فیلم ایرانی ماهی و گربه بهترین فیلم 2015 شد!!!
یک نشریه در حالی 10 فیلم برتر سال خود را در دو لیست جداگانه اعلام کرد که در لیست اول فیلم «ماهی و گربه» بالاتر از آخرین ساخته پل توماس اندرسون، ژان لوک گدار و مایکل مان قرار گرفت.

"ماهی و گربه" گوی سبقت را ربود

نشریه «شیکاگو ریدر»،پایگاه اصلی منتقدین شیکاگو،فیلم سینمایی «ماهی و گربه» به کارگردانی شهرام مکری را به عنوان بهترین فیلم سال 2015 برگزید.این نشریه در حالی 10 فیلم برتر سال خود را در دو لیست جداگانه اعلام کرد که در لیست اول فیلم «ماهی و گربه» بالاتر از آخرین ساخته پل توماس اندرسون، ژان لوک گدار و مایکل مان قرار گرفت.

«بن ساچز» منتقد این نشریه در یادداشتی درباره این فیلم نوشته است:««ماهی و گربه» پلانی بلند است، اما تمام ویژگی‌اش در این خصوصیت نیست. فیلم با فلش‌بک و فلش‌فورواردهای فراوان دنیایی اختلاف نسل‌ها را در ایران نمایش می‌دهد،در حالی که به فیلم‌های اسلشر امریکایی هم نگاهی دارد.»

 

این منتقد «ماهی و گربه» را فیلمی برای بارها و بارها به تماشا نشستن، دانسته است. نکته قابل توجه در این لیست، حضور اکثر فیلم‌های مهم سال در رده‌های بعدی است. به عنوان مثال فیلم «مد مکس» که انتخاب اول بیشتر نشریات آمریکایی است در این لیست در جایگاه هفتم قرار گرفته و فیلم اندره تشیه کارگردان فرانسوی رتبه دوازدهم جدول را به خود اختصاص داده است. از سایر فیلم‌های مهم این لیست می‌توان به آخرین ساخته دیوید گوردن گرین با بازی آل پاچینو اشاره کرد.

«ماهی وگربه» به تهیه‌کنندگی سپهر سیفی محصول «ایران‌نوین فیلم» در سال 2015 در جلسات نمایش فیلم که به همت موزه هنرهای مدرن آمریکا برگزار شد، این فرصت را پیدا کرد که در ایالت‌های مختلف آمریکا به نمایش درآید و دیده شود. همان زمان نشریاتی چون نیویورک‌تایمز،واشینگتن‌پست و همچنین هالیوود ریپورتر و ورایتی نقدهای ستایش‌آمیزی درباره فیلم نوشتند.

پخش بین‌المللی «ماهی و گربه» را محمد اطبایی برعهده دارد.


گردآوری ک گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir