علاقه دی کاپریو به دوچرخه سوار جنجالی رواندا
لئوناردو دی کاپریو و مایکل بی در حال مذاکره برای ساخت فیلمی درباره رواندا هستند.

فیلم جدیدی که لئوناردو دی کاپریو در حال مذاکره برای ملحق شدن به آن است، از سوی پارامونت تولید می‌شود و درباره تیم دوچرخه سواری رواندا است.

دی کاپریو در حال مذاکره برای تهیه این فیلم در کمپانی خودش «اپین وی» است و مایکل بی نیز می‌خواهد این فیلم را «بی فیلمز» تهیه کند. در این لحظه هنوز حرفی از بازی دی کاپریو در این فیلم یا نشستن بر صندلی کارگردانی نیست.

اورلاندو فون آین‌سیدل که مستند «ویرونگا» نامزد اسکار را کارگردانی کرد، برای کارگردانی این فیلم انتخاب شده و دی کاپریو سال پیش تهیه کننده آن فیلم بود. این فیلم درباره محافظان یک پارک طبیعی که از گوریل‌های در معرض خطر حفاظت می کنند و تلاش آنها در برابر شکارچیان غیرقانونی بود.

پروژه دوچرخه سواری روآندا بر جاناتان بویر تمرکز دارد که به عنوان اولین دوچرخه‌سوار آمریکایی که وارد رقابت تور دو فرانس در سال ۱۹۸۱ شد شناخته می‌شود. او در آن سال موضوع بحث فراوان قرار گرفت چون گوشت‌خوار نبود و انرژی‌اش را از آجیل فراوان و میوه تامین می‌کرد.

این ورزشکار در سال ۲۰۰۰ به جرم ۱۰ فقره کودک آزاری مقصر شناخته شد و به یک سال زندان و پنج سال حبس مشروط محکوم شد. او پس از آزادی دوباره به مسابقات دوچرخه سورای روی آورد و در روآندا اقامت کرد و با همسرش تیم دوچرخه سورای رواندا را راه انداخت و آژانس امدادرسانی رواندار را ایجاد کرد که با دوچرخه به امدادرسانی می‌پرداخت.

آدرین نیونشوتی از اعضای تیم رواندا که ۶ برادرش را در نسل کشی سال ۱۹۹۴ از دست داد و در المپیک ۲۰۱۲ لندن در رقابت دوچرخه‌سواری کوهستان به رقابت پرداخت، اکنون آکادمی دوچرخه سواری خودش را در این کشور ایجاد کرده و یکی از دیگر شخصیت‌هایی است که بر او در این فیلم تمرکز می‌شود.

مایکل بی بخش عمده یک دهه اخیر را صرف ساخت مجموعه فیلم‌های «ترنسفورمرز» کرده که هر کدامشان با حداقل بودجه ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده‌اند و بعضی نیز بودجه‌ای بالای ۲۵۰ میلیون دلار داشتند.

دی کاپریو به عنوان سفیر صلح سازمان ملل سال پیش سخنران مراسم افتتاحیه نشست تغییرات آب و هوایی بود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com