : فیلم جدید گلشیفته فراهانی نوعی نژادپرستی موذیانه را نمایش می دهد؟ + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: vigiato.net