وضعیت زندگی حقیقی بازیگران این فیلم دل هر كسی را بدرد می‌آورد، آنچنان كه...
 
به نقل از سایت خبری هافینگتون پست، سازندگان و تهیه‌كنندگان فیلم «میلیونر زاغه‌نشین»، در پی موفقیت چشم‌گیر این فیلم در هشتاد و یكمین رقابت‌های اسكار، اعلام كردند كه یك واحد آپارتمان شیك هدیه آنها به كودكانی فقیر هندی است كه در این فیلم‌ ایفای نقش كرده‌اند.
«دنی بویل»، كارگردان فیلم و «كریستین كولسون»، تهیه‌كننده فیلم، در مصاحبه‌ای با روزنامه «دیلی میل» گفتند: «آژارودین محمد اسماعیل» و «روبینا علی»، بازیگران نقش‌های «لاتیكا» و «سلیم»، به همراه خانواده‌ایشان از ماه آینده به خانه‌های 20 هزار پوندی خود خواهند رفت.
پیش از این عموم مردم به شدت از اینكه، علی‌رغم فروش 70 میلیون پوندی «میلیونر زاغه‌نشین»، ستاره‌های بچه‌سال این فیلم در ویرانه‌های كثیف هند زندگی می‌كنند، ابراز خشم و انزجار كرده بودند.
به گزارش هافینگتون پست، وضعیت زندگی حقیقی بازیگران این فیلم دل هر كسی را بدرد می‌آورد، آنچنان كه در دو عكسی كه پیش از شروع فیلمبرداری، از زندگی واقعی «محمد اسماعیل»، بازیگر كودكی نقش «سلیم» و خانواده‌اش گرفته شده است، این كودك هندی و خانواده‌اش روی كارتون شب خود را صبح می‌كنند و صبح‌ها برای شستن صورت خود حتی به آب تمیز هم دسترسی ندارند.
در عكس دیگری كه از زندیگ «روبینا»، بازیگر نقش «لاتیكا»، گرفته شده است، شاهد آن هستم كه محل زندگی «روبینا» تنها چند یارد با لوله فاضلاب فاصله دارد.
بنا براین گزارش، زندگی این كودكان حتی از آنچه كه در فیلم به تصویر كشیده شده به مراتب بدتر است، پدر «روبینا» كه در یك تصادف پایش به شدت مجروح شده، چند ماهی است كه حتی یك روپیه هم درآمد نداشته و «شمیم اسماعیل»، مادر «محمد اسماعیل» از یك چشم نابینا است، در حالیكه پدر خانواده هم كه به سل مبتلا بوده، آنها را بی سرپناه و بدون هیچ درآمدی، ترك كرده است.
كمپانی سازنده «میلیونر زاغه‌نشین» نیز هزینه حمل و نقل هر روزه این كودكان از خانه به مدرسه و از مدرسه به خانه، طی 8 سال آینده را به عهده گرفته است.
به گزارش هافینگتون پست، علی‌رغم آن كه ایده صاحب‌خانه كردن ستاره‌های فقیر این فیلم توسط برخی با استقبال روبرو شده ولی عده زیادی نیز انتقاد كرده‌اند كه این اقدام تنها یك تبلغات سیاسی برای انتخابات ماه آوریل و می در هندوستان است.
ولی پدر «روبینا» ضمن تشكر از عوامل چنین اقدامی، گفت: داشتن یك خانه مناسب برای ما، خیلی خیلی مهم است، ما طی سه نسل است كه در این زاغه زندگی می‌كنیم و به نظر می‌رسد كه سرانجام از اینجا نجات یافتیم.
بنا به گفته تهیه‌كنندگان «میلیونر زاغه‌نشین»، آنها در حال رایزنی و همكاری با یك سازمان غیردولتی هستند تا بتوانند برای سرپرست خانواده این كودكان، شغلی مناسب بیابند و از این طریق از آینده كودكان طی سال‌های آینده مطمئن شوند.
«دنی بویل» در این رابطه گفت: مشكل كشیدن یك چك و حل موقت مشكل این خانواده‌ها نیست، چون این مسئله در دراز مدت جوابگو نخواهد بود، مسئله اصلی این است كه ما اطمینان پیدا كنیم كه این بچه‌ها بتوانند طی سال‌های آینده به تحصیل خود ادامه دهند.
وی افزود: خواسته‌ ما برای این بچه‌ها چیزی ورای ثروت است، ما می‌خواهیم كه آنها مهارت لازم برای ساختن یك زندگی خوب را به دست بیاورند.
این كارگردان انگلیسی برنده اسكار، در ادامه گفت: سرمایه‌گذاران و پخش‌كنندگان فیلم همچنین در حال تاسیس یك صندوق هستند تا بتوانند به دیگر كودكان خیابانی و زاغه‌نشین بمبئی نیز كمك كنند.
به گزارش فارس، فیلم «میلیونر زاغه‌نشین» كه یكشنبه گذشته در هشتاد و یكمین دوره از رقابت‌های اسكار توانست در 8 بخش از جمله بخش‌های بهترین فیلم و بهترین كارگردانی، برنده شود، داستان یك نوجوان فقیر هندی است كه در یك مسابقه تلویزیونی شركت می‌كند و در برابر دیدگان تعجب زده همه، برنده جایزه چند میلیون روپیه‌ای آن می‌شود.
 
گردآوری:گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع:farsnews.com