یک بازیگر ایرانی با سلطان سلیمان همبازی شد!!
همایون رشادی در درامی عاشقانه به نام “علی و نینو” ساخته “آصف کاپادیا” فیلمساز هندی تبار متولد لندن در برابر “خالد ارگنچ” بازیگر ترک که بیش از هر چیز بخاطر ایفای نقش “سلطان سلیمان” شناخته می شود ایفای نقش کرده است.

فیلم جدید همایون ارشادی

همایون ارشادی بازیگر بااخلاق سینمای ایران که در سال های اخیر تجربیات بین المللی متفاوتی هم داشته و در آثاری چون “بادبادک باز”، “آگورا” و “سی دقیقه بعد از نیمه شب” بازی کرده است در تازه ترین تجربه بازیگری بین المللی خود با بازیگر کاراکتر “سلطان سلیمان” همبازی شده است.

ارشادی در درامی عاشقانه به نام “علی و نینو” ساخته “آصف کاپادیا” فیلمساز هندی تبار متولد لندن در برابر “خالد ارگنچ” بازیگر ترک که بیش از هر چیز بخاطر ایفای نقش “سلطان سلیمان” شناخته می شود ایفای نقش کرده است.

“علی و نینو” که محصول انگلستان است و با بودجه ۲۰ میلیون دلاری ساخته شده است داستان دو نوجوان از طبقه مرفه اجتماع آذربایجان را در سالهای پیش از جنگ جهانی اول روایت می کند.


نمایی از پشت صحنه علی و نینونمایی از پشت صحنه علی و نینو

 

یک عاشقانه پردردسر

“علی” و “نینو” که اولی مسلمان است و دومی مسیحی در آذربایجان پیش از جنگ جهانی زندگی آرام خود را می گذرانند. این دو عاشق یکدیگرند و علیرغم بی میلی خانواده هایشان به دنبال فراهم آوردن شرایط ازدواجند.

البته که در نهایت با هم ازدواج می کنند و در همان اولین ماه های ازدواج است که تناقضات طرفین شکل می گیرد.

تفاوتهای فرهنگی مشکل ساز میشود

نینو به هنگام گذراندن ماه عسل درمی یابد که اختلافات اعتقادی او و همسرش علی بیشتر از آن است که فکرش را می کرد.

نینو در فرهنگی بزرگ شده که به روابط آزادانه اعتقاد دارد ولی علی متعلق به یک خانواده بسته است. علی از همسرش شمایل یک زن مطیع را می خواهد که فقط در خانه به رتق و فتق امور بپردازد اما نینو بانویی اجتماعیست که علاقه دارد به حضور در فعالیتهای اجتماعی.

امتداد تقابلات این زوج جوان به بروز جنگ جهانی اول می رسد و دیگر همه چیز در حادترین شرایط قرار می گیرد.


عکس همایون ارشادیعکس همایون ارشادی

 

ماه عسل در ایران

فیلمبرداری “علی و نینو” در آذربایجان و ترکیه انجام شده است. جالب است که در بخشی از فیلم شخصیت های اصلی داستان برای گذراندن ماه عسل به ایران سفر می کنند؛ البته که تمامی نماهای مربوط به ایران نیز در کشور آذربایجان فیلمبرداری شده است.

فیلمنامه این درام عاشقانه توسط “کریستوفر همپتون” و با گرته برداری از رمانی پرفروش نوشته “کوربان سعید” نوشته شده است.


خالد ارگنچ، آصف کاپادیا و آدام بکری

خالد ارگنچ، آصف کاپادیا و آدام بکری

 

بازیگرانی از ملیتهای مختلف؛ از فلسطین تا دانمارک و ایران

“آدام بکری” بازیگر فلسطینی تبار فیلم “عمر”(۲۰۱۳) و “ماریا والوردی” بازیگر اسپانیایی تبار که در “هجرت:خدایان و پادشاهان”(۲۰۱۴) ایفاگر “صفورا” بود نقش های اصلی فیلم یعنی علی و نینو را بازی می کنند.

“مندی پاتینکین” آمریکایی تبار و “کانی نیلسن” دانمارکی نقش های پدر و مادر نینو را ایفا می کنند.

قرار بود گلشیفه فراهانی هم باشد اما…

شاید بد نباشد بدانید که پیشتر قرار بود نقش “نینو” را گلشیفته فراهانی بازیگر مهاجر ایرانی بازی کند اما در نهایت توافقات لازم میان او و گروه تولید به وجود نیامد.


نمایی از درگیری های جنگ جهانی اول در "علی و نینو"

 نمایی از درگیری های جنگ جهانی اول در "علی و نینو"

 

ارشادی پدری می کند

همایون ارشادی بازیگر ایرانی در این فیلم ایفاگر نقش پدر علی است که تقابلات او با فرزند و عروس اش بخش هایی دیدنی از درام را شکل می دهد.

“خالد ارگنچ” بازیگر ترک تبار نقش سلطان سلیمان هم ایفاگر کاراکتری است به نام “فاتح علی خان”.

دختر رییس جمهور آذربایجان تهیه کننده است
نکته جالب درباره “علی و نینو” آن است که “لیلا علی اف” دختر “الهام علی اف” رییس جمهور آذربایجان به عنوان تهیه کننده اجرایی در پروژه مشغول به فعالیت بوده است.

لیلا علی اف ویژگی اصلی رمان منبع برای اقتباس را فارغ از وجه عاشقانه زیبای داستان اهمیتی دانسته که نویسنده برای آذربایجان و گوناگونی فرهنگی مردم آذربایجان قائل شده است.


لیلا علی اف(نفر وسط) در نشست آغاز فیلمبرداری “علی و نینو”/سمت راست وی “آصف کاپادیا” کارگردان کار قرار دارد و سمت چپ وی “آدام بکری

 لیلا علی اف در نشست آغاز فیلمبرداری

 

کارگردان برنده بفتا

“آصف کاپادیا” کارگردان این فیلم پیشتر و بخاطر ساخت مستندی به نا “سِنا”(۲۰۱۰) برنده جایزه بفتا شده بود. او بخاطر ساخت درام “جنگجو”(۲۰۱۲) نیز برنده جایزه بفتای بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شده بود.

فیلم تازه کاپادیا مراحل نهایی پس از تولید را می گذراند و به زودی اکران رسمی آن آغاز خواهد شد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir