برای اولین بار می گویم از اینکه در این فیلم بازی کرده ام عذرخواهی می کنم.
صابر ابر بازیگر جوان سینمای ایران در یکی از تاره ترین گفتگوهایش با انتقاد از فیلم "خواب زده ها"ی فریدون جیرانی حضورش در این فیلم را تنها اشتباه کارنامه بازیگریش دانسته است.

صابر ابر که در سالهای اخیر بواسطه لحن خاص خنده اش و میمیک خاصی که حین عصبانیت از خودش در فیلمها ارائه می دهد شناخته می شود و در "خواب زده ها" در نقش یک خواننده رپ بازی کرده گفته است: خیلی صادقانه می گویم تنها اشتباهی که اخیرا مرتکب شده ام بازی در فیلم جیرانی بوده است.

نه تنها دفاعی درباره فیلم ندارم که برای اولین بار می گویم از اینکه در این فیلم بازی کرده ام عذرخواهی می کنم.

ابر ادامه داده است: فیلم آقای جیرانی به چه دلیل به چنین سرنوشتی دچار شد؟ جیرانی کارگردان بیسوادی است؟ نه اتفاقا ایشان جزو آدمهای باسابقه سینمای ماست که سالها کار، تدریس و نقد کرده اما فکر میکنم نتیجه "خواب زده ها" هیچ ربطی به کارگردانی که من می شناسم ندارد.

جرا جیرانی به حرفهای تهیه کننده گوش داد؟
صابر ابر با اشاره به نقش تهیه کننده "خواب زده ها" یعنی رحمان سیفی آزاد در بروز اشتباهات در این فیلم خاطرنشان ساخته است:نمیدانم چطور جیرانی به اشتباه تن دادند و حاضر شدند همه حرفهای تهیه کننده را گوش دهند. نمیدانم چطور حاضر شدند در پایان فیلم مرا خیس نشان دهند در حالی که معلوم نیست به چه دلیل خیس شده ام.



وی افزوده است: من فکر میکردم "خواب زده ها" بناست یک کمدی فانتزی از کار دربیاید. کلی درباره اش حرف زده بودیم و یک ماه و نیم پیش تولید داشتیم. همین چیزهای ترسناک باعث میشود دیگر سراغ این نوع سینما نروم.

ابر چه زمانی کیف می کند؟
ابر در جایی دیگر از این گفتگو نکته جالبی را هم درباره دیدگاه غلط برخی تهیه کنندگان نسبت به سینمای مستقل بیان کرده و در حین بیان این مساله مجالی هم فراهم شده تا نوشابه ای برای رییس سازمان سینمایی باز کند. ابر گفته است: الان ساختن فیلمهای کم هزینه برای برخی تهیه کنندگان مد شده است و خیال میکنند هر چه هزینه را پایین تر بیاورند فیلمشان خفن تر می شود.

وی ادامه داده است: این گروه از تهیه کنندگان میخواهند با این فیملها پز دهند اما خوشبختانه طرز تفکر مدیران سینمایی در یکی دو سال اخیر تغییر کرده است. آدم کیف میکند وقتی آقای ایوبی در مورد برخی از فیلمهای مستقل نظر می دهند. این یعنی فیلمها هم دارند دیده می شوند. تا چند سال پیش فقط فیلمهای فاخر امکان دیده شدن داشتند و آدمهای مشغول در این فیلمها نیز به جای فاخر بودن فخرفروشی می کردند.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : mizanonline.ir

مطالب پیشنهادی :
 
شایعه ای عجیب برای "اکبر عبدی" !
شهرک سینمایی پیامبر اعظم افتتاح شد
فیلمی با بازی"شهاب حسینی" و "لیلا حاتمی"
گزارش تصویری از سریال جدید "سالهای ابری"
احسان علیخانی برای اولین بار از خانواده اش می گوید!