این نوع برخورد با فیتیله تاسف آور است!
در برنامه فیتیله، اشتباه روی داده اما، عمدی نبوده است. این برنامه به مدت 10 سال است که پخش می‌شود و برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

اشتباه فیتیله عمدی نبوده!

سفیر کشورمان در باکو به توضیحاتی درباره "برنامه فیتیله" پرداخت و گفت: تاسف‌آور است که برخی گروه های مرتبط با نیروهای ثالث از این واقعه (برنامه فیتیله) استفاده و برای تخریب مناسبات دو کشور (ایران و جمهوری آذربایجان) تلاش کردند و شعارهای تجزیه‌طلبانه سر دادند.

محسن پاک‌آیین در گفت‌و‌گو با شبکه اسپیس در مورد برنامه کودکی که یکی از قسمت‌های آن اخیرا با حاشیه و اعتراضات فراوانی روبرو بوده است به شبکه تلویزیون اسپیس آذربایجان، گفت: در برنامه فیتیله، اشتباه روی داده اما، عمدی نبوده است. این برنامه به مدت 10 سال است که پخش می‌شود و برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این برنامه به هیچ وجه قصد بی احترامی به اقوام ساکن ایران از جمله آذربایجانی‌ها را نداشته است. حتی تهیه کننده و پخش کننده این برنامه نیز آذری هستند و پس از برنامه، به زبان آذری سخن گفته و از آذری ها عذرخواهی کرده اند.

سفیر کشورمان در آذربایجان با اشاره به اینکه رئیس سازمان صدا و سیمای ایران نیز به خاطر این واقعه عذرخواهی کرده است،افزود: سایر مسئولان تلویزیون نیز عذرخواهی و اعلام کرده‌اند که این مساله عمدی نبوده و اشتباه صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: این حادثه در سایر کشورها نیز ممکن است روی دهد. تاسف آور این است که گروه های مرتبط با نیروهای ثالث از این واقعه (برنامه فیتیله) استفاده و برای تخریب مناسبات دو کشور (ایران و جمهوری آذربایجان) تلاش کردند و شعارهای تجزیه طلبانه سردادند.

سفیر ایران در باکو افزود : حتی روز سه شنبه نیز یک گروه کوچک 30 نفری برای برگزاری حرکت اعتراضی در مقابل سفارت (ایران در باکو) تلاش کردند و شعارهای جدایی طلبانه سر دادند. جمعیت آذری‌های ایران بیش از 30 میلیون نفر است. آنها نیز از این برنامه ابراز نارضایتی کرده‌اند، اما آنها هیچ وقت اجازه نمی دهند که برخی گروه‌ها با استفاده از این مساله، جاه‌طلبی کنند و ادعاهای جدایی طلبانه علیه ایران مطرح کنند.

سفیر ایران در باکو افزود : من از ملت منطقی، روشنفکر و فهیم آذربایجان تشکر می کنم که فریب این سروصدای گروه های کوچک را نخوردند و به ادعاهای آنها اعتنا نکردند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir