استرس الهام چرخنده در اجرای زنده تلویزیون کار دستش داد!
الهام چرخنده شب گذشته بعنوان مجری ویژه برنامه ای مناسبتی با نام “پر پروانه” به رسانه ملی آمد.

الهام چرخنده در تلویزیون

الهام چرخنده که سابقا به واسطه ایفای نقش زنی خیانت پیشه در یکی از زیباترین عاشقانه های سینمای ایران “شب یلدا” می شناختیمش و بعدتر به واسطه حضور در یک شبکه ماهواره ای و اجرای مسابقه خوانندگی، در چند سال اخیر کلا تغییر مسیر داده است.

او بعد از جدایی از همسرش فرشید نوابی به لحاظ پوشش کاملا تغییر کرده و تا جایی پیش رفت که حتی نام و نام خانوادگی خود را نیز تغییر داد.

بعد از این تغییر نام هم او تا توانست سعی کرد در گفتگوهایش درباره مسیر جدیدی که برای فعالیت هایش در پیش گرفته توضیح داده و حتی به سراغ مستندسازی درباره اهداف فکری جدیدش رفت.

ماه ها بعد از آن جدایی و تغییر پوشش چرخنده شب گذشته بعنوان مجری ویژه برنامه ای مناسبتی با نام “پر پروانه” به رسانه ملی آمد. شاید بعد از باربد بابایی که اجرای برنامه ای در شبکه “نسیم” را برعهده گرفت این دومین باری است که مجری یک شبکه ماهواره ای توانسته بعد از چند سال از رسانه ملی سردرآورد.

غلبه استرس و عدم وجود اعتماد به نفس

این حضور اما بیش از هر چیز تحت تأثیر استرسی قرار گرفت که چرخنده را دربرگرفته بود. او که کاملا مشخص بود به لحاظ روحی اعتماد به نفس رفتن جلوی دوربین برنامه ای زنده از رسانه ملی را ندارد از ابتدا تا انتهای برنامه مرتب با کلمات و جملات تکراری با مخاطبان سخن می گفت و از آن طرف مرتب در حرف مهمانان برنامه اش پریده و اجازه نمی داد آنها به طور کامل سخن گویند.

از همه بدتر اغراق فراوانی بود که او در گفتگو با مهمانانش برگزیده بود. هرچقدر مهمانان برنامه که تماما بانو بودند سعی می کردند بی استرس حرف هایشان را بزنند اما چرخنده با اغراق های مکرر و ربط بی دلیل هر سخنی که مهمانان می گفتند با فضای معنوی زندگی آنان می کوشید ماهی خود را از آب برنامه بگیرد.

از آن بدتر چرخنده بجای آن که به‌اندازه و اثرگذار درباره نمادهای مذهبی در برنامه اش سخن گوید آن قدر در استفاده از این نمادها افراط نشان داد که تقریبا از نیمه به بعد هر آن منتظر بودی نام یکی از این نمادها را بشنویم.

خواهران ووشوکار “شیرمرد” خطاب شدند…

همه اینها به کنار دو گاف بزرگ هم در اجرای چرخنده وجود داشت؛ یک بار در اول برنامه که برای تزریق مدام روحیه حماسی(!!!) به برنامه اش دو خواهر ووشوکاری که مهمان برنامه بودند را “شیرمرد” خطاب کرد!!!

دومین گاف در میانه های برنامه بود یعنی زمانی که یک بانوی آمریکایی تازه مسلمان شده مهمان برنامه بود و با گویشی نامفهوم فارسی حرف می زد به طوری که چرخنده مرتب مجبور بود سخنان نامفهوم او را با کلمات و ترکیباتی اضافی تشریح کند.

در اینجا به ناگاه چرخنده خطاب به این مهمان گفت: شما خیلی زیبا فارسی صحبت می کنید و من خیلی لهجه تان را دوست دارم!


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: cinemajournal.ir