سرنوشت مبهم دو فصل پایانی بازی تاج و تخت! منتظر دو فصل بعد نباشید!
براساس صحبت های خالقان سریال بازی تاج و تخت پس از انتشار فصل ششم, این سریال با 13 قسمت بعدی به پایان خواهد رسید و خبری از فصل های 7 و 8 نخواهد بود!

سریال بازی تاج و تخت چه زمانی پایان می یابد؟

فصل جدید «بازی تاج و تخت» در حالی از 24 آوریل روی آنتن می‌رود که خالقان سریال می‌گویند احتمالا داستان دو فصل آخر را خلاصه‌تر و با تعداد اپیزودهای کم‌تری به پایان می‌برند.
دیوید بنیوف و دی. بی. وایس خالقان سریال پرطرفدار شبکه اچ‌بی‌او در تازه‌ترین گفت‌وگوی اختصاصی خود با «ورایتی» درباره اتخاذ تصمیماتی مهم درباره نحوه پایان دادن به «بازی تاج و تخت» حرف زده‌اند. بنیوف و وایس می‌گویند این روزها شدیدا مشغول سبک و سنگین کردن چند تصمیم سرنوشت‌ساز در ارتباط با نحوه جمع کردن و پایان دادن به داستان سریال هستند. به گفته خالقان «بازی تاج و تخت» دو فصل بعدی (هفتم و هشتم) روی هم رفته در قالب 13 اپیزود جلوی دوربین خواهند رفت: هفت اپیزود برای فصل 7 و شش اپیزود برای فصل 8 که پایان‌بخش سرنوشت وستروس و نبرد تاج و تخت آهنین است.

بنیوف می‌گوید: «به گمانم بعد از این فصل (ششم)، داستان را با 13 اپیزود دیگر جمع کنیم. از حالا به بعد، وارد فاز نهایی شده‌ایم.» او اضافه می‌کند: «این موضوع فعلا در حد بحث و گمانه‌زنی است و هنوز هیچ‌چیز قطعی نشده اما چیزی که مد نظر ماست، همین است.»
هر چند به گفته منابع موثق، این اعداد و ارقام هنوز نهایی نشده‌اند چرا که خالقان سریال تازه طرح کلی برنامه خود را برای ساخت فصل‌های پایانی ارایه داده‌اند. با این حال، احتمال کوتاه‌تر شدن دو فصل بعدی را در مقایسه با فصل‌های پیشین رد نکرده‌اند.

مایکل لومباردو مدیر برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او نیز با تایید چنین تصمیمی از سوی خالقان سریال گفته: «فعلا تنها چیزی که من از آنها شنیده‌ام همین است و در طول مکالماتی که با یکدیگر داشته‌ایم در این‌باره بحث کرده‌ایم.» لومباردو یادآور شده: «چون مدلی که خط قصه دارد پیش می‌رود، باعث شده تصور آنها از ادامه سریال دو سال دیگر باشد. اما به عنوان تهیه‌کننده تلویزیون و به عنوان یکی از هواداران سریال، معلوم است که آرزو داشتم بگویند شش سال دیگر طول می‌کشد.»

مدیر برنامه‌ریزی اچ‌بی‌او اضافه کرده: «من همیشه آدم خوش‌بینی بوده‌ام و معتقدم راهی برای حل این موضوع پیدا خواهیم کرد.»

از مدت‌ها قبل اعلام شده بود که سریال پرطرفدار «بازی تاج و تخت» تا هشت فصل ادامه خواهد یافت و هواداران احتمالا انتظار داشتند طبق روال فصل‌های قبلی، دو فصل پایانی سریال محبوب‌شان را در قالب 10 اپیزود تماشا کنند، اما با رویکرد جدیدی که خالقان سریال مد نظر قرار داده‌اند این موضوع منتفی به نظر می‌رسد و داستان خلاصه‌تر از آنچه انتظار می‌رفت به پایان می‌رسد.

فیلمبرداری فصل هفتم از اوایل تابستان امسال آغاز می‌شود. وایس و بنیوف معتقد به حفظ استانداردها هستند و تاکید دارند در بازه زمانی 12-14 ماهه امکان تولید 10 اپیزود برای‌شان وجود ندارد و ممکن است به افت کیفیت منجر شود.
به هر حال، لومباردو همچنان مشغول چانه‌زنی با بنیوف و وایس است و با این که خالقان سریال به قطعی شدن سناریوی اپیزودهای کوتاه‌تر امیدوارند، مدیران اچ‌ بی او قصد ندارند به این راحتی و زودتر از موعد همیشگی بینندگان‌شان را از دست بدهند.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : icinema.ir