تعجب مجری برنامه هفت از برکناری‎اش!
محمود گبرلو در پی برکناری اش از برنامه هفت گفت : راستش من منتظر هستم ببینم چه پیش می‌آید. من از هیچ چیز خبر ندارم و سیاست و برنامه‌ای كه از آن صحبت می‌شود با من در میان گذاشته نشده است.

گفتگو با "محمود گبرلو" مجری سابق برنامه هفت

صحبت های روز گذشته غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه سوم سیما که از تغییر تیم اجرایی “هفت” سخن گفته بود. سبب ساز آن گشته است که محمود گبرلو مجری قبلی برنامه، سخنانی را مطرح کند.

محمود گبرلو که به هنگام حضور در “هفت” با انتقادات مختلفی بخصوص درباره کیفیت اجرا روبرو بود درباره صحبت‌های اخیری كه پیرامون برنامه “هفت” منتشر شده است می‌گوید: «از من دعوت شد كه برنامه هفت را تهیه و اجرا كنم و من هم سعی كردم تا خوب عمل كنم. برنامه هفت برنامه تلویزیون است و خودشان می‌دانند كه چه می‌خواهند بكنند. حالا هم باید ببینیم چه پیش می‌آید. اگر ضرورت بدانند خودشان دعوتم می‌كنند».

منتظر هستم ببینم چه پیش می‌آید

تهیه‌كننده برنامه “هفت” درباره اینكه در ارتباط با این حرف‌ها آیا اقدامی كرده است یا خیر می‌گوید: «راستش من منتظر هستم ببینم چه پیش می‌آید. من از هیچ چیز خبر ندارم و سیاست و برنامه‌ای كه از آن صحبت می‌شود با من در میان گذاشته نشده است. آخرین صحبتی كه بین ما و شبكه مطرح بود این بود كه از دوم مرداد تا آخر قرارداد برنامه را تهیه كنیم كه می‌شد شش قسمت…»

من هم از طریق خبرگزاری‌ها مطلع شدم

او درباره اینكه آیا توقف برنامه “هفت” را پیش‌تر به او اعلام كرده بودند یا نه می‌گوید: «من هم از طریق خبرگزاری‌ها مطلع شدم كه قرار است پخش برنامه تا اطلاع ثانوی قطع شود و از طریق رسانه‌ها از صحبت‌های مدیریت محترم شبكه سه مطلع شدم.»

مجری برنامه “هفت” درباره اینكه آیا پس از مطلع شدن از صحبت‌های میرحسینی، مدیر شبكه سه با او جلسه‌ای داشته است یا نه توضیح می‌دهد كه «حقیقتش با مدیریت محترم شبكه سه تا به حال جلسه‌ای نداشته‌ایم تا درباره این برنامه صحبت كنیم. بعد از مصاحبه ایشان هم قرار ملاقاتی صورت نگرفته و تماسی بین ما و شبكه صورت نگرفته است. این صحبت‌ها با ما در میان گذاشته نشده است.»

نه تذكری دریافت كردم و نه توبیخی

او از صحبت‌ها و نقدهایی كه مدیر شبكه سه درباره محتوای برنامه هفت مطرح كرده است اظهار بی‌اطلاعی می‌كند و ضمن تاكید بر این نكته می‌گوید: «درباره نقدهایی كه به برنامه مطرح شده است واقعا من متوجه صحبت‌های مدیریت محترم شبكه سه نشده‌ام چون برنامه هفت در طول زمان ساختش تا امروز به تهیه‌كنندگی و اجرای من، نه تذكری دریافت كرده و نه توبیخی.»

برنامه “هفت” نمونه یك برنامه ارزشی مطابق با سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است

محمود گبرلو در ادامه به ارزشی بودن برنامه “هفت” تاكید دارد و می‌گوید: «ما در طول این سه سال كه برنامه هفت را اجرا كرده‌ایم همقدم با سیاست‌های مدیران تلویزیون پیش رفته‌ایم و معتقدم برنامه “هفت” نمونه یك برنامه ارزشی مطابق با سیاست‌های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است و همیشه طبق سیاست‌های مدیران برنامه به روی آنتن رفته است. صحبت‌های اخیر هیچگاه مطرح نبوده است. همان‌طور كه گفتم در تمام این ایام ما حتی جلسه‌ای هم با مدیریت محترم شبكه سه نداشته‌ایم. به همین دلیل هم بنده متوجه منظور ایشان نشده‌ام.»

اگر من تهیه و اجرایش را عهده‌دار باشم كه طبق همان روال سابق در خدمت هستم

تهیه‌كننده و مجری برنامه “هفت” در پایان با اعلام این موضوع كه خوشحال است كه برنامه “هفت” با هر تهیه‌كننده و مجری‌ای در خدمت سینمای ایران بماند می‌گوید: «اگر من تهیه و اجرایش را عهده‌دار باشم كه خب طبق همان روال سابق در خدمت هستم و اگر هم نباشم آرزو می‌كنم كه برنامه هفت برای سینمای ایران به خوبی باقی بماند.»


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : روزنامه اعتماد