مینا کاوانی و رضا حیدری در نشست خبری فیلم «خرس نیست» به کارگردانی جعفر پناهی در جشنواره ونیز 2022 شرکت کرده و به سؤالات خبرنگاران دررابطه‌با فیلم پاسخ دادند

مینا کاوانی بازیگر "خرس نیست" جعفر پناهی در جشنواره ونیز 2022 

فیلم «خرس نیست» ساخته جعفر پناهی، 18 شهریور در هفتاد و نهمین جشنواره ونیز، در بخش مسابقه به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم در میان 4 نماینده ایران در این جشنواره قرار دارد.

جعفر پناهی به دلیل بازداشت و ممنوع الخروجی، امکان حضور در این فستیوال را ندارد. جولین مور، رئیس هیئت داوران این دوره فستیوال ونیز، در فرش قرمز این فیلم حضور پیدا کرد.

جولین مور روی فرش قرمز فیلم "خرس نیست" جعفر پناهی
جولین مور روی فرش قرمز فیلم "خرس نیست" جعفر پناهی

در نشست خبری فیلم «خرس نیست» که پیش از نمایش آن و با حضور مینا کاوانی و رضا حیدری برگزار شد، بازیگران به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند. در ادامه به بخشی از صحبت‌های مینا کاوانی، در این نشست می‌پردازیم.

"در آغاز باید بگویم که نزدیک به 12 سال است که در پاریس زندگی می‌کنم. کارکردن با یک کارگردان ایرانی برای من همانند یک آرزو بود.

مینا کاوانی و رضا حیدری در جشنواره ونیز 2022
مینا کاوانی و رضا حیدری در جشنواره ونیز 2022

من می‌دانستم که آقای پناهی می‌خواستند از دو یا سه بازیگر زن تست بگیرند. گلشیفته فراهانی عزیزم من را معرفی کرد تا تست بدهم؛ بنابراین من برای آقای پناهی، ویدئویی از تست بازیگری خود ارسال کردم و خوشبختانه نقش به من رسید." 

مینا کاوانی روی فرش قرمز جشنواره ونیز 2022
مینا کاوانی روی فرش قرمز جشنواره ونیز 2022

در ادامه، خبرنگار از مینا کاوانی پرسید:

"خانوم کاوانی، شما در میان چند بازیگر زن ایرانی بودید که از ایران مهاجرت کردند. سومین نفری هستید که در سال‌های اخیر، فرصت حضور در جشنواره‌ های بین‌المللی را پیدا می‌کنید. همین چند وقت پیش خانم زهرا امیرابراهیمی در جشنواره کن حضور داشتند و برنده جایزه بهترین بازیگر شدند.

بیشتر بدانید : صحبت های زهرا امیرابراهیمی پس از دریافت نخل طلای کن 2022 + تصاویر

گلشیفته فراهانی نیز پیش‌تر از این، وارد عرصه بین‌المللی حضور در سینما شده بود. فکر می‌کنید که راهی برای بازیگران زن ایرانی، به‌نوعی باز شده، فارغ از محدودیت‌هایی که در ایران بوده، بتوانند در صحنه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنند و زمینه کاری دیگری فارغ از محدودیت‌ها، برای آن‌ها پدیدار شود؟

الان که شما اینجا قرار دارید فکر می‌کنید مهاجرتتان از ایران کار درستی بود؟ باتوجه‌به این که پیش‌تر هم فیلم دیگری مرتبط با ایران فیلم «گل سرخ» را از شما دیده بودیم. الان هم شما دوباره به‌نوعی دارید همان نقش را تکرار می‌کنید.

آیا فکر می‌کنید این راه گشوده شده و توانسته‌اید به یک مسیر درستی برسید که بازیگران زن ایرانی کار بکنند؟"

مینا کاوانی در پاسخ خبرنگار گفت: "داخل سؤال شما چند سؤال بود، به همین دلیل ترجیح می‌دهم تک، تک به آن‌ها پاسخ دهم. سؤال اول در رابطه‌ با بازیگران جوان ایرانی، مخصوصاً خانم‌ ها که من برای آن‌ ها احترام بسیار زیادی قائلم.

و باقدرت هرچه‌ تمام‌ تر به شما می‌ گویم، صددرصد. در هر صورت مهاجرت یک چیز شخصی است، من نمی‌ توانم به شما بگویم که همه باید مهاجرت کنند تا خوشبخت باشند.

ولی در مورد سؤال اول شما درباره بازیگرها، من فکر می‌کنم که برای هر انسانی که عاشق هنرش باشد و ضربان قلبش برای کارش بتپد، همیشه همه جای دنیا برای او جا هست.

نظر شخصی من این است؛ هر هنرمندی که تصمیم می‌گیرد تا انتهای حرفه خود و تا جایی که دلش می‌خواهد، همیشه جا برای او هست.

اما اگر از من می‌پرسید پیشنهاد می‌دهید می‌شود مهاجرت کرد یا نه؟ این خیلی، خیلی شخصی است.

برای من زن‌های ایرانی از قوی‌ترین زن‌های دنیا هستند، از مدرن بودن و باهوش بودنشان."

 

بیشتر بدانید : فیلم "خرس نیست" جعفر پناهی در جشنواره ونیز 2022 + پوستر و تصاویر

بیشتر بدانید : طناز طباطبایی در کنار مدیر جشنواره فیلم ونیز 2022 + تصاویر

بیشتر بدانید : نوید محمدزاده، از کاهش وزن شدید تا تحقق رویایش + عکس

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: salamcinama.ir