خوش تیپ ترین و جذاب ترین مردان سینمای ایران (قسمت 2)
در این مطلب برآنیم تا پرطرفدارترین و جذاب ترین بازیگران مرد سینمای ایران از گذشته تا امروز را معرفی نماییم. با ما همراه باشید 

از بهرام رادان تا بیژن امکانیان: مردان جذاب سینمای ایران 

 انتشار تصاویری از پارسا پیروزفر در مراسم اکران فیلم «آتابای» موجی از واکنش‌های تمجیدآمیز را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت، در این مطلب جذاب‌ترین مردان سینمای ایران را فهرست کردیم.

فرزان دلجو

«فرزان دلجو» متولد ۱۱ بهمن ۱۳۲۹ در تهران، بازیگر، نویسنده و کارگردان است. وی فعالیت هنری را با نوشتن داستان‌های دنباله‌دار مجله‌های هفتگی، مقاله و گزارش‌های مطبوعاتی با همکاری مداوم برادرش امیر مجاهد آغاز کرد. نخستین فیلم او بنام «یاران»، با ۶۰ هزار تومان سرمایه شخصی خودش تهیه شد، که در سینما کاپری (بهمن) به نمایش درآمد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «یاران»، «بوی گندم»

حامد بهداد

«حامد بهداد» در ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۲ در مشهد به دنیا آمد. پس از پایان دبیرستان در رشته بازیگری تئاتر در دانشگاه آزاد تهران به ادامه تحصیل مشغول شد. در همین دوره در کلاس‌های بازیگری حمید سمندریان هم شرکت می‌کند. در همان دوران دانشجویی در چند تئاتر مختلف و فیلم کوتاه بازی کرد تا اینکه توسط «رامبد جوان» به «همایون اسعدیان» معرفی شد تا اولین حضور خود در سینمای حرفه‌ای را با فیلم «آخر بازی» تجربه کند. در سال ۱۳۸۹ با ایفای نقش ناصر در فیلم سینمایی «جرم» ساخته «مسعود کیمیایی» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر به دست آورد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «بوتیک»، «قصر شیرین»، «جرم»، «آرایش غلیظ»

بیشتر بدانید : نگاهی به کارنامه حامد بهداد؛ بازیگر پرکار بی اعصاب!

بیژن امکانیان

«بیژن امکانیان» در ۲۷ مرداد ۱۳۳۲ در شهر آبادان متولد شده است. او فارغ التحصیل لیسانس تئاتر از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران می‌باشد. امکانیان، اولین بازی خود را در سال ۱۳۶۰ با فیلم آفتاب نشین ها، مقابل علی نصیریان انجام داد و بعد از آن به فعالیت خود در زمینه بازیگری ادامه داد؛ بازی وی در فیلم سینمایی «گل‌های داوودی» از جمله نقش‌های ماندگار وی در سینما محسوب می‌شود که یاد آور خاطرات زیادی برای نسل دهه شصتی می‌باشد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «گل‌های داوودی»، «اواز تهران»، «تقاطع»

پدرام شریفی

«پدرام شریفی» متولد سال ۱۳۶۶ بازیگر ایرانی است. فعالیت خود را در بازیگری با تئاتر شروع کرده‌است. «پدرام شریفی» را «شهرام مکری» با فیلم «ماهی و گربه» به سینما معرفی کرد. «شریفی» در جشنواره فیلم فجر سال ۹۴ در سه تا از مهم‌ترین فیلم‌های سال حضور پیدا می‌کند و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به چهره‌ای آشنا تبدیل می‌شود. او در این سال در فیلم‌های مهم «بادیگارد»، «سیانور» و «متولد ۶۵» ایفای نقش می‌کند.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «متولد ۶۵»،«هم گناه»

نوید محمدزاده

«نوید محمدزاده» در فروردین ماه سال ۱۳۶۵ در شهر ایلام متولد شد. او تا سال ۸۶ فعالیت حرفه‌ای نداشته، اما در این سال در فیلم «در میان ابرها» به کارگردانی «روح الله حجازی» در نقش مکمل مرد بازی کرده است. «نوید محمدزاده» دوبار پیاپی موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر و همچنین تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ گردیده‌است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «عصبانی نیستم»، «ابد ویک روز»، «متری شش ونیم»، «سرخپوست»، «مغز‌های کوچک زنگ زده»

بیشتر بدانید : عاشقانه های نوید محمدزاده و فرشته حسینی + بیوگرافی و تصاویر

امیرحسین آرمان

«امیرحسین آرمان» متولد ۱۴ آبان ۱۳۶۱ در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم «هدف اصلی» آغاز کرد. این بازیگر علاوه بر بازیگری در حرفه مدلینگ، خوانندگی و موسیقی هم فعالیت دارد و تا به حال چندین قطعه از وی منتشر شده است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «برف روی شیروانی داغ»

بیشتر بدانید : زندگی خصوصی امیرحسین آرمان از عشق و ازدواج تا ...

مهرداد صدیقیان

«مهرداد صدیقیان» متولد ۱۳۶۷ در تهران است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۴ با فیلم «عصر جمعه» آغاز کرد. با بازی در فیلم «اتوبوس شب» به شهرت رسید.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «اتوبوس شب»، «عصر جمعه»

بیشتر بدانید : تحلیل شخصیت مالک با بازی جواد عزتی در زخم کاری + عکس

بهرام رادان

«بهرام رادان» در ۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد. او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در آموزشگاه هیوا فیلم گذراند. در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد و «شور عشق» به سومین فیلم پرفروش آن سال تبدیل شد. «بهرام رادان» در همان سال در دو فیلم دیگر به نام‌های «آواز قو» و «آبی» جلوی دوربین رفت.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «سنتوری»، «کنعان»

جواد عزتی

«جواد عزتی» متولد ۲۰ دی ۱۳۶۰ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران و فارغ‌التحصیل تئاتر از دانشگاه سوره است. او از سال ۱۳۷۵ به‌صورت حرفه‌ای وارد دنیای بازیگری شده‌است. عزتی ابتدا در تئاتر فعالیتش را شروع و سپس در سال ۱۳۸۱ اولین کار تلویزیونی‌اش را بازی کرده‌است. عزتی تا به امروز سه بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده است.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «ماجرای نیمروز»، «لاتاری»، «شنای پروانه»، «زخم کاری»

علی شادمان

«علی شادمان» متولد ۴ آذر ۱۳۷۵ در شهر ایلام است. اولین بار سال ۱۳۸۵ وقتی تنها ۱۰ سال داشت کنار گلشیفته فراهانی با فیلم میم مثل مادر جلوی دوربین رفت ویکسال بعد در فیلم صد سال به این سال‌ها بازی کرد.

بهترین فیلم‌های او عبارتند از: «جاندار»، «شنای پروانه»، «می‌خواهم زنده بمانم»

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: bartarinha.ir