در سرمای این روزهای شهر برلین علاقمندان به سینما از ساعت ها قبل به انتظار می نشینند تا هنرپیشه های مورد علاقه شان را روی فرش قرمز ملاقات کنند، سلفی بگیرند و امضای آنها را داشته باشند.
شهر برلین این روزها با برگزاری شصت و سومین جشنواره بین المللی فیلم برلین حال و هوای متفاوتی دارد، هوای سرد این شهر نیز نتوانسته علاقه مندان به سینما را در خانه های خود نگه دارد.

این روزها از شهرهای مختلف عاشقان سینما به این شهر سفر کرده اند تا از نزدیک شاهد برگزاری یکی از مهمترین و معتبرترین جشنواره های بین المللی فیلم باشند. جشنواره ای که با حضور ستارگان بزرگ هالیوود می درخشد و نمایش فیلم های جدید و بحث برانگیز در بهترین سالن های سینمایی نیز نمی تواند به اندازه دیدن بازیگران مطرح سینمای جهان برای مردم جذاب باشد.

هرچند در مکان هایی که برای فروش بلیت فیلم های سینمایی حاضر در جشنواره برای مردم در نظر گرفته شده است، افرادی را می بینیم که در این هوای سرد شب تا صبح در کنار محل خرید بلیت ها می خوابند تا اولین نفری باشند که می توانند بلیت فیلم های مورد علاقه خود را خریداری کنند، اما از تماشای این صف ها جذاب تر، کسانی هستند که ساعت ها در کنار فرش قرمز تعدادی از سینماها منتظر می مانند تا شاید ستاره محبوب هالیوودی خود را ببینند.



تنها کافی است سری به سالن های اصلی نمایش فیلم ها در سطح شهر بزنید، آن وقت افرادی را می بینید که کنار فرش قرمز نشسته اند و منتظر حضور بازیگران هستند. تعدادی روی زمین، تعدادی روی صندلی هایی که با خود آورده اند و تعدادی نیز با کیسه خواب های گرم حضور دارند تا در زمان هایی که هنوز بازیگران روی فرش قرمز حضور پیدا نکرده اند، بتوانند کمی استراحت کنند.

هرچند نمایش فیلم ها از ساعت 9 صبح در سینماها آغاز می شود، اما معمولا هرچه به ساعت های پایانی شب نزدیک می شویم رفته رفته به تعداد افرادی که در کنار فرش قرمز ایستاده اند، بیشتر می شود و گاهی این تعداد به بیش از 200 نفر جلو در هر سینما می رسد.



بی شک برای مخاطبان سینما از نزدیک دیدن ستاره هایی که همیشه روی پرده سینماها می دیدند از هر اتفاق دیگری در کنار برگزاری جشنواره فیلم برلین بسیار با اهمیت تر است.

یکی دیگر از اتفاقات جالب در حواشی برگزاری جشنواره برلین این است که تعدادی از مکان های نمایش فیلم ها در کنار برخی از مراکز تجاری شناخته شده در این شهر قرار دارد. هرچند که در روز یکشنبه تمامی مراکز تجاری در شهر برلین تعطیل است، اما مراکزی که در کنار سینماهای جشنواره فیلم برلین قرار دارند، همچنان به کار خود ادامه داده تا بتوانند با حضور توریست ها در شهر موفقیت هایی را در حوزه فروش به دست آورند.

البته عکاسان و خبرنگاران معمولا در کنار کاخ اصلی جشنواره حضور دارند تا بتوانند لحظه حضور بازیگران روی فرش قرمز را ثبت کنند.



یکی از جذابیت های این جشنواره این است که فرش قرمز محدود به یک سالن نمی شود و در کنار اکثر سالن های نمایش فیلم فرش قرمز وجود دارد تا بازیگران برای ملاقات با علاقمندان و گرفتن و عکس و دادن امضا در مکان های مختلفی حضور داشته باشند و دوستدارانشان بتوانند آنها را ملاقات کنند.

با لویزا یکی از عاشقان سینما که در کنار یکی از این صف ها در کنار سینما زوو پلاس روی یک صندلی نشسته و انتظار می کشید گفتگو کوتاهی داشتیم، او از شهر هامبورگ برای حضور در جشنواره برلین آمده است. این دختر جوان 20 ساله هر روز صبح فاصله بین هامبورگ و برلین را با قطارهای سریع السیر طی می کند تا بتواند از نزدیک در این رویداد هنری شرکت کند.

او گفت: دیدن بازیگران مطرح سینمای جهان آن هم از نزدیک برای من بسیار جذاب است، تا امروز توانستم کریستین بیل را از نزدیک ببینم که این مساله بسیار هیجان انگیز و جذاب بود. هرچند زمان زیادی را صرف انتظار برای دیدن این هنرمندان می کنم اما مساله ای که وجود دارد با برگزاری جشنواره در برلین قیمت بعضی از اجناس مورد نیاز افزایش پیدا کرده و من مجبور هستم هر آنچه را که لازم دارم با خودم همراه آورم.

این علاقه مند به سینما در پایان عنوان کرد: سعی می کنم هرسال در این جشنواره حضور داشته باشم، البته گاهی هم فیلم می بینم اما صف های طولانی تماشای فیلم سبب می شود که گاهی نتوانم بازیگران مورد علاقه خود را ببینم به هر حال بیشتر ترجیح می دهم تا در این صف ها حضور داشته باشم تا در کنار صف خرید بلیت فیلم های جشنواره. این چیزی است که من را بیشتر از دیدن یک فیلم خوشحال می کند.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com

مطالب پیشنهادی :
واکنش الهام چرخنده به حجاب بانوان جشنواره فیلم فجر!
با دیدن فیلم"حضرت محمد" نفس تماشاگران حبس شد !!
حواشی روز نهم سی و سومین جشنواره فیلم فجر
برندگان 57 سالانه جایزه ی گرمی Grammy
مصاحبه طناز طباطبایی در جشنواره فیلم فجر