«دختر کت قرمز»، از آسیب‌های روانی‌اش بعد از دیدن فیلم اسپیلبرگ گفت + عکس
بازیگر دختر کت قرمز در «فهرست شیندلر»، به تازگی اذعان کرده است که گوش نکردن به توصیه‌ی اسپیلبرگ، مبنی بر تماشا نکردن این فیلم تا سن هجده سالگی، آسیب های شدید روحی و روانی را برایش به دنبال داشته است.

هنرپیشه‌ی خردسالی که نقش یکی از قربانیان کلیدی در «فهرست شیندلر» را بازی کرده بود، به تازگی اذعان کرده است که گوش نکردن به توصیه‌ی استیون اسپیلبرگ، مبنی بر تماشا نکردن این فیلم تا سن هجده سالگی، آسیب های شدید روحی و روانی را برایش به دنبال داشته است.


 اولیویا دابروسکا، کودک لهستانی سه ساله ای که با بازی در نقش «دختر کت قرمز» در «فهرست شیندلر» در خاطره ها جاودانه شد، خاطر نشان کرد علی رغم قولی که به اسپیلبرگ داده بود در یازده سالگی به تماشای فیلم نشست: «دیدن این فیلم تجربه ای بی نهایت وحشتناک بود. من چیز چندانی از فیلم نمی فهمیدم اما در آن زمان کاملا مطمئن بودم که دیگر هرگز نمی خواهم فیلم را دوباره ببینم.» او همچنین گفت که از توجه نکردن اش به توصیه کارگردان بسیار پشیمان است؛ اسپیلبرگ به او گوشزد کرده بود که فیلم را تا رسیدن به سن قانونی تماشا نکند.

«تا مدتها از این که در این فیلم بازی کرده بودم احساس شرمندگی می کردم و وقتی مطلع می شدم که پدر و مادرم درباره‌ی نقش من در فیلم با کسی صحبت کرده اند حسابی از دست شان شاکی می شدم. اما زمانی که فیلم را در هجده سالگی دیدم متوجه شدم بخشی از مجموعه ای هستم که به راستی می توانم به آن افتخار کنم.»

رنگ قرمز کت این کودک خردسال در این فیلم سه ساعته‌ی سیاه و سفید از یادها نمی رود؛ دختر کوچکی که در صحنه های کشتار بیرحمانه ی گتوی کراکوف و جنایات سربازان آلمانی در قبال شهروندان یهودی، در خیابان های شهر قدم می زد و در طول صحنه های بعد شاهد جسد بیجان اش در کنار دیگر اجساد قرار گرفته در یک گاری بودیم.

«دختر کت قرمز» به گونه ای به نماد «فهرست شیندلر» تبدیل شد و اولی ماس که چندی پیش پوستر ویژه هشتاد و پنجمین سالگرد اسکار را طراحی کرده بود این نماد را در نظر داشت:





گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: caffecinema.com



مطالب پیشنهادی:
9 دلیل برای دوست داشتن «جنیفر لاورنس» + عکس
گزارش تصویری: پشت صحنه طنز «خروس»
این «موسیقی» را حتما باید بشنوید
3 سریال جدید تلویزیون و بازیگران سرشناس آن + خلاصه داستان
«گلشیفته فراهانی» نامزد بهترین بازیگر زن آسیا + لیست نامزدها