خاطره زیبای حسین پاکدل از عباس کیارستمی
حسین پاکدل با انتشار خاطره‌ای از عباس کیارستمی برای او آرزوی سلامتی و بهبود از بیماری کرد.

حسین پاکدل از عباس کیارستمی نوشت

پس از انتشار خبر بیماری عباس کیارستمی کارگردان سینما، هنرمندان و چهره‌های مختلف سینمایی با انتشار تصاویر و نوشته‌های مختلف به این موضوع واکنش نشان دادند و برای کیارستمی آرزوی بهبود و سلامتی کردند.

حسین پاکدل نیز با انتشار خاطره‌ای از کیارستمی، او را هزاران نفر در وجود یک تن توصیف کرد و نوشت:

«خانه دوست کجاست؟
عباس کیارستمی يک نفر نيست. هزاران نفر در وجود يک تن است. وجود و حضورش طورى است كه انگار از اول بوده و تا هميشه هست. او هنرمندى ساده است و گاه از شدت سادگى پيچيده است. آثار او متعلق به تمام بشريت است. آثارش مبلغ زندگى، زيبايى، عرفان مدرن، درک و فهم و خلق لحظه هاى ماناست. همين كه چندين نسل را روانه يافتن خانه دوست مى‌كند و براى ميليون‌ها مخاطب در هرجا و با هر زبان در لحظه‌هاى تراژدى مثل زلزله و جنگ و بحران نيز عشق و زندگى طلب مى‌كند نشان از هوش و درايتى ويژه در وجود اوست.

خاطرم هست در سفرى در كن، لب ساحل جمع ما را متوجه نقطه‌اى در دوردست كرد. از لابلاى جمعيت ديديم پيرزنى چروكيده، صورتش از آتش سوخته است و تنها به قدر يك بند انگشت از لب اش سالم است. پيرزن داشت همان باقيمانده لب را با دقت و وسواس و حوصله رژ قرمز مى زد. كيارستمى گفت اين تصوير در يک قاب يعنى زندگى و اميد به زندگى.

چه خوب كه كيارستمى هست تا مخاطب را روانه كشف زيبايى كند.
براى اين دوست با مرام، معلم، گرافيست و طراح، ايده‌پرداز، نجار و صندوق ساز، نويسنده، كارگردان، شاعر، عكاس و... از همه مهمتر انسان بزرگ و والا با روحى بزرگوار آرزوى بهبودى هرچه زودتر داريم.»

عباس کیارستمی به دلیل مشکلات گوارشی و ابتلا به بیماری سرطان در بیمارستان بستری است. آخرین خبرها حکایت از خواب مصنوعی و ادامه روند درمانی او دارد.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : khabaronline.ir