حمایت بابک حمیدیان و مهتاب کرامتی از فیلم جدیدشان!
بازیگران فیلم تاریخی «رستاخیز» در مقابل انتقادات وارد شده به این فیلم واکنش نشان دادند.

دفاع بازیگران از فیلم رستاخیز

این روزها با انتشار انتقادات همه جانبه نسبت به فیلم «رستاخیز» ساخته احمدرضا درویش بازیگران این فیلم نسبت به این انتقادات واکنش نشان دادند و از این اثر حمایت کردند.

در این گزارش گفتگوی 3 تن از بازیگران این فیلم را می‌خوانید:

مهتاب کرامتی در جواب این سؤال که آیا جای فیلم‌هایی مثل «رستاخیز» تا چه حد در سینمای ما خالی است و آیا ارزش سرمایه‌گذاری برای ساخت دارند؟ گفت: سینمای ما پتانسیل دیده شدن زیادی را دارد. سینمای ما در منطقه و جهان محبوب است و چقدر خوب است که از این پتانسیل استفاده شود.

وی افزود:‌فیلم‌هایی از این دست به نظر من جای کار کردن بسیاری را دارند و من به درویش تبریک می‌گویم که بابت دغدغه‌شان سال‌ها از عمر خود را پای ساخت این فیلم گذشتند و به دور از تمام حواشی فیلم بسیار خوب و تأثیرگذاری ساختند.

کرامتی ادامه داد: به دور از تمام حواشی فیلم بسیار خوبی ساخته شد و به بینندگان پیشنهاد می‌کنم منصفانه و به دور از قضاوت فیلم را ببینند و مطمئناً همه با نظر مثبت از سالن بیرون می‌آیند.

وی در خصوص اینکه تا چه حد تحت تأثیر حال و هوا، نقش و زندگی ائمه ما در این فیلم قرار گرفته بیان کرد: کار کردن با درویش همیشه آرزوی من بوده و زمانی که این فیلم‌نامه را به من دادند آن‌قدر مشتاق بودم که در کنار درویش و بقیه عوامل که به شدت زحمت کشیدند حضور داشته باشم و کوتاهی نقش به هیچ عنوان برای من اهمیت نداشت و فکر می‌کنم حضورم در این فیلم نشان می‌دهد که چقدر مشتاق بودم در این تجربه کنارشان باشم.

بابک حمیدیان در خصوص حواشی که در فضای مجازی برای فیلم «رستاخیز» به وجود آمده گفت: اسم سایت مجازی روی خودش است و می‌توان فهمید که حقیقی نیست پس چیزی که نتوانیم با آن رو‌ در‌ رو نقد و بررسی کنیم گفته‌هایش هم ارزش نقد ندارد.

وی افزود: نقد مجازی مختص دنیای مجازی است و به دنیای واقعی تعلق ندارد و به نظرم آن کسانی که تحت تأثیر فضای مجازی نسبت به فیلم عکس‌‌العمل نشان می‌دهند و به پای بحث و مذاکره نمی‌نشینند بهتر است تحت تأثیر همان فضا بمانند.

وی در خصوص حرف اساسی فیلم بیان کرد: فیلم‌نامه این فیلم را 80 میلیون آدم می‌دانند مگر می‌شود آن را تحریف کرد؟ «رستاخیز» آن چیزی را که باید بگوید می‌گوید.

حمیدیان در پایان خاطرنشان کرد: من مدافع این فیلم هستم و 2 نقش عجیبی را که در آن بازی کردم دوست‌دارم.

فرهاد قائمیان در خصوص اینکه تا چه حد جای فیلم‌های چون «رستاخیز» در سینمای ما خالی است بیان کرد: تا حد زیادی جای این فیلم‌ها در سینمای ما خالی است، و به اعتقاد من تا از مراحل نزدیک مراحل ساخت فیلم‌های تاریخی را نبینیم درک کافی از آن نخواهیم داشت.

وی افزود: «رستاخیز» در سطح استانداردهای بین‌المللی است و خوشحالم که من از این فیلم سهمی برده‌ام و از اینکه توانستم یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ نهضت کربلا را ایفا کنم برای من و در زندگی‌ام تأثیر زیادی داشته و امیدوارم که مردم بتوانند از آن استقبال خوبی داشته باشند.

وی در خصوص برخی نقدهایی که بر فیلم «رستاخیز» وارد شده اظهار داشت: در یک فرصت کوتاه نمی‌توان به یک مسئله کلی و خاص این شکلی پرداخت و اگر در یک فرصت اندک صحبت و یا اظهار نظر مطرح شود امکان دارد لطمه‌ای به کار یا خود اظهار کنند وارد شود.

قائمیان در خصوص کوتاه شدن مدت زمان فیلم «رستاخیز» بیان کرد: به طبع تشخیص آقای درویش و علی قلی‌زاده برای ایجاد شرایط مناسب و راحت برای مخاطبان در سینما این بوده که فیلم را کوتاه کنند و مطمئناً به مضمون اصلی کار هیچ لطمه‌ای نزده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir