پخش فیلم سینمایی کیمیا با بازی خسرو شکیبایی
در ادامه سلسله برنامه های سینما نوستالژی، فیلم سینمایی کیمیا به کارگردانی و نویسندگی احمد رضا درویش در فرهنگ سرای اندیشه پخش و نقد می شود.

نقد فیلم کیمیا در فرهنگسرای اندیشه

در ادامه برنامه های سینما نوستالژی -فیلم های خاطره انگیز سه دهه اخیر سینما- ، فیلم سینمایی "کیمیا" به کارگردانی و نویسندگی "احمد رضا درویش" روز دوشنبه 9 شهریورماه ساعت 18 با حضور احمد رضا درویش(کارگردان و نویسنده)، پرویز یشایایی (تهیه کننده)، محمود کلاری(فیلمبردار)، رضا کیانیان، نادر رجب پور و زهرا اویسی(بازیگران) در آمفی تئاتر فرهنگ سرای اندیشه پخش و نقد می شود.

این فیلم که در سال 1373 اکران شده بازیگرانی همچون خسرو شکیبایی، بیتا فرهی، رضا کیانیان، یریسا شاهنده، نادر رجب پور، علی اکبر زادگان و عباس موسوی ایفای نقش کرده اند.


عکس فیلم سینمایی کیمیاعکس فیلم سینمایی کیمیا

داستان فیلم از این قرار است در آغاز جنگ ایران و عراق، همسر رضا باردار است و باید مورد عمل جراحی قرار گیرد. رضا او را به بیمارستان می رساند و خود به اسارت قوای دشمن در می‌آید. همسر رضا حین عمل جراحی می‌میرد و شکوه جراح، فرزند رضا را نجات می‌دهد. پس از گذشت نه سال، وقتی رضا از اسارت آزاد می‌شود، پی می‌برد که همه اعضای خانواده‌اش را از دست داده است. حال او در جستجوی تنها باز مانده خود، فرزندش است. کیمیا، فرزند رضا، نزد شکوه در مشهد زندگی می‌کند. مشکل اینجاست که شکوه به طور کامل به کیمیا وابسته است...

علاقه مندان برای تماشای این فیلم می توانند به آمفی تئاتر فرهنگ سرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سیدخندان، بوستان اندیشه مراجعه کنند.

شایان ذکر است ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
اختصاصی سیمرغ / فرهنگسرای اندیشه