جدیدترین آمار فروش فیلم ها: سالوادور 10 میلیاردی شد!
فروش فیلم های اکران نوروز همچنان خوب بوده و فیلم من سالوادور نیستم درحال 10 میلیاردی شدن می باشد و دیگر فیلم ها نیز همچنان موفق ظاهر شده اند.

فروش فیلم های اکران نوروز

 اکران نوروز 95 با نمایش فیلم‌های برگزیده‌ی جشنواره‌ی فجر و دو فیلم کمدی، روزهای پررونقی را سپری می‌کند که در این میان دو فیلم کمدی «من سالوادور نیستم» و «50 کیلو آلبالو» بیش از دیگر فیلم‌ها عایدی داشته‌اند.

حبیب اسماعیلی در گفت‌وگویی از فروش 9 میلیارد و 700 میلیون تومانی «من سالوادور نیستم» خبر داد و ابراز امیدواری کرد، این فیلم کمدی که رضا عطاران نقش اصلی آن را بر عهده دارد،  10 میلیاردی شود.
کمدی پرفروش این روزهای سینمای ایران از اوایل اسفندماه سال گذشته در حال اکران است و به گفته‌ی مدیر شرکت رسانه‌ی فیلمسازان، تعداد سالن‌های نمایش این فیلم نیز از 110 سالن به 120 در سراسر کشور افزایش پیدا کرده است.

به گفته‌ی اسماعیلی «کفشهایم کو؟» - آخرین ساخته‌ی کیومرث پوراحمد - با بازی رضا کیانیان نیز که از 26 اسفند ماه در حال اکران است، با در اختیار داشتن 15 سینما در تهران و یک سینما در مشهد، 300 میلیون تومان فروخته است.

«ابد و یک روز» - نخستین ساخته‌ی سعید روستایی - که 9 سیمرغ از جشنواره فجر به دست آورده است، دیگر فیلم اکران نوروزی است که شب گذشته در تهران 125 میلیون تومان فروخت و مجموع فروش خود را به دو میلیارد و 650 میلیون تومان رساند.
به گفته‌ی امیر قطبی (مدیر پخش فیلمیران) این فیلم با حضور چهره‌هایی چون پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار، در 23 سینمای تهران، یک میلیارد و 970 میلیون تومان و در سایر شهرها با 27 سینما 700 میلیون تومان فروش داشته است.


«بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، دیگر فیلمی است که فیلمیران پخش آن را بر عهده دارد و شب گذشته در تهران فروشی 132 میلیونی را پشت سر گذاشت.
این فیلم با بازی پرویز پرستویی، 27 سالن در تهران و 40 سالن در شهرهای دیگر در اختیار دارد و فروش آن در تهران به دو میلیارد و 150 میلیون تومان رسیده و فروش شهرستان‌های دیگر 950 میلیون تومان بوده است که مجموع فروش سه میلیارد و 100 میلیونی را برای این فیلم رقم می‌زند.


به گفته‌ی قطبی فیلم‌های «کوچه‌ی بی‌نام» ساخته‌ی هاتف علیمردانی با دو میلیارد و 650 میلیون تومان و «در مدت معلوم» ساخته‌ی وحید امیرخانی نیز با چهار میلیارد و 100 میلیون تومان فروش تا شب گذشته، آخرین روزهای اکران خود را سپری می‌کنند.


«خشم و هیاهو» - سومین ساخته‌ی سینمایی هومن سیدی - که به روایت داستانی الهام گرفته از حوادث واقعی می‌پردازد، پس از 23 روز نمایش در تهران و دیگر شهرستان‌ها، به فروشی بالغ بر 500 میلیون تومان رسیده است.
به گفته‌ی سعیدخانی (مدیر پخش نسیم صبا) این فیلم که نوید محمد‌زاده و طناز طباطبایی در آن ایفای نقش می‌کنند، در حال حاضر در 14 سینمای تهران و هفت سینمای سایر شهرها در حال نمایش است.


«50 کیلو آلبالو» نیز اکران موفقی داشته و توانسته فروش خود را به حدود سه میلیارد و 500 میلیون تومان برساند.
به گفته‌ی احمد مختاری (مدیر پخش هدایت فیلم)، این فیلم کمدی که از حضور چهره‌هایی چون ساعد سهیلی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، سیامک انصاری، ویشکا آسایش و... بهره‌ می‌برد، با در اختیار داشتن 24 سالن در تهران و 18 سالن در شهرهای دیگر وارد هفته‌ی چهارم نمایش شده است.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : isna.ir