کل کل رضا کیانیان با فاطمه معتمدآریا روی سن جشنواره فجر34 +عکس
رضا کیانیان گفت: همسرم یکی از شانس های دیگر زندگی من است. که در همین حین با تشویق تماشاگران روبرو شد.

رضا کیانیان: همسرش شانس زندگی من است

به گزارش سیمرغ در مراسم افتتاحیه شب گذشته سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با بزرگداشت رضا کیانیان برگزار شد و از او و همسرش دعوت شد به روی سن بروند. رضا کیانیان گفت: با خودم فکر می کردم بسیاری از زندگی ما به شانس مربوط است. وقتی متولد می شویم از کجا می دانیم در چه جغرافیا یا چه خانواده ای متولد می شویم. من شانس آوردم در خانواده خوبی به دنیا آمدم. برادرم، داوود یک گروه تئاتر داشت من خودم را به زور در آن چپاندم و این سرنوشت را پیدا کردم و حالا اینجا هستم. دیدار با آقای دادگو شانس دیگری برای من بود چون گفت دوباره می خواهم فیلم بسازم و یکی از دلایلش تو هستی. همسرم هم یکی از شانس های دیگر زندگی من است. که در همین حین با تشویق تماشاگران روبرو شد.


رضا کیانیان و همسر و فرزندش در جشنواره فیلم فجر34رضا کیانیان و همسر و فرزندش در جشنواره فیلم فجر34

در ادامه برادر رضا کیانیان گفت: من نه سال با رضا تفاوت سنی دارم. در این نه سال پدر و مادرم هر کاری می کردند رضا به دنیا نمی آمد. بعدا باید از خودشان بپرسید چرا. دوا درمان می کردند، دعا کردند، حتی جادو هم کردند اما او به دنیا نیامد تا این که زد و او آمد و ما نفهمیدم چه شد که به دنیا آمد. وقتی در شکم مادرم بود، فقط من، مادرم و پدرم خبر داشتیم و او همیشه لگد می زد. مادربزرگم که این لگدها را می دیدید می گفت زهرا خانم بچه ای که آدم به زور از خدا بگیره، بهتر از این نیست. اما مادرم به شکمش دست کشید و گفت نه مادر، رضا جایش تنگ و تاریک است برای همین است که نا آرامی می کند و رضا از وقتی به دنیا آمد هرگز نتوانست تنگ و تاریک و فضای بسته را تحمل کند و فقط راه خودش را رفت. و اگر جلویش را می گرفتند سعی می کرد در فیلم ها و نوشته ها راه را برای خودش باز کند. مثل این که سینما هم باید چنین تصمیمی بگیرد و فضا را باز کند تا بتواند راه خودش را بازگو کند.


رضا کیانیان در جشنواره فیلم فجر34

 رضا کیانیان در جشنواره فیلم فجر34

برادر کیانیان سپس از فاطمه معتمدآریا دعوت کرد تا با آمدن بر روی سن از کیانیان تقدیر کند و جایزه اش را تقدیم اش کند. داود کیانیان از این بازیگر با عنوان گل بانوی سینمای ایران یاد کرد. در همین حین رضا کیانیان گفت: من از وقتی بچه بودم من را به تئاتر می بردند و می گفتند: "این خانومه خاله سیمینه که داره بازی می کنه ها!"


رضا کیانیان و همسرش و فاطمه معتمدآریا در جشنواره فیلم فجر34رضا کیانیان و همسرش و فاطمه معتمدآریا در جشنواره فیلم فجر34

در ادامه ی این کل کل فاطمه معتمدآریا هم در پشت میکروفون حاضر شد و با خنده گفت: "بله من از بچگی تئاتر کار می کردم و خیلی از پدربزرگ مادربزرگ ها آن زمان من را به خوبی به یاد می آورند. که این صحبت ها باعث خنده تماشاگران شد.

 

تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات