فیلم جدید بازیگر زن ایرانی در هالیوود! + عکس
نازنین بنیادی بازیگر ایرانی الاصل سینمای هالیوود, به تازگی در یک فیلم جدید به ایفای نقش پرداخته است.

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی در هالیوود

'بن هور' که اول بار با نام 'بن هور: افسانه مسیح' به صورت صامت در دهه ۲۰ میلادی و براساس رمانی از 'لو والاس' ساخته شده بود در اواخر دهه ۵۰ توسط 'ویلیام وایلر' با بازی 'چارلتون هِستون' بازسازی شد و همین نسخه بازسازی شده بود که علاوه بر دریافت ۱۱ اسکار، شهرتی ماندگار در تاریخ سینما پیدا کرد.
حالا تابستان امسال، تازه ترین نسخه فیلم روی پرده خواهد رفت. کارگردانی 'بن هور' سده جدید را تیمور بکمامبتوف برعهده داشته است که اصالتی قزاق-روسی دارد و پیشتر آثاری چون 'تحت تعقیب'(۲۰۰۸) و 'آبراهام لینکلن: قاتل خون آشام'(۲۰۱۲) را کارگردانی کرده است.


داستان انتقامجویی از رفیق خائن

نسخه جدید 'بن‌هور' به مانند نسخه پیشین به مرور زندگی بن هور  و 'مِسِالا' دو دوست قدیمی می پردازد. دو دوستی که در اورشلیم بزرگ شده اند؛ بن‌هور یک شاهزاده یهودی و مسالا پسر مالیات‌چی روم است که پنج سال در روم تعلیم دیده است. مسالا، بن‌هور را بخاطر عقایدش به سخره می گیرد و بعد از ماجراهایی، او دوست خود را به عنوان برده می فروشد. بن هور قسم می خورد که از رفیق خائنش انتقام بگیرد و دیری نمی گذرد که یک مسابقه ارابه رانی اتفاقات تازه ای را رقم می زند.


یک بازیگر ایرانی هم در فیلم هست

جک هیوستون بازیگر “'کلاهبرداری آمریکایی'(۲۰۱۳) بازیگر نقش 'بن هور' در نسخه جدید است. نقش 'مسالا' را توبی کبل ایفا می کند.
'هالوک بیلگینر'، 'مورگان فریمن'،  'پیلوس آسبائک' و 'رودریگو سانتورو' دیگر بازیگران فیلم هستند.

نازنین بنیادی بازیگر ایرانی الاصل هالیوود هم در این فیلم نقشی مکمل دارد. وی  نقش 'اِسِر'، دختر  یک برده به نام 'سیمونیدز” را ایفا میکند.


نازنین بنیادی در نمایی از فیلم بن هور

نازنین بنیادی در نمایی از فیلم بن هور

 

نازنین بنیادی پیش تر در فیلمهایی چون «مرد آهنی»(۲۰۰۸) و «سه روز بعدی»(۲۰۱۰) ایفای نقش کرده بود و در فیلم کوتاه «دختری تنها پیاده به خانه می رود» ساخته آنالیلی امیرپور نیز حضور داشت.
از جدیدترین کارهای او می توان به بازی در فصل پنجم سریال «موطن» اشاره کرد که در آن نقش یک مامور CIA به نام فارا شیرازی را ایفا می کند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : cinemajournal.ir