محمد صالح اعلا: مدتی قهر بودم, نازم را کشیدند و برگشتم!
محمد صالح علاء: البته مدتی قهر کرده بودم که نازم را کشیدند و بازگشتم. در حال حاضر هم با شبکه تهران و شبکه پیام کار می‌کنم. البته با تلویزیون نه، به دلایلی کار نمی‌کنم

محمد صالح اعلا : حال اینروزهایم را دوست دارم

محمد صالح علاء از آن دست هنرمندانی است که در هر حوزه فرهنگی که فکرش را کنید، فعالیت کرده و تجربیات متفاوت و خاصی هم دارد. از جمله ماهنامه «نشانی» که مدتی منتشر شد و در میان نشریات موجود، کار بسیار متفاوتی بود، اما متاسفانه تداوم نداشت.

او مدتی است که کمتر حرف می‌زند، کمتر بازی می‌کند و فقط می‌نویسد. در حالی که مخاطبان تلویزیون، به شدت غیبت این هنرمند را در تلویزیون احساس می‌کنند. اما اگر از شنوندگان رادیو باشید، قطعاً صدای گرمش را از شبکه پیام و تهران شنیده‌اید.

فرصتی مهیا شد تا چند کلامی با این نویسنده، کارگردان، بازیگر، مجری و... صحبت کنیم. اگر چه حال مساعدی نداشت اما با صدای گرفته مشتاقانه پاسخگوی سوالات ما شد.  

او می‌گوید: این روزها شدیداً سرما خورده‌ام و استراحت می‌کنم. گر چه حال این روزهایم را دوست دارم. حتی اگر تب و سوز داشته باشم.

او در پاسخ به اینکه گویا مشغول نگارش رمان جدیدش است، می‌گوید: بله. چند تا قرارداد در این زمینه دارم. از جمله رمان (نامی نامی) که مضمون عاشقانه‌ای دارد. در کنار آن در حال آماده کردن ترانه‌هایی هستم که به تازگی سروده‌ام و از همه مهمتر اینکه روی اشعار خیام حدود 3 ـ 2 سال است که کار می‌کنم.

او در پاسخ به اینکه آیا هنوز هم در رادیو فعالیت می‌کند می‌گوید: بله. البته مدتی قهر کرده بودم که نازم را کشیدند و بازگشتم. در حال حاضر هم با شبکه تهران و شبکه پیام کار می‌کنم. البته با تلویزیون نه، به دلایلی کار نمی‌کنم؛ چه به عنوان مجری و چه به عنوان بازیگر. این قضیه هم دلایل کاملاً مفصلی دارد که با تلفن نمی‌توان بیان کرد و نیاز به یک مصاحبه مفصل دارد. چه درباره فاصله‌ام با بازیگری و چه اجرا.

او همچنین درباره اینکه چرا انتشار نشریه اش تداوم نداشت، توضیح می‌دهد: فکر کنم جوازش هم باطل شده است. البته برای نشریات مختلف می‌نویسم. اما چون با هیچ رسانه‌ای صحبت و به قول شما مصاحبه نمی‌کنم، تقریباً از دور بی‌اطلاعند. در حالیکه زیاد می‌نویسم. انتشارات پیوند همچنان مصمم است که کتابی درباره من با عنوان «خاطرات قابل حمل» منتشر کند که در فرصت مناسب حتماً درباره آن توضیح می‌دهم. در زمینه کارگردانی هم برنامه‌هایی دارم، اما نمی‌خواهم دهن لقی کنم! بهتر است تا همه چیز قطعی نشده حرفی نزنم.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : banifilm.ir