نشست خبری فیلم نفس با حضور گلاره عباسی و پانته آ پناهی ها در روز پنجم جشنواره
نرگس آبیار گفت: فیلم ما اگر اکران خوبی داشته باشد و جشنواره های خوبی برود ممکن است این فیلم را تبدیل به سریال کنیم.

نشست رسانه ای فیلم سینمایی "نفس" به کارگردانی نرگس آبیار

به گزارش سیمرغ در روز پنجم جشنواره فیلم فجر و در کاخ جشنواره نشست رسانه ای فیلم "نفس" که شب گذشته اکران شد، برگزار شد.

نشست رسانه ای فیلم سینمایی "نفس" با حضور نرگس آبیار (کارگردان)، ابوذر پورمحمدی و محمد حسین قاسمی (تهیه کنندگان)،مهران احمدی، شبنم مقدمی، گلاره عباسی، پانته آ پناهی ها، سیده ساره نورموسوی (بازیگر)  برگزار شد.منتقد این نشست نیما حسنی نسب بود.

در ابتدای نشست خبری فیلم "نفس" نیما حسنی نسب گفت: استقبال چشمگیر از فیلم "شیار 143" تداوم فیلمسازی را سخت می کند.خوشبختانه خانم آبیار سریعا به فکر فیلم بعدی افتادند.موضوع نگاه به تاریخ معاصر از دریچه نگاه کودکانه و فانتزی و تراژدی ای که خلق شد بسیار مهم است و این فیلم به ما می گوید همه تلخی ها را می توان از فیلتر شادانه عبور داد و با یک پایان تاثیرگذار این تلخی را به یک تلخی عمیق تبدیل کرد. طراحی صحنه و موسیقی فیلم بسیار خوب است و یک سپاس ویژه دارم از بازیگران درجه یک این فیلم.

 

نرگس آبیار در ادامه گفت: فیلم ما اگر اکران خوبی داشته باشد و جشنواره های خوبی برود ممکن است این فیلم را تبدیل به سریال کنیم.ما سکانس های بسیار خوبی از این فیلم را حذف کردیم ولی ایده تبدیل این فیلم به سریال را داریم.من همه تلاشم این است که بازی ها از فیلم بیرون نزند و طراح صحنه بسیار خوبی که داشتیم که آقای فراستی فکر می کردند این تصاویر آرشیوی است.باعث خوشحالی من است که فیلمی ساختم که تصاویر آن آرشیوی به نظر می آید.یکی از دلایل انتخاب کودک قصه بکر بودنش و هوش بالای اوست و واقعا حس خوبی داشت و ترس ها و گریه ها را واقعا خوب اجرا می کرد.


photo_2016-02-05_00-54-17.jpg

 نشست خبری فیلم نفس

نرگس آبیار همچنان بیان کرد: این فیلم اگر موفقیتی هم داشته باشد درباره نمایش زندگی کودکانه بود و واقعا همه عوامل فیلم بسیار کمک کردند. سکانس "تاب بازی" آخر فیلم 3 روز زمان برد. من همیشه قبل از فیلمبرداری آیت الکرسی می خواندم تا در ساخت فیلم موفق باشم.

 

پانته آ پناهی ها نیز بیان کرد: من علاوه بر خانم آبیار و آقای قاسمی از آقای نیک ذات (فیلمبردار) و نژاد ایمانی (طراح صحنه) باید تشکر کنم چون خیلی زحمت کشیدند تا کار ما بیشتر دیده می شود.


ساعد نیک ذات نیز گفت: فیلمبرداری این فیلم برای من تجربه بسیار غنی بود. وقتی اصغر نژاد ایمانی در طراحی صحنه حضور داشت من حس کردم واقعا یک پشتیبان خیلی خوب دارم.اگر تصویری از این فیلم برای شما زیبا است مجموعه ای از کار چند نفر از عوامل این فیلم است. من روزی که فیلمنامه را خواندم خیلی سریع به خانم آبیار پیشنهاد دادم با اصغر نژاد ایمانی کار کنیم و ایشان پذیرفتند.

 

نرگس آبیار: آقای نژاد ایمانی حتی یک روز سر صحنه غیبت نداشتند و من بابت این طراحی صحنه خوب از ایشان تشکر می کنم.

 

نیما حسنی نسب در آخر گفت : فیلم "نفس" فیلم مهم و قابل تاملی است و باید در فرصت های بیشتر بررسی شود.برای من عجیب است که تهیه کنندگان این فیلم چطور بودجه این فیلم را جای آپارتمان خریدن در این فیلم سرمایه گذاری کردند. واقعا همت بزرگی کردند و سینمای ایران نیاز دارد که همچون فیلم "نفس" دوربین از خانه ها بیرون برود.فیلم در همه ابعادش یک پروژه جاه طلبانه است.


تهیه و تدوین : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
اختصاصی سیمرغ / فریبا بیات