از اصغر فرهادی معذرت می خواهم!!
روز گذشته با انتشار متن مصاحبه سید ضیاء الدین دری درباره فیلم عبدالرضا کاهانی و اصغر فرهادی, واکنش های متفاوتی نسبت به این مصاحبه صورت گرفته و منجر به واکنش سید ضیاء الدین دری شده است.

واکنش به مصاحبه سید ضیاء الدین دری

سید ضیاء الدین دری درباره ی مصاحبه ای که از قول او منتشر شد، توضیحاتی ارائه داد.

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : بهاره، نازنین، تینا سه دختری که دنبال مردان هستند!!

 



متن این توضیحات به شرح زیر است:

به نام داناى كل
در پىِ انتشار گسترده مصاحبه منتسب به اينجانب سيد ضيأ الدين درَى با خبرنگار ديباچه ، جهت تنوير افكار عمومى و همه عزيزانى كه نسبت به موضوع حساسيت به خرج داده اند مراتب ذيل را به آگاهى مى رسانم.

١- اينجانب از همان ابتدا اعلام كردم كه مصاحبه نمى كنم و اين مورد را طى چهل و هفت دقيقه صحبت خود بارها تكرار كردم و حرف هايم جنبه راهنمايى داشته اند.

٢- ضبط گفتگو به اينجانب اطلاع داده نشد به شهادت فايل موجود صوتى. و طبق قوانين ضبط بدون اجازه هر مذاكره اى عملى غير قانونى است مگر آنكه طرف مذاكره راضى باشد.

٣- اينجانب به اصرار خبرنگار كه او را مثل فرزند خود براى شنيدن نظراتم كنجكاو يافتم پاسخ مى دادم چون كه قرار به انتشار نداشتيم.
طى بيش از سى سال حضور در سينما تا كنون سابقه نداشته كه نسبت به اثرِ همكارانم اظهار نظر رسمى نمايم جز در مواردى كه موافق و مشوق بوده ام مثل تمجيد از فيلم باديگارد يا رستاخيز ... البته همه ما مى توانيم درباره كار همكارانمان به طور غير رسمى داراى نظر باشيم و خصوصى در محيط امن نظر كارشناسانه ارايه كنيم . من اين كار را هم به ندرت انجام داده ام .

٤- اينجانب در ابتدا اين اتفاق زشت را ناشى از يك تبانى تلقى كردم ، اما پس از تماس با سردبير محترم ديباچه و سوگند ايشان باور كردم كه يك اشتباه موجب اين فاجعه تلخ شده است ، در نتيجه با همه عصبانيت به سهم خودگذشت كردم .

٥- اينجانب فيلم آقاى كاهانى را نه ديده ام و حرف هايم شكل مثال داشته اند و نه قطعى و هيچ قضاوتى هم در آن دخيل نبوده است . شايد فيلم را ببينم نظرم با شورا متفاوت باشد اما نظر اكثريت لحاظ مى شود . بنا به گفته سردبير ديباچه ساير رسانه ها در تحريك آميزتر ساختن مطالب كوشيده اند .

٦- در هر حال طبيعى است كه مطالب ابتر و كوتاه شده و جهت دار تر انعكاس يافته اند كه تمايلى به باز نشر آن ندارم.

٧- اينجانب اگر چه ممكن است با برخى لحظات فيلم هاى آقای كاهانى موافق نبوده باشم اما اسلوب و سبك ايشان را مى پسندم و اين را قبلا هم گفته ام .

٨- و اما اظهار نظرم درباره فيلم فروشنده- مشترى- همكار خوب و مهربانم اقاى فرهادى ديگر بيش از همه مطالب خصوصى بود و ايشان را مى ديدم حتما بيان مى كردم اما واقعا با وجود اينكه كمترين گناهى ندارم از بابت رسانه اى شدن آن متاسف و مغموم هستم . اگر ولو به قدر يك سر سوزن چنين قصدى داشتم دلم نمى سوخت . اصغر عزيزم من و شما فضا را مى شناسيم ، گاه وقايع ناخواسته هستند . من تو را تحسين مى كنم و اين خطاى ژورناليستى را بر من بى گناه به بخش تا همه بدانند كه ما چگونه انسان هايى هستيم . تا ببينمت .

٩- هم چنين از تهيه كننده محترم فيلم آقاى كاهانى پر تلاش هم بابت اين فاجعه نا خواسته دلجويی مى كنم و اميدوارم با سكوت هوشمندانه خود بر توقف اين وضعيت ناشايست مساعدت نمايند .

اين جانب ، تاوان اعتماد خود را به يك خبرنگار جوان كه عصر روز قدر به من مراجعه كرد و نتوانستم او را از خود برانم را به اين وسيله مى پردازم.

با احترام نسبت به همه: سيد ضيا الدين درّى


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : rooznamehsaba.ir