مهاجرت و کشف حجاب بازیگر پیشکسوت سینما و انتقاد از اوضاع ایران + تصاویر
محبوبه بیات بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مهاجرت به فرانسه و سکونت در پاریس کشف حجاب کرده و با انتشار ویدیویی نسبت به اوضاع کنونی مردم در ایران انتقاد کرد و خود را همدرد مردم دانست 

محبوبه بیات از حکومت ایران انتقاد کرد

محبوبه بیات بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون پس از مهاجرت به فرانسه و سکونت در پاریس کشف حجاب کرده و با انتشار ویدیویی نسبت به اوضاع کنونی مردم در ایران انتقاد کرد و خود را همدرد مردم دانست.

مهاجرت محبوبه بیات
مهاجرت محبوبه بیات

اگر چه محبوبه بیات در سال ۹۳ به فرانسه مهاجرت کرده و در آنجا پناهنده شده بود، با انتشار یک ویدیو انتقادی در روزهای اخیر بار دیگر خبرساز شده است هر چند قبل از این نیز با حضور ویدیویی در یک شبکه ماهواره ای خارج از کشور از خروج خود از ایران خبر داده بود. در ویدیو تازه منتشر شده، محبوبه بیات بدون حجاب ظاهر شده و از حکومت ایران انتقاد می کند.

بیوگرافی محبوبه بیات

بیات در مهرماه سال ۹۳ و در سن ۶۵ سالگی به فرانسه مهاجرت کرد. محبوبه‌ بیات با نام اصلی کلثوم بیات مختاری متولد ۲ اسفند ۱۳۲۸ در شهر مشهد و دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک می باشد، وی عضو تئاتر اداره فرهنگ و هنر مشهد از سال ۱۳۵۰ و بعد اداره تئاتر تهران بوده است.

محبوبه بیات
محبوبه بیات

این بازیگر پیشکسوت در سال ۱۳۵۳ با بازی در فیلم «گوزن‌ها» به کارگردانی  مسعود کیمیایی  وارد سینمای ایران شد و بعد از انقلاب نیز به عنوان بازیگری مطرح به فعالیت‌های خود ادامه داد. بیات بعد از خروج از کشور به انتقاد از حکومت ایران و دفاع از پهلوی پرداخته و از بازی در فیلم های مسعود ده نمکی اظهار ندامت کرده است.

علت مهاجرت محبوبه بیات

او که سابقه همکاری با کارگردانان سرشناسی مانند علی حاتمی، بهرام بیضایی، تهمینه میلانی و سیروس الوند را در کارنامه دارد، چند ماه پس از خروج از کشور در سخنانی درباره نپذیرفتن بازی در سریال کلاه پهلوی و علت خروجش از ایران چنین گفته بود:

انتقاد محبوبه بیات از اوضاع ایران
انتقاد محبوبه بیات از اوضاع ایران

« من از اول هم سلطنت‌طلب و ضدانقلاب بودم و اساسا به همین دلیل این‌قدر آزارم دادند؛ ولی من حزبی نبودم چون اصولا تجربه ‌ای از احزاب در دوران جوانی ‌ام داشتم که از همه‌ شان کنار کشیدم. به خاطر این‌که هیچ حزبی را قبول ندارم. سلیقه زندگی‌ من مطابق با جمهوری اسلامی و مذهبی نیست و می‌گویم که این‌گونه موارد، کاملا شخصی هستند. تفکرات معنوی و دینی، به امورات شخصی انسان‌ها مربوط است و کار حکومت، چیز دیگری است. در نهایت، من از همان ابتدا مخالف این انقلاب بودم».

محبوبه بیات بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون
محبوبه بیات بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون

محبوبه بیات در مورد حضورش در فیلم «رسوایی» ساخته مسعود ده نمکی نیز چنین گفت:

« حضور در این فیلم باعث شرمندگی من است اما تنها به خاطر ممنوع از فعالیت بودنم، در این فیلم بازی کردم. دوستانم تا حدودی من را ترغیب کردند که به نوعی در کاری حضور داشته باشم تا ممنوعیت فعالیتم لغو شود…من آن زمان دنبال خانه‌ای می‌گشتم و مشغول اسباب‌کشی بودم. دستیار آقای ده‌نمکی، یعنی آقای گودرزی به من گفت که حاجی دستش باز است؛ تو بیا کار را قبول بکن؛ ما آن کارها را برایت انجام می‌دهیم». متن مصاحبه کامل محبوبه بیات پس از خروج از ایران را می توانید در این لینک مطالعه کنید.

 

بیشتر بدانید : حمله تند بازیگر «رسوایی» به ده‌نمکی!

بیشتر بدانید : خاطرات هنرمندان سینما از روزهای مدرسه

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: rooziato.com