مصاحبه جنجالی سوسن پرور درباره عطاران
 سوسن پرور می‌گوید رضا عطاران، شرایط زندگی لاچکری را دارد، ولی این کار را نمی‌کند، چرا که نمی‌خواهد موقعیت دیدن مردم را از دست بده

سوسن پرور: رضا عطاران دوست ندارد لاکچری زندگی کند

سوسن پرور، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور در برنامه‌ی اینترنتی «کافه آپارات» در گفت‌ و گو با فریدون جیرانی، کارگردان سینمای ایران به بیان ناگفته‌ هایی از سریال «بزنگاه» پرداخت.

چرا رضا عطاران از تلویزیون فاصله گرفت؟

خانم سوسن پرور گفت: از جزییات حذف سکانس‌ های بزنگاه صحبت نمی‌کنم، چون کار من نیست اما خیلی قسمت‌ ها را مجبور شدیم دوباره بگیریم. به عطاران حق می‌ دهم که از این اتفاق اذیت شده باشد. سریال بزنگاه سریال بسیار خوبی شد اما اگر ممیزی‌ ها نبود می‌ توانست بسیار بهتر از این باشد.

برخی اسامی در تیتراژ وجود دارد که در هنگام پخش سریال اثری از آنها نبود، مثلا «حاج آقا مرتضایی» خواهری داشت که حذف شد و در سریال نمی‌بینیم.

گفتنی‌ ست سریال بزنگاه آخرین همکاری رضا عطاران با صداوسیما بود و او پس از این سریال که در ماه رمضان سال ۱۳۸۷ پخش شده بود و با فشار مدیران صداوسیما به عوامل ساخت این سریال و ممیزی‌ های گسترده همراه شد تا امروز با تلویزیون همکاری دیگری نداشته است.

سوسن پرور: عطاران جامعه را از پشت شیشه ماشین نگاه نمی‌ کند

سوسن پرور، در بخشی از این برنامه با اشاره به این که به مدت دو سال با رضا عطاران و همسرش همسایه بوده، در مورد رضا عطاران، هنرمند شناخته‌ شده چنین گفت:

«رضا عطاران کاملا از این شرایط برخوردار است که لاکچری زندگی کند و نمی‌کند، به خاطر این‌ که موقعیت دیدن را از دست ندهد. عطاران هنوز هم ماشین ندارد و هنوز هم به بازار تهران می‌رود و از آن‌ جا کلاه می‌خرد.

عطاران خودش را قایم نمی‌کند. وقتی من خودرو رنو پی‌کی داشتم، سوار ماشینم می‌شد، کنار خیابان می‌ ایستاد و کفشش را برای واکس‌ خوردن به واکسی کنار خیابان می‌داد. او نگاه می‌کند و با آدم‌ها ارتباط دارد.

عطاران خودش به نانوایی می‌ رود و نان می‌گیرد و طبیعی است که وقتی می‌ خواهد نانوا را در کارش نشان دهد، می‌ شناسدش، او را دیده است و حافظه تصویری خوبی هم دارد.

عطاران جامعه را از پشت شیشه ماشین نگاه نمی‌ کند. این نکته خیلی مهمی است که به نظرم باعث می‌شود چیزی را که خلق می‌ کند، بشناسید. اصلا تمام کاراکترهایش را انگار در فامیل‌تان، محله‌تان و کوچه‌تان دیده‌اید و دارید. مابه‌ ازا دارد و در ذهن‌ تان می‌نشیند. واقعی است. از خاطرات بصری‌ اش استفاده می‌ کند و این خاطرات محدود نیستند و این مهم است.»  
 

 

بیشتر بدانید : خاطره جالب رضا عطاران در جشن حافظ 1400 + چهره جدید عطاران

بیشتر بدانید : چرا رضا عطاران با تلویزیون قهر کرده و سریال نمی سازد؟

بیشتر بدانید : روایت جالب رضا عطاران از ممنوع التصویری اش!

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: khabaronline.ir