انتقاد شدید به سریال انقلاب زیبا
پخش قسمت پایانی سریال انقلاب زیبا، با صحنه‌های خشن و آزار دهنده بدون هیچ گونه هشدار، مسئله‌ای بود كه خیلی‌ها را در ابتدا منزجر و در ادامه متعجب كرد.
جمعه شب آخرین قسمت از سریال «انقلاب زیبا» در حالی بر آنتن شبكه اول سیما جای گرفت كه تصاویر وحشتناك شكنجه‌های مرگبار و منزجركننده، بدون هشدار قبلی چاشنی تند و غیر قابل تحمل فیلم شده بود.
 
 سال‌های سال است كه پخش تصاویر منزجركننده در شبكه‌های تلویزیونی همواره مورد توجه قرار گرفته و در صدا و سیمای ما هم پخش صحنه‌های خشن و آزار دهنده همواره از خط قرمز‌ بوده است، اما پخش قسمت پایانی سریال انقلاب زیبا، با صحنه‌های خشن و آزار دهنده بدون هیچ گونه هشدار، مسئله‌ای بود كه خیلی‌ها را در ابتدا منزجر و در ادامه متعجب كرد. 18 مرداد ماه سال جاری، سریالی به آنتن ساعت 22: 15 شبكه اول سیما پیوست با بازی علیرضا كمالی، آزاده صمدی، آتیلا پسیانی و فریبا كوثری كه ماجرای زندگی زوج جوانی را روایت می‌كرد كه با ورود پدر دختر وارد مراحل تلخ و ناگواری می‌شوند.
 
فیلم پس از كمتر از یك ماه، شامگاه جمعه چهاردهم شهریورماه به پخش خود در شبكه اول سیما پایان داد تا با این پایان، آغازگر اما و اگر‌های تازه‌ای در خصوص خط قرمز‌های پخش صحنه‌های منزجر كننده در سیما باشد. جالب اینجا است كه حامد عنقا نویسنده انقلاب زیبا، چندی پیش در گفت‌وگویی با اشاره به خشونت قسمت‌های پایانی سریال اظهار كرده بود كه در قسمت‌های آتی انقلاب زیبا خشونتی را می‌بینید كه هیچگاه باورتان نمی‌شد كه تلویزیون نشان دهد! انگار خود نویسنده هم باور نمی‌كرد كه صحنه‌های خشونت‌باری كه روی كاغذ نوشته است در پخش دچار ممیزی نشود، غافل از اینكه جمعه شب تلویزیون ممیزی‌های پیشین خود در خصوص پخش صحنه‌های خشونت‌بار را به كناری می‌گذارد تا صحنه‌های شكنجه مانند برق وصل كردن به صندلی و بدن، كشیدن ناخن و سوزن كردن زیر ناخن و داغ كردن سوزن‌ها و دریل كردن دندان‌ها را مقابل دیدگاه میلیون‌ها تماشاگری به نمایش در آورد كه بدون توجه به سن و سال و بی‌خبر از همه‌جا، مقابل تلویزیون نشسته بودند.
 
ممنوعیت پخش صحنه‌های خشونت‌بار در رسانه ملی با این حجم از مخاطبان، بیش از همه به دلیل تأثیرات مخرب روانی و اجتماعی است كه این آثار می‌تواند در ذهن مخاطبان به خصوص قشر كودك و نوجوان بر جای بگذارد، مسئله‌ای كه باعث می‌شد رسانه ملی در پخش فیلم‌های سینمایی غربی هم همواره از پخش صحنه‌های منزجر‌كننده ممانعت كند. از طرف دیگر پخش صحنه‌های خشونت‌آمیز در شبكه‌های تلویزیونی در تمامی جهان همواره با هشدارهای متعدد در ابتدا و در طول برنامه همراه است تا مخاطبان به خصوص كودكان و نوجوان از ادامه تماشای چنین برنامه‌هایی باز داشته شوند.
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
 www.seemorgh.com/culture
منبع:salamcinama.ir
  
 مطالب پیشنهادی:
نگاههای تاریک به درخشش بنی اعتماد در ونیز
نبرد موش های ایرانی با قهرمانان خارجی
به دلیل بازی پینگ‌پنگ با نیکی کریمی توبیخم کردند!
کارتون هایی که حالا بدون سانسور پخش می شوند!
ستاره هالیوود در ونیز: آنقدر شادم که بیشتر از این نمی‌شود!