رویارویی بتمن و سوپرمن باعث رکوردشکنی شد!
اولین فیلم بتمن در برابر سوپرمن با استقبال زیادی روبرو شده و جزء پرفروش ترین فیلم های جهان می باشد.

فروش فیلم بتمن در برابر سوپرمن

نخستین دیدار بت‌من با سوپرمن بر پرده سینما تماشاگران بسیاری را به سینماهای سرتاسر جهان کشاند.
کمپانی برادران وارنر در اثر تازه خود بن افلک را در نقش بتمن و هنری کویل را در نقش سوپرمن روانۀ بازار سینمای جهان کرد، تا پس از مدت‌ها پیروزی بزرگی را در گیشه سینما تجربه کند. این فیلم در افتتاحیه‌ای بسیار موفق در 4242 سالن سینما به نمایش در آمد و به فروشی برابر با 170.1 میلیون دلار دست یافت.

«بتمن در برابر سوپرمن : طلوع عدالت» رکورد فروش پایان‌هفته عید پاک تاریخ سینمای آمریکا را از چنگ «سریع و خشمگین 7» در آورد و به نام خود ثبت کرد. این فیلم به کارگردانی زک اسنایدر ششمین افتتاحیه بزرگ تاریخ سینمای آمریکا را رقم زد و پس از فیلم‌های «انتقام‌جویان»، «انتقام‌جویان : عصرالتران» و «مرد آهنی 3» چهارمین فیلم ابرقهرمانی پرفروش در افتتاحیه لقب گرفت.

این فیلم علاوه بر بازار سینمای آمریکای شمالی در سایر نقاط جهان نیز با اقبال تماشاگران روبه‌رو شد، و با 424.1 میلیون دلار فروش جهانی پس از «جنگ ستارگان : نیرو برمی‌خیزد»، «دنیای ژوراسیک» و آخرین قسمت از «هری پاتر» چهارمین افتتاحیه پرفروش تاریخ سینما را رقم زد.

عملکرد فوق‌العاده «بتمن در برابر سوپرمن» در گیشه به این معنا نیست که منتقدان هم نظر مثبتی درباره فیلم داشته‌اند، حتی تماشاگران نیز امتیاز سینمایی B را برای فیلم در نظر گرفتند. همانگونه انتظار می‌رفت بیشتر تماشاگران فیلم (66 درصد) را مردها تشکیل می‌دادند و 63 درصد آن‌ها بین 18 تا 34 سال داشتند. نقش سینماهای سه‌بعدی در فروش «بتمن در برابر سوپرمن» بسیار چشمگیر بود و 40 درصد از 170.1 میلیون دلار فروش آمریکای شمالی فیلم در این سینماها رقم خورد. هزینه ساخت «بتمن در برابر سوپرمن» بدون در نظر گرفتن هزینه تبلیغات حدود 250 میلیون دلار بوده است.

پایان هفته عید پاک در آمریکا شاهد حضور فیلم دیگری بر پرده سینما بود. قسمت دوم «عروسی پرریخت و پاش یونانی من» که 14 سال پس از قسمت اول فیلم در سال 2002 به بازار سینما معرفی شد، در کنار فیلم ابرقهرمانی «بتمن در برابر سوپرمن» به سینما آمد و با نمایش در 3133 سالن سینما به فروشی برابر با 18.1 میلیون دلار دست یافت. بیشتر تماشاگران این فیلم (73 درصد) زن بودند.

«زوتوپیا» این هفته نیز به حضور پررنگ خود در بالای جدول پرفروش‌های سینمای آمریکا ادامه داد. این فیلم با فروش 23.1 میلیون دلار مجموع فروش آمریکای شمالی خود را به 240.5 میلیون دلار رساند. این فیلم در بازارهای خارجی هم 42.5 میلیون دلار دیگر فروخت تا فروش جهانی فیلم به مرز 700 میلیون دلار نزدیک شود.

این انیمیشن موفق در سینماهای چین از مرز فروش 200 میلیون دلار گذشت تا پس از «انتقام‌جویان : عصر التران» دومین اثر پرفروش دیزنی در تاریخ سینمای چین شود.
در پایان‌هفته‌ای با مناسبتی مذهبی فیلم «معجزاتی از بهشت» در دومین هفته اکران به فروشی برابر با 9.5 میلیون دلار دست یافت و فروش داخلی خود را به 34.1 میلیون دلار رساند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir