نظر رهبر انقلاب درباره فیلم «مارمولک»
متاسفانه این فیلم از طرف کسانی که باید فهمیده می‌شد، نشد.
کمال تبریزی در بخشهایی از گفت وگوی خود که به تازگی انجام داده است روایت جالبی را از اظهار نظر رهبر انقلاب درباره فیلم مارمولک را بیان کرده است .
 
بخشهایی از این گفت وگو که به این موضوع پرداخته شده به شرح زیر است :
فیلم مارمولک در «دولت اصلاحات» ساخته و به نمایش درآمد، مشکلاتی که بر سر راه این فیلم به وجود آمد، نایستادن معاونت سینمای و ارشاد دولت اصلاحات پشت فیلم بود یا فشارهای بیرونی باعث آن شد؟
کمال تبریزی :من فکر می‌کنم فشار بیرونی خیلی زیاد بود و نباید بگوییم که دولت وقت پشت این فیلم نایستاد، آنها به اندازه کافی پشت فیلم ایستادند.
 
گفته می‌شد مسئولان عالی‌رتبه نظام هم موافق فیلم مارمولک بودند...
کمال تبریزی :بله همین‌طور است، من در چند جلسه که مقام معظم رهبری را دیدم فقط از فیلم تعریف کردند و نتیجه‌گیری که از فیلم کردند این بود که متاسفانه این فیلم از طرف کسانی که باید فهمیده می‌شد، نشد. مشکل به آن‌جا برمی‌گردد که این تسلط نسبت به متون و آثار هنری وجود ندارد. در صورتی‌که مقام معظم رهبری در این زمینه خیلی تسلط دارند، ایشان قبل از این که در این موقعیت باشند این آشنایی و تسلط کافی را نسبت به رمان و آثار هنری داشته‌اند. یکی از با مهارت‌ترین خوانندگان کتاب و رمان، خود ایشان هستند و از کسانی هستند که تمام کتاب‌هایی را که جدید منتشر می‌شود می‌خوانند و وقتی با ایشان صحبت می‌کنی می‌گویند که فلان کتاب جدید را (خارجی و داخلی) خوانده‌ام و در مورد آن صحبت می‌کنند. مطالعه ایشان خیلی بالا است در صورتی که متاسفانه آنهایی که مسئولیت فرهنگی دارند این مطالعات را ندارند.
 
 
گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: sima.jamejamonline.ir

مطالب پیشنهادی:
 تصاویر پشت صحنه فیلم آتش بس 2
پروانگی
خاطرات هنرمندان سینما از روزهای مدرسه
چرا کیت وینسلت از تایتانیک بدش می آید؟!
نویسنده ها در مردن هم شانس ندارند!