شانس لیلا حاتمی و پیمان معادی برای دریافت سیمرغ بلورین جشنواره
«من» ساخته سهیل بیرقی که تجربه دستیاری عبدالرضا کاهانی را داشته است با خود لیلا حاتمی را به بخش اصلی جشنواره آورده است تا این بازیگر بخت خود را برای دریافت سیمرغ بلورین بی آزماید.

حاشیه های جشنواره فجر 34

با اعلام سه فیلم نهایی «سودای سیمرغ» فجر، فیلمی در حوزه دفاع مقدس به بخش اصلی آمد، پرکارترین بازیگر و زن و مرد مشترک شدند و لیلا حاتمی و پیمان معادی هم شانس دریافت جایزه پیدا کردند.

«ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه سعید ملکان با بازی پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین‌فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان‌بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی و اسماعیل گرجی در داستانش آمده است:« یک حکم قضایی‌ است که مثل حبس ابد است با این فرق که غیر قابل عفو است».

* نوید محمدزاده که پیش از این با «خشم و هیاهو» و «لانتوری» در بخش اصلی جشنواره حضور داشت با اضافه شدن «ابد و یک روز» در کنار سیامک صفری پرکارترین بازیگر مرد این دوره در بخش سودای سیمرغ شد.

* شیرین یزدان‌بخش هم که «عادت نمی‌کنیم» و «وارونگی» را در سودای سیمرغ داشت با این فیلم در کنار هانیه توسلی به عنوان پرکارترین بازیگر زن قرار گرفت.

«ایستاده در غبار» به کارگردانی محمد حسین مهدویان، فیلمسازی که با مجموعه «آخرین روزهای زمستان» نام خود را مطرح کرد فیلمی در حوزه دفاع مقدس است که به بخشی از زندگی احمد متوسلیان می‌پردازد و هادی حجازی‌فر‌(کارگردان تئاتر) ایفاگر این نقش است.

امیرحسین هاشمی، فرهاد فداکار و عماد محمدی دیگر بازیگران این فیلم به تهیه کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد هستند که در در خلاصه داستان آن آمده است:«احمد که عصیان نوجوانی‌اش را در سکوت گذرانده، فرمانده لشگری می‌شود که باید در دروازه‌های خرمشهر با دشمن بجنگند، اما سرنوشت او فرسنگ‌ها دور از مرز ایران رقم می‌خورد.»

«من» ساخته سهیل بیرقی که تجربه دستیاری عبدالرضا کاهانی را داشته است با خود لیلا حاتمی را به بخش اصلی جشنواره آورده است تا این بازیگر بخت خود را برای دریافت سیمرغ بلورین بی آزماید.

فیلمی که امیر جدیدی، بهنوش بختیاری،علی استادی، علی منصور، سعید عطاییان و مانی حقیقی دیگر بازیگرانش هستند.

در خلاصه داستان «من» به تهیه کنندگی سعید سعدی و سعید خانی تنها آمده است:«ما رو نرقصون آذر!».


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir