کریستین استوارت به تعصب جنسیتی هالیوود اعتراض کرد!
کریستین استوارت ستاره فیلم «ابرهای سیلس ماریا» به تعصب جنسیتی حاکم بر هالیوود اعتراض کرد و گفت: هنوز هم کسی می‌تواند با من سر یک مصاحبه پنج دقیقه‌ای بنشیند و جلوی دوربین حسابی من را اذیت کند. ناراحت کردن من خیلی سخت نیست.

از سخنرانی اسکار پاتریشا آرکت درباره حقوق برابر گرفته تا ادعای اخیر کری مولیگان مبنی بر اینکه تجارت فیلم «شدیدا تعصب جنسیتی دارد»، زنان هالیوودی اخیرا بیشتر و بیشتر درباره موانعی که سر راه آن‌ها در صنعت فیلم وجود دارد صحبت می‌کنند. حالا کریستن استوارت هم - که خود با بودن در مرکز تمام توجه‌های شیدایی مجموعه فیلم‌های «گرگ و میش»، پرسر و صداترین جنبه یک زن جوان هالیوودی را تجربه کرده - صدایش را به جمع معترضان اضافه می‌کند.
استوارت به هارپر بازار بریتانیا می‌گوید: مساله‌ای که اجتناب ناپذیر است این است که زنان بالاخره باید کمی بیشتر و سخت‌تر کار کنند تا صدای‌شان شنیده شود. هالیوود به طور منزجرکننده‌ای تعصب جنسیتی دارد. دیوانه‌وار است. تا حدی اهانت‌آمیز است که دیوانه‌وار است.

استوارت که به دلیل ارتباط کم با رسانه‌ها شناخته می‌شود، به نظر می‌رسد که اخیرا دارد یک نوع رنسانس شخصی و حرفه‌ای را تجربه می‌کند و در مجموعه‌ای از نقش‌های مستقل ظاهر شده است که از جدیدترین آن‌ها می‌توان به نقش او در فیلم محبوب منتقدان «ابرهای سیلس ماریا» ساخته الیور آسایاس اشاره کرد. او همچنین اخیرا در حضور خود در میان رسانه‌ها بسیار مطمئن‌تر و راحت‌تر به نظر می‌رسد.

این آسایش تازه پیدا شده، خود را در مصاحبه او با هارپر کاملا نشان می‌دهد. استوارت که در حال توضیح دادن این بود که چطور پیش از این، زندگی در معرض دید عام برای او بسیار سخت بود، می‌گوید: حالا من یک قدم به سمت عقب برداشتم و کمی از کنترل خودم را کنار گذاشتم. برای همین می‌توانم به آرامی عبور کنم.

با این وجود هنوز هم اوضاع می‌تواند کمی سخت باشد. او اضافه کرد: اما هنوز هم بعضی چیزها هستند که من درباره‌شان خیلی نگران می‌شوم. هنوز هم از نظر شخصی بسیار به این موضوع اهمیت می‌دهم. هنوز هم کسی می‌تواند با من سر یک مصاحبه پنج دقیقه‌ای بنشیند و جلوی دوربین حسابی من را اذیت کند. ناراحت کردن من خیلی سخت نیست.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com