پیام تسلیت مسئولان برای درگذشت عباس کیارستمی
مسئولان بلند پایه کشورمان از جمله رئیس جمهور حسن روحانی و دکتر ظریف در پیام هایی جداگانه, درگذشت عباس کیارستمی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مسئولان بخاطر عباس کیارستمی

عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران و سازنده آثاری مطرحی چون «خانه دوست کجاست» و «طعم گیلاس» که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود، روز گذشته(دوشنبه) در سن 76 سالگی درگذشت.
حسن روحانی رئیس جمهور, محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا و حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه، و سیدمصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری از جمله مقاماتی بودند که پیام تسلیت دادند.

 

** پیام تسلیت حسن روحانی

رییس جمهوری در پیامی توییتری، درگذشت عباس کیارستمی کارگردان شهیر ایرانی را تسلیت گفت.
در پیام حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی آمده است: نگاه متفاوت و عمیق عباس کیارستمی به زندگی و دعوت انسان ها به صلح و دوستی، دستاوردی ماندگار در هنر هفتم خواهد بود.


** پیام دبیر جشنواره فیلم فجر

خبر کوتاه بود ... اما شوک کننده
شوکی که تا مدتها از بدن سینمای ایران خارج نمی شود.
همانگونه که یاد کیارستمی و آثاری که خلق کرد هرگز از یاد علاقمدان سینمای ایران و جهان پاک نمی شود.
امروز فقط ما به عنوان یک هموطن ایرانی داغدار نیستیم بلکه همه سینمای جهان داغدار است.
داغدار مردی که باید سالها بگذرد تا آنهم شاید فردی مشابه او در سینما به دنیا آید.
درگذشت مرد تکرارنشدنی سینما را به همه سینمادوستان جهان تسلیت می گویم.

** پیام وزیر امور خارجه

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با نام بردن از عباس کیارستمی در صفحه توتیتر خود به عنوان چهره برجسته سینمای بین الملل ایران، درگذشت ایشان را تسلیت و از خداوند برای وی طلب مغفرت کرد.

** پیام وزیر بهداشت

در پیام وزیر بهداشت نیز آمده است: عباس کیارستمی، فیلمساز صاحب سبک و بدون جایگزین سینمای کشورمان در حالی با دنیای مادی وداع کرد که آوازه هنرش در جهان طنین انداز است و اهل هنر و نیز منتقدان صاحبنظر، نگاه روان و شاعرانه او به انسان و جهان و آثار منحصر به فردش را می ستایند.
آن هنرمند افتخار آفرین که علاوه بر سینما در عرصه‌های گوناگونی چون شعر، عکاسی، طراحی، نقاشی و... فعالیت داشت؛ نگاه ناب و اصالت فرهنگی هنرمندان ایرانی را در عرصه گیتی امتداد داد.
ضایعه درگذشت این نابغه هنر هفتم را به خانواده و عموم بازماندگان، دوست دارانش و اهالی فرهیخته و نجیب فرهنگ و هنر تسلیت می‌گویم و برای او که در آخرین شب ماه مبارک رمضان از این جهان به «خانه دوست» رفت تا در ضیافت رحمتش «زیر درختان زیتون» آرامشی ابدی یابد؛ رحمت و غفران الهی را مسئلت می‌نمایم.

** پیام تسلیت جابری انصاری

حسین جابری انصاری معاون عربی و افریقا وزیر امور خارجه در کانال تلگرام خود در این ارتباط نوشت: ایست به 'زندگی، و دیگر هیچ'. وداع با عباس کیارستمی (1395- 1319) فیلمنامه نویس، تهیه کننده و کارگردان صاحب سبک سینمای ایران، خالق آثاری چون «خانه دوست کجا است»، «کلوزآپ»، «طعم گیلاس»، «زیر درختان زیتون» و «باد ما را خواهد برد». او که «هر چه بود خودش بود ، یک خود آرام» و تکرار ناشدنی.»

** پیام تسلیت حمید بعیدی نژاد

حمید بعیدی نژاد مدیرکل سیاسی و امنیت بین الملل وزارت امور خارجه نیز در این ارتباط در کانال شخصی تلگرام خود نوشت:
«کات!
همه غافلگیر شدیم. سینما غافلگیر شد!
دیگر چه موقع فرا برسد که متفکری چون او به سینما قدم بگذارد.
مطمئنا آثارِ او پس از مرگش مورد توجه و تعمّق بیشتری قرار خواهد گرفت. اما بی‌شک او اسطوره‌ای خواهد ماند. کسی که نگاه شاعرانه‌ای به سینما و فیلم داشت و به سینمای ایران هویتی جدید داد.
یادش گرامی باد.فیلم طعم گیلاس کیا رستمی یکی از شاهکارهای سینمای شاعرانه اوست که مورد تمجید و تقدیر جهانی نیز قرارگرفت. »‎

** پیام مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری

سید مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری نیز اعلام کرد:
اینجانب این مصیبت وارده را به جامعه سینمای ایران تسلیت گفته و از خداوند منان برای آن هنرمند فرهیخته آمرزش مسالت می کنم.امروز سینمای ایران و جهان در غم از دست دادن عباس کیارستمی به سوگ نشسته است. کارگردانی که با طعم گیلاس نخل طلا را برای مردم ایران زمین به ارمغان آورد و با زیر درختان زیتون نبوغ سینمای ایران را به تصویر کشید. عباس کیارستمی امروز میهمان خانه دوست شده اما یادم او همواره با ما خواهد بود.


گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : irna.ir