توضیحات شهاب حسینی درباره مقوله نقد در سینما
شهاب حسینی: نه فقط سینما ما بلکه سینما و هر صنف دیگری به نقدهای صحیح و به جا نیاز دارد تا از طریق آن افق‌های روشن دیده شود و پیشرفت اتفاق بیفتد.

اظهار نظر جدید شهاب حسینی

شهاب حسینی بازیگر سینما در گفتگویی در خصوص مقوله نقد و جایگاه آن در سینما ایران گفت: تصور من این است اگر خاستگاه ذهنی کسی که شما را مورد نقد قرار می‌دهد از روی علاقه باشد به نفع شما ختم می‌شود و معنی رفاقت و تعامل را به خود می‌گیرد، از طرفی اگر قصد منتقد زیر سوال بردن توانایی اندیشه و وجود شما است سوء تفاهم‌ پیش می‌آید و آدم‌ها نسبت به هم گارد می‌گیرند، پس دو حالت مذکور روش صحیح نقد نیستند بلکه نقد صحیح ریشه‌یابی مسئله مورد نظر و بررسی کردن منطقی و بی‌طرف آن است.

وی افزود: باید مسئله مهم نقد و جایگاه اصلی آن را به خوبی در سینما مد نظر قرار داد و اهمیت زیادی برای آن قائل شد که اگر به خوبی اجرا شود پیشرفت چشمگیری را در فیلمسازی می‌بینیم چون برای کسانی که فیلم می‌سازند مهم است آثارشان توسط منتقدان ارزیابی شود تا به نقاط ضعف و قوت خود پی‌ببرند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: نه فقط سینما ما بلکه سینما و هر صنف دیگری به نقدهای صحیح و به جا نیاز دارد تا از طریق آن افق‌های روشن دیده شود و پیشرفت اتفاق بیفتد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir