این فیلم سکوی بعدی جدایی نادر از سیمین در فرانسه است!
تجربه‌ای است از جنسی متفاوت. من به بازی در سومین قسمت یک تریلر احساسی اجتماعی دعوت شده‌ام؛ سه‌گانه‌ای که دو بخش اول آن در ایران گذشت و حالا سومین قسمت این تریلر در فرانسه است، با زبان فرانسه، اما در نهایت زبان مشترکی دارد که برای همه‌مان قابل درک است.

در شرایطی که حدود یک ماه به پایان فیلمبرداری فیلم تازه‌ی اصغر فرهادی در حومه‌ی پاریس باقی مانده؛ به گزارش کافه سینما، کمپانی تهیه‌کننده‌ي فیلم، روز گذشته اعلام کرد که فیلم در نخستین روز جشنواره‌ی کن 2013 به نمایش درخواهد آمد. به این ترتیب حضور فیلم "گذشته" در جشنواره‌ی برلین،‌ که پیش از این نخستین نمایش دهنده‌ی آثار اخیر فرهادی در سطح بین‌المللی بود، منتفی است. فرهادی پیش از این با جدایی نادر از سیمین، برای نخستین بار اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برای ایران به ارمغان آورد.


از سوی دیگر به گزارش روزنامه فیگارو، دو بازیگر فرانسوی با تبارهایی از مهاجران احتمالا درک درستی از فیلم خواهند داشت؛ فیلمی که کارگردانش اصغر فرهادی ایرانی است و «برنیس بژو» تباری از مهاجران آرژانتین دارد و «طاها رحیم» هم فرانسوی است با اجدادی الجزایری.

به گزارش کافه سینما به نقل از بهار، این فیلمی است که «طاهر رحیم» آن را یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سینمایی‌اش معرفی کرده و درباره بازی جلوی دوربین فرهادی گفته است: «تجربه‌ای است از جنسی متفاوت. من به بازی در سومین قسمت یک تریلر احساسی اجتماعی دعوت شده‌ام؛ سه‌گانه‌ای که دو بخش اول آن در ایران گذشت و حالا سومین قسمت این تریلر در فرانسه است، با زبان فرانسه، اما در نهایت زبان مشترکی دارد که برای همه‌مان قابل درک است.»

الکساندر ماله گای اعلام کرده است که به احتمال زیاد نخستین اکران این فیلم در جشنواره کن خواهد بود. ماله‌گای نماینده‌ شرکت فیلمسازی ممنتو اطمینان دارد که این فیلم مخاطبانش را با چالشی بزرگ‌ مواجه خواهد کرد. او گفته است: «تماشاگران فیلم تازه اصغر فرهادی با دنیایی از سوال‌ها و چالش‌های شخصی از سینما بیرون می‌آیند، فرهادی پاسخی به این سوال‌ها می‌دهد؟ نه، فکر نمی‌کنم.»
ماله‌گای معتقد است این فیلم در فرانسه هم با استقبال روبه‌رو خواهد شد. او معتقد است: «وقتی فیلم جدایی در فرانسه اکران شد تنها در طول سه هفته بیش از 400‌هزار نفر به تماشای آن رفتند و در انتها بیش از یک‌میلیون فرانسوی آن را تماشا کردند. طبیعی است که او برای ما کارگردان نام‌آشنایی است.»
همچنین بریس بژو هم به تازگی در گفت‌وگویش از بازی در تازه‌ترین ساخته فرهادی ابراز خوشحالی کرده است.

فیگارو نوشته است فیلم تازه فرهادی باز هم رابطه‌ها را اساس خود قرار داده است؛ خانواده‌ای در شرایط عاطفی شکننده و کودکانی میان این شرایط سخت. به گفته کمپانی ممنتو این داستان برای هر جغرافیایی قابل درک است.
فیلمی که به گفته حامیان فرانسوی‌اش یکی از شانس‌های اصلی کن امسال می باشد.




گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:caffecinema.com


مطالب پیشنهادی:
کیارستمی باز هم لوح تقدیر و نشان ویژه دریافت کرد
پوسترهای فیلم جدید حمید فرخ نژاد
حاتمی کیا برای «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» چقدر دستمزد گرفت؟
امیر جعفری از انصار حزب الله چه تقاضایی دارد؟
کمانچه کیهان کلهر باز برتر شد