شباهت بیش از حد این بازیگر به محسن رضایی
حامد شیخی بازیگر «ایستاده در غبار» برای دومین بار در نقش محسن رضایی ظاهر شده است.

حامد شیخی در نقش محسن رضایی

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره نقش خود گفت: در پروژه سینمایی «ایستاده در غبار» برای دومین‌بار نقش محسن رضایی را ایفا می‌کنم. اولین حضور در این نقش به سریال تلویزیونی «آسمان من» برمی‌گردد.

وی افزود: در مجموعه «آسمان من» به شخصیت آقای رضایی در ارتباط با شکل‌گیری گارد امنیتی پرواز پرداخته شده است. با توجه به هواپیماربایی‌هایی که شکل گرفت، امام خمینی (ره) به آقای رضایی مسئولیت گارد امنیت پرواز را سپردند که در این سریال اتفاقات گارد امنیت پرواز را در دوره حاضر مشاهده می‌کنیم؛ یعنی در اوایل مجموعه شکل‌گیری و راه‌اندازی گارد امنیت و در ادامه در زمان حال وقایع مرور می‌شوند.

بازیگر «بادیگارد» اظهار کرد: من برای حضور در این فیلم سینمایی 7 مهر امسال قرار‌داد خود را منعقد کردم. موضوع و داستان اصلی فیلم «ایستاده در غبار» مربوط به جنگ ایران و عراق و شخصیت احمد متوسلیان است که به دستور محسن رضایی به لبنان اعزام می‌شود. احمد متوسلیان فرمانده سپاه مریوان بوده است. به همین سبب قسمتی از کار در مریوان فیلمبرداری شده و مابقی کار که مربوط به عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس هستند، در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.

شیخی در ادامه گفت: تجربه حضور در چنین پروژه‌ای و ایفای نقش شخصی که جزو مقامات کشوری است، بسیار خوب بوده و از طرفی موقعیت خطیر و حساسی است. با توجه به همین مقایسه‌ای که بین چهره، حرکات، نحوه ایفای نقش و شخصیت اصلی به وجود می‌آید کار سخت می‌شود اما همین سختی را هم خیلی دوست دارم.


عکس بازیگر نقش محسن رضاییعکس بازیگر نقش محسن رضایی

 

وی با اشاره به دیدار خود با محسن رضایی، اظهار کرد: برای نزدیکی و قابل باور‌ بودن این شخصیت از نزدیکان آقای رضایی درمورد خصوصیاتشان تحقیقاتی کرده‌ و از خاطرات او پرس‌و‌جو کرده‌ام. قرار بود زودتر از این زمانی که آقای محسن رضایی را ملاقات کردم، به دیدن او بروم اما با شهادت سردار همدانی این قرار ملاقات به تعویق افتاد.

 

شیخی افزود: هنگام دیدار آقای رضایی از رویارویی‌های وی با متوسلیان در برهه‌های مختلف، که در فیلم نیز دیده می‌شود صحبت کردیم. من بیشتر سعی کردم که جویای حس و حال درونی محسن رضایی در موقعیت‌های مختلف شوم؛ چراکه معتقدم دانستن این حس و حال به اجرای آن‌ها و نشان دادن آن کمک فراوانی می‌کند. از احساسات آقای رضایی در لحظات جنگ و روحیات او نسبت به اتفاقات روی داده سؤالات زیادی کردم. وی نیز سعی می‌کرد که ضمن تعریف اتفاقات، از احساس خود نیز صحبت کند.

 

بازیگر سریال «سال‌های مشروطه» ادامه داد: من در دیدار با آقای رضایی عکس گریم خود را برایشان بردم و او هم با دیدن این عکس رضایت را در کلام خود جاری کرده و اظهار داشت که کار خوبی از آب در آمده است.



گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : yjc.ir