ادی مورفی بهترین جایزه طنز آمریکا را برد!
ادی مورفی بازیگر آمریکایی با دریافت بهترین جایزه طنز آمریکا در مرکز کندی تجلیل شد.

تجلیل از ادی مورفی

این بازیگر فیلم‌های کمدی با پیشی گرفتن از بازیگران کمدی دیگری چون کریس راک، دیو چاپل، جرج لوپز، کیتی گریفین و آرسنیو هال به عنوان «شمایل آمریکایی» انتخاب شد.

 

مرکز کمدی برای هنرهای نمایشی دیروز یکشنبه با اهدای جایزه مارک تواین که جایزه ملی برای طنز است از این بازیگر سیاهپوست قدردانی کرد.

در این مراسم تریسی مورگان ( Tracy Morgan )چهره مشهور تلویزیون آمریکا در تجلیل از مورفی حرف زد. وی که سال پیش در پی یک تصادف سخت رانندگی به کما رفته بود، گفت وقتی به هوش آمد مورفی اولین فردی بود که توانست با حرف‌هایش از پشت تلفن، او را برای اولین بار به خنده بیاورد. مورگان در این مراسم از ادی مورفی به عنوان قهرمان کمدی یاد کرد.

مورفی در حالی که دریافت این جایزه را افتخاری بزرگ خواند با خود جایزه هم شوخی کرد و گفت: در واقع، این یک جایزه نیست، اما اسم جایزه به آن داده اند چون وقتی قرار باشد جایزه بدهند، باید پول بدهند.

 

این جایزه هر سال به یاد مارک تواین نویسنده و طنزنویس آمریکایی اهدا می‌شود و تینا فی، ووپی گلدبرگ، الن دی جنرس ، ویل فارل و ریچارد پرویر از دیگر چهره‌های هنری هستند که این جایزه به آنها اهدا شده است.

مورفی از سال ۱۹۸۰ و زمانی که ۱۹ سال داشت با پیوستن به بازیگران شوی شبانه «Saturday Night Live» به شهرت و محبوبیت رسید و عنوان موفق ترین کمدین آمریکایی آفریقایی تبار را از آن خودش کرد.

فیلم های ادی مورفی در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های هالیوودی جای دارند که «۴۸ ساعت»، «دکتر دولیتل»، و «آمدن به آمریکا» از جمله آنها هستند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : mehrnews.com