مهرجویی: محسن چاووشی بسیار نامرد و قدرنشناس است
کارگردان سرشناس سینمای ایران صبح امروز در واکنش به انتشار اسامی دو رپر ناشناس به عنوان خواننده‌های فیلم «سنتوری، مرد پائیزی» در رسانه‌ها توضیحاتی را ارائه کرد.

تکذیب حضور خواننده رپ در سنتوری توسط مهرجویی

به نقل از سیمرغ هفته گذشته یک روزنامه (به سردبیری فریدون جیرانی) نخستین رسانه‌ای بود که به نقل از یک منبع آگاه در گروه سازندگان این فیلم، نام دو خواننده رپ را به عنوان جانشینان «محسن چاوشی» در فیلم جدید داریوش مهرجویی منتشر کرد.

یاسر بی‌نام و حمید فریزند نام‌هایی بودند که از سوی این روزنامه، به عنوان خواننده‌های فیلم جدید مهرجویی معرفی شده بودند. نام «فریمن» نیز دیگر گزینه‌ای بود که مطرح شد و پس از بازنشر این خبر در «موسیقی ما»، کارگردان این فیلم ضمن تکذیب رسمی حضور این چهره‌ها در فیلم‌اش، توضیحاتی را ارائه کرد.

داریوش مهرجویی در گفتگویی توضیح داد: «چند چهره خوش‌نام قطعاتی را برای این فیلم ساخته‌اند و اتفاقاً آثاری هم که تولید شده بسیار شنیدنی و خوب از آب در آمده. محوریت موسیقی این آثار نیز سنتور است و همه کسانی که این قطعات را شنیده‌اند، متفق‌القول اعلام کرده‌اند که این قطعات از آثار قبلی بسیار شنیدنی‌تر و بهتر شده اند.»

مهرجویی درباره این خواننده‌های جدید می گوید: «اسامی منتشر شده در آن روزنامه سینمایی صددرصد اشتباه است. مشخص نیست این اسامی با چه اهدافی منتشر شده‌اند. ولی قطعاً خواننده‌های جدید این فیلم از خواننده قبلی آن بسیار متعهدتر و حرفه‌ای‌تر هستند. آدم‌هایی مهم‌تر که بسیار هم بهتر می‌خوانند و آثار زیبایی هم ساخته‌اند. نوای سنتور عالی و دلنشینی هم در این آثار جاری است که خود من از شنیدن‌شان لذت بردم. هنوز بنا به دلایلی قرار شده اسامی آنها را منتشر نکنیم و قطعاً پس از نهایی شدن این همکاری در آینده‌ای نه‌چندان دور اسامی این خواننده منتشر خواهد شد.»

کارگردان «سنتوری» درباره واکنش طرفداران محسن چاوشی به گفتگوی قبلی این کارگردان نیز توضیح داد: «هنوز هم اعتقاد دارم محسن چاوشی بسیار نامرد و قدرنشناس است و هنوز دلخوری‌ام از چاوشی برطرف نشده. من با اعتبار خودم برای او مجوز گرفتم و برایش همه‌کار کردم و در انتها آن جواب را از این خواننده گرفتم. حالا هم اگر اسامی جدید را منتشر کنیم، قطعاً فضای ناخوشایندی از سوی طرفداران و خود این خواننده در فضای مجازی به وجود می‌آید و به همین دلیل تصمیم دارم به وقت‌اش و به صورت رسمی از این آثار و خواننده‌ها رونمایی کنم.»

در این بین، «حمید فریزند»، از خواننده‌هایی که در گزارش آن روزنامه سینمایی نامش به عنوان خواننده فیلم جدید مهرجویی مطرح شده بود نیز این خبر را به کلی تکذیب کرد و اعلام کرد که هرگز در جریان این موضوع نبوده و نیست.

در ماه‌های گذشته اخبار و گزارش‌های زیادی درباره فیلم جدید داریوش مهرجویی منتشر شده است. در ابتدا، این کارگردان سینمای ایران در گفتگویی تند و تیز ، ضمن گلایه از محسن چاوشی، از کنار گذاشتن این خواننده به دلیل درخواست مالی بالا برای حضور در فیلم جدیدش خبر داد.

در ادامه، خبر قطع همکاری بهرام رادان با این پروژه منتشر شد و «یاس» خواننده پرطرفدار رپ در واکنشی گلایه‌آمیز، نسبت به ادعای مسئولین این فیلم مبنی بر عدم توافق با وی برای حضور دراین فیلم واکنش نشان داد و گلایه‌هایی را علیه داریوش مهرجویی مطرح کرد. امین حیایی و حامد بهداد نیز از دیگر چهره‌هایی بودند که برای حضور در این فیلم نام‌شان به میان آمد، اما این گمانه‌زنی‌ها هم درست از آب در نیامد تا معمای خواننده‌های جدید فیلم مهرجویی همچنان پابرجا باقی بماند.


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : musicema.com